Gå til innhold
Landmann

Ferske tall: Så mye koster bilen deg i 2018

Recommended Posts

Her er en oversikt fra Opplysningsrådet for Veitrafikk over bilkostnadene for 2018. Det har visstnok blitt dyrere i 2018 enn 2017. Oooog - bilen er fortsatt en jæ... dårlig økonomisk investering; det er vel bare gamle Lada'er som holder seg i verdi? 

Litt kjipt å vite at den husfinansierte nybilen din faller i verdi uansett om den brukes eller ikke, det årlige verdifallet er tyven.

Det interessante for de av oss som bruker bil i jobb er at de faktiske km-kostnadene er høyt over kjøregodtgjørelsen.

Og, sitat: "Kjøper du en ny bensinbil til 404.000 kroner koster den deg 97.540 kroner i året, eller 8128 kroner måneden, viser den årlige utregningen fra OFV". Dieselbilen er 10 kroner billigere pr dag, skrives det. M.a.o er bilholdet prismessig på samme nivå som husleien i en sokkelleilighet. 🤕

Bryr jeg meg? Næææh - av den enkle årsaken at jeg kjører gammalt ræl - uten tanke for fremtidig salg. Bil er et av dette livets "gøye ting" - og autodeler.co.no selger billige ettermarkedsdeler.

https://www.aftenposten.no/bil/Ferske-tall-for-2018-Sa-mye-koster-bilen-deg-arlig-12421b.html

IMG_2994.PNG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verditap for alle pengene, i alle fall de første ti årene.

Deretter begynner et verditap, på kanskje 10000 kr i året, å være i samme størrelsesorden som drivstoff, forsikring og vedlikehold. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive