Gå til innhold
Landmann

Da en 80-talls Fiat Panda grusa en Tesla

Recommended Posts

Dessverre er det en abonnementsartikkel i VG https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/OndX7w/fiat-panda-mot-tesla-model-x-foerstemann-til-kroatia?utm_content=row-10&utm_source=vgfront

- men stikkordsmessig så brukte 900 ccm'en med støtstangmotor og fossilt fuel av det eksplosive slaget 31 timer fra Sandvika i Oslo til Kroatia.

- Teslaen kom i mål 3 timer og 50 minutter etter 82-modellen fra Torino.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel artikkel men, ja det er kult å lese om det. pluss at jeg har vel fått litt innputt fra eier og sjåfør av panda`n. det skaper stemning og litt uro i bilindustrien som Reodor Felgen ville sagt :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
43 minutter siden, porka racing skrev:

Gammel artikkel men, ja det er kult å lese om det. pluss at jeg har vel fått litt innputt fra eier og sjåfør av panda`n. det skaper stemning og litt uro i bilindustrien som Reodor Felgen ville sagt :) 

Hehe... så da er det "same sh... in new wrapping" selv om artikkelen er datert i dag, 7. januar 2019.  

Uansett så lar jeg meg imponere både av sjaffis og støvellandskjerre. 57-åringen hadde sikkert rukket å bøtte innpå noen stive bayere og en schnitzel eller to før Winche-Lanche kom i sin avkjølte autostyrte drill.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ja det var vist en som har hørt noe i etterkant i flere omganger. Tenke seg til hvor lenge etter personen i sin avkjølte autostyrte drill ville vært.

Om panda`n hadde vært en ny giulia med 180 hk diesel  ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke dette en moderne versjon av historien om haren og skilpadda som skulle se hvem som kom først? :)

Bilnorge.no var vel først ute med å omtale saken i sanntid, og man kunne følge aktørene på vei nedover med gps-sporing. Stor stas å følge med live-timingen de to dagene dette varte. Pandaen ledet etter 1.mellomlading, og så seg aldri tilbake :D

http://bilnorge.no/artikkel.php?aid=50091

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha... og Pandaen så seg aldri tilbake 😁👏 Artig med "underdogs"; de heier vi fram.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive