Gå til innhold

Recommended Posts

Flott lesing Atle......dama tok vel første langturen med en smil , gratulerer Stian . Flott at det finnes entusiaster som dere.....👍

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Thomas. Vi har nå kjørt 65 mil med den i helgen. Det er vel det lengste den har kjørt på svært lenge. Og det gikk veldig bra med tanke på lagringstid ute. Nå er det innendørs vinterlagring som gjelder med noen utbedringer som ventes. Volvoen står ute i vinter😎

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er noen år siden den forlot vestlandet Thomas - og den har hatt det godt hos deg siden ☺️ Bilen var tight og fin å kjøre med rapp motor - noen skjønnhetsfeil var det men hel og pen bil. Har du bytta til 45mm innsugsrør siden den nå er 230hk ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

IS 200 fungerer som helårs bil, enn så lenge. Planlegger salg til våren.

Men Super vil nok aldri bli en helårs bil. Det blir en sommer bil. Men i første omgang så blir det prøveskilt for Alfa treff og søndagsturer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

måtte smile litt om endepotte …… det hjalp lite 😁

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortell litt mer a! Ettersom jeg skjønte har den hatt et pitstop på Vartdal hos Masi, men hentet dere den derfra? 
Planene fremover? Hva skal og må gjøres og hva har dere lyst til å gjøre? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Alfaduden skrev:

Fortell litt mer a! Ettersom jeg skjønte har den hatt et pitstop på Vartdal hos Masi, men hentet dere den derfra? 
Planene fremover? Hva skal og må gjøres og hva har dere lyst til å gjøre? 

Jo, pitstoppet i Vartdal er ikke mindre enn 7 år! Så helgens kjøring på 65 mil fra Vartdal er det lengste bilen har gått på svært mange år. Men 164 og Busso er en svært solid kombinasjon. Så turen gikk fint, og stort sett alt virket bedre og bedre på turen. Bilen må ha nye bremser. Ellers er det full vask  innvendig og rens av kontakter inni bilen. Så er det full motorservice med opplakkering av motordeksler og braketter. Så er det flekk lakkering av parkeringsmerker og maskin polering. Da skulle den være klar for EU. 

Men som nevnt, så skal Stian og jeg bruke den litt på prøveskilt neste år for å gi den noen flere mil, slik at vi er sikre på at alle lagrings feil er utbedret. Det er mulig den får Norske skilter i 2020. Men det kan også hende at vi venter til 2023. Da er den veteran. 

Hva har vi lyst til å gjøre med den? Tror nok Stian har lyst til å senke den og sette på noen feite felger, og få litt mer eksoslyd. Men sett bort fra det, så er den bra slik den er. Vi tror dette er en kommende klassiker. Vi ser på denne type bil i Tyskland og de er priset til godt over 100.000nok. + mva og avgifter. Så vi mener vi kan ha en ganske ettertraktet bil om noen år. Den har kun gått 128.000km.

det eneste vi i grunnen vet er at det ikke blir en hverdagsbil. Skal verdien i bilen holde seg på sikt så må det kjøres lite, men brukes ofte nok til at vi unngår lagrings skader. Så det er ikke sikkert det blir Norske skilt før den er veteran. Stian dukker nok opp på Alfa treff til våren sammen med Bjørn Steinar sin 164 og min. Blir et flott skue😎

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Atle - jeg kjøpte denne av et tysk par som flyttet her til bygda i 2007/08 - mener det var i 2009/10 men husker ikke helt. Gjorde det for å berge bilen som stod sørgelig avskiltet og mosegrodd i et utsatt område - da fikk den iallefall et tørt og trygt liv i garasje tenkte jeg. Tanken var skilter men andre biler var også handlet inn og 164 ble svarteper og måtte selges. Thomas stilte opp og resten av historien vet du 😉 Jeg fikk iallefall momset den inn i landet så det skal være i orden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig det. Thomas har gitt meg innsyn i historien og jeg har alle papirer. Målet er Norske skilt, men det haster ikke sånn med det første.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott å lese at bilen har framtid i gode hender... 🙂👍

For det er vel fortsatt denne 164'en vi snakker om - der Petter Dass' sønner gjorde vendereis  ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet forsvant etter regreim bytte (hvis du mener ulyden i Bussoen)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det fortsatt er plussgrader her hos oss så har vi gått på eksteriøret først. Blir så fin så.

D347399B-66B6-4498-89E0-A6EDE02961B7.jpeg

09FA9DDC-107F-42D7-ACE9-19426A75B80D.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Artig! Synes den er flott med de felgene der Atle. Orginalhjulene til QVen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, det er QV hjulene. De passer 164 veldig bra. og 75! Disse felgene er montert på den 75 som står på museet. 10mm spacere bak så er du i mål

75 .jpeg

75 bak.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, synes prisene på 164 med V6 begynner å røre på seg nå. på god vei oppover..

Ikke har de gått spesielt lite heller

image.thumb.png.603f3587fee7a466e860b9df38455aeb.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Gruagarasjen skrev:

Hmm, synes prisene på 164 med V6 begynner å røre på seg nå. på god vei oppover..

Ikke har de gått spesielt lite heller

Nå er jo dette eksemplet toppen av toppmodellen... hehe

Hvordan ligger 12V i pris i forhold? 
Jeg får ikke fulgt med på utviklingen av serie 1 75 QV, rett og slett fordi det ikke er noen til salgs...

Endret av Alfaduden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

12V QV ligger godt i pris også. regn med 150 hvis den har gått under 100.000km. Super 24V som har gått mer enn vår, med automat ligger på 130.000.- De som er forholdsvis billige er 1 generasjon 88-89 modell 12v, men de er sjeldent veldig pene biler. TB bilene etter 93 holder seg også godt i pris.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive