Gå til innhold
Landmann

Mer sjelden enn hønsejeksler - 66' AR Sprint GTC

Recommended Posts

... eller for å sitere kjerras døpenavn: ALFA ROMEO GIULIA SPRINT GTC . En 1966-modell importert til Norge i år 2000. Dette er en sjeldenhet jf jekslene. 

Dette skrives i wikipedia: 

[...]GTC er en cabrioletutgave som ble produsert i et svært lavt antall, kun 1 000 eksemplarer totalt (med høyre- og venstreratt) ble produsert mellom 1964 og 1966. Karosseribyggingen ble gjort av Carrozzeria Touring.[...]

Jeg har dekket over kjennemerket; kanskje vil ikke eier gi hverken seg eller bil tilkjenne?

IMG_2839.PNG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne befinner seg nord for tigerstaden, aldrig sett bilen men, eier var veldig aktivt medlem fra klubbens oppstart...... kjørte rød Berlin å med sandsekker i bagsjen på israce 😆😄 gikk som en halvplanende båt laaaaangt utenfor brøyta bane 😎 ja det var tider det 😄

Bra du er tilbake landmann 👍

Porka

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vært så heldig å møte både bilen og bilens eier ved flere anledninger! Jeg mente jeg hadde noen egne bilder av den, og fant etter litt leting noen bilder fra Minnesund-treffet i 2013:

3CB09863-BA9E-4CDD-BD31-15397CD0E0C7.jpeg

E8ABE712-E88B-435D-8C14-53C927CE20EF.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss det var hyggelig lesing at vi i Norges land har en GTC. Landmann, klarer du å finne en GTA av 105 serie her i Norge også 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne tror jeg at jeg møtte rett sør for Lillehammer i slutten av forrige uke. Jeg la merke til at dette måtte være en sjelden utgave.  🙂

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive