Gå til innhold
mariusbax

Lancia Spotting

Recommended Posts

Fattern holdt på å kjøpe en sånn da jeg var liten! Tenk om han hadde gått for den istedenfo Datsun 140J dritten...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne dukket opp i speilet når jeg kjørte hjem fra Risør i ettermiddag.

Så bare at det var en eldre bil som kom langt bak meg, så jeg stoppet på et busstopp og lot den passere meg. Gleden var stor da det var en italiener :D

Hyggelig at du la merke til min Lancia Beta Berlina.

Jeg la også merke til din røde, Fiat coupe.

Min Berlina er en 78 mod., kjøpt på Klepp i Rogaland i 2005 og hadde da kun gått 42 000 km.

Bilen har originallakk og er i meget god stand. Holder på å pusse opp de originale lettmetallfelgene

og tror at bilen da vil få et mye bedre utseende.

Har du lyst på en prøvetur, er du hjertelig velkommen til Kr.sand.

Mvh. Olaf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen ble tatt ny inn til Norge i 1978.

Stod i bilforretningen i Sandnes

fram til 1983, da den ble solgt.

Jeg kjøpte den av enken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne dukket opp i speilet når jeg kjørte hjem fra Risør i ettermiddag.

Så bare at det var en eldre bil som kom langt bak meg, så jeg stoppet på et busstopp og lot den passere meg. Gleden var stor da det var en italiener :D

Hyggelig at du la merke til min Lancia Beta Berlina.

Jeg la også merke til din røde, Fiat coupe.

Min Berlina er en 78 mod., kjøpt på Klepp i Rogaland i 2005 og hadde da kun gått 42 000 km.

Bilen har originallakk og er i meget god stand. Holder på å pusse opp de originale lettmetallfelgene

og tror at bilen da vil få et mye bedre utseende.

Har du lyst på en prøvetur, er du hjertelig velkommen til Kr.sand.

Mvh. Olaf

Se der ja! Hyggelig :)

Artig med slike tilfeldigheter, spesielt når det er på en kort strekning som Risør-Tvedestrand, at jeg kommer sammen med et slikt staselig kjøretøy av de heller sjeldne :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så en fin 2000 coupé ved Sagene i går:

0QfisFq.jpg

Denne så jeg idag ved halv fire tida på sandaker, altså i samme område. Ble litt overrasket da jeg omtrent gikk på den i fotgjengerfeltet.

Kristoffer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En tur innom AutoItal gir alltid en spottermulighet. Dedra, Thema, Flavia, Delta 1, Delta 2 og Delta 3 og Thesis... Blir ofte forsinket videre fra AutoItal:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En tur innom AutoItal gir alltid en spottermulighet. Dedra, Thema, Flavia, Delta 1, Delta 2 og Delta 3 og Thesis... Blir ofte forsinket videre fra AutoItal:-)

Du må ta deg bedre tid. Du glemte Kappa, Ypsilon og Beta :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny grå Delta utenfor kontoret på Filipstad Brygge i går formiddag og en turkis Dedra parkert ved Nordstrands bad i dag:-) Bra avslutning på uken:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sist jeg var i Milano kom jeg over en Lancia Antincendio på hotellet. Er det noen av guruene her inne som kan opplyse meg om denne Lanciaen som virker helt ukjent i Norge til tross for at den finnes overalt i Italia?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sist jeg var i Milano kom jeg over en Lancia Antincendio på hotellet. Er det noen av guruene her inne som kan opplyse meg om denne Lanciaen som virker helt ukjent i Norge til tross for at den finnes overalt i Italia?

Joda, denne Lancia-modellen finnes i Norge, men her på berget er det andre leverandører (og produsenter).

Jeg tror ;) sett fra italofile delen av verden, så er det du finner i Norge produsert på lisens fra Lancia Antincendio, Italia. Uansett - stilig er det: rask aks og høgt trykk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thesis i Molde i går: Kommentar fra forbipasserende: Hva i allverden for slags bil er dette?

DSC_0160_r_zps265a75cc.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive