• Kunngjøringer

• Vedlikehold av forumet   10/06/2017

Det er planlagt vedlikehold av forumet denne helgen, noe som kan resultere i treghet eller utilgjengelighet i korte perioder. Beklager på forhånd ulempene dette måtte medføre.
Alfa- GTAM

Alfa Romeo 156 GTA

29 innlegg i emnet

Hei.

Jeg har lenge vært intressert å eie en 156 GTA. I Utgangspunket er jeg mest intressert i Berlina GTA med Selespeed kasse, men en fin 156 GTA er meget vanskelig å framskaffe. 

Jeg har funnet en meget fin GTA i italia- 2004. I utgangspunktet bilen har bilen gått ca 120 000,- men hele motoren er blitt fullstendig restorert.

Bilen har gått gjennom full restorering invendig og utvendig.

Bilen pris er satt til 17000 Euro men kan forhandles.

Trenger tip og råd forhold til pris, generlt om 156 GTA.

Burde eller tør jeg å satse på denne?

Takk 

2017-10-08 18.20.12.png

2017-10-08 18.20.18.png

2017-10-08 18.20.23.png

2017-10-08 18.20.29.png

2017-10-08 18.20.35.png

2017-10-08 18.20.40.png

2017-10-08 18.53.44.png

2017-10-08 18.53.50.png

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig blir jeg skeptisk nå de har ‘overhalt’ bilen, inn, utvendig og motor på en så pass ny bil. Håper du får en god, men troverdig begrunnelse.

Her er en fransk Orginal lav km GTA med auto kasse. Kan sikker klare å få prisen litt ned. Rullet rundt i det beste klima for biler i Europa :). Bruk god tid og tilslutt vil du fine drømme bilen. Nedover Europa er det mange som har et annet syn på resurering en hva vi har( sier ikke at den er det), men så er der også mye flinke folk også. Derfor kan det være tryggere å handle orginal bil med lakk osv for da ser en hva du får. 

https://www.leboncoin.fr/voitures/1303735003.htm?ca=21_s

Lykke til og håper du tar inn GTA for det får vi aldri nok av her oppe i Norge. Spennende er det. 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei 

Takk for tilbakemeldingen. ja enig med deg, jeg må undersøke mer på hvorfor de har overhalt så mye de har gjort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge man får dokumentasjon, og sikkert en grunn til motor overhaling er det et pluss.

ser bra ut på bilder men de bør vel ha dokumentasjon på restaurering også, og hvorfor.

Syntes pris er stiv og med import avgifter så koster den mye 🤔

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei 

Takk for tilbakemeldingen. Jeg skal be om dokumentasjon, samt årsak til restaurering. 

Prisen kan alltid diskuteres..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var/er jo en 156GTA med selespeed til salgs i Norge for en latterlig lav sum penger. Noen som har Finn.no annonsen og kan hjelpe Hr. GTAM her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
35 minutter siden, Alfaduden skrev:

Det var/er jo en 156GTA med selespeed til salgs i Norge for en latterlig lav sum penger. Noen som har Finn.no annonsen og kan hjelpe Hr. GTAM her?

Tenker du på den som var til salgs rundt Stavanger for en stund siden ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden, Alfaduden skrev:

Tror ikke det var store feil og mangler med den annet enn den hadde selespeedkasse. Tror jeg ville gått for vanlig manuell med tanke på å holde verdien i hevd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 timer siden, porka racing skrev:

Tenker du på den som var til salgs rundt Stavanger for en stund siden ?

Ja.

10 timer siden, panzhar skrev:

Tror ikke det var store feil og mangler med den annet enn den hadde selespeedkasse. Tror jeg ville gått for vanlig manuell med tanke på å holde verdien i hevd.

Nei den skulle være i orden den. Bar kanskje preg av å ha blitt brukt noen år, men absolutt mye bil for prisen av en Polo...
Nå var det vel slik at trådstarter helst ville ha selespeed, så derfor nevnte jeg denne som et tips.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
53 minutter siden, Alfaduden skrev:

Ja.

Nei den skulle være i orden den. Bar kanskje preg av å ha blitt brukt noen år, men absolutt mye bil for prisen av en Polo...
Nå var det vel slik at trådstarter helst ville ha selespeed, så derfor nevnte jeg denne som et tips.

Om det er samme bil vi tenker på bor den i utkanten av hønsefoss å blir pleiet der 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Moro at du vurderer 156 GTA, jeg er selv på min 3. Disse bilene med busso V6 er sterkt vanedannende:D

Uansett hvilke bil du skulle velge å kjøpe så lønner det seg å kjøpe en bra bil kontra en rimelig/billig en som trenger en del omsorg. Det dukker garantert opp flere ting som må utbedres enn de som man vet om. Er/blir en Gta jevnlig vedlikeholdt så trenger det ikke å være avskrekkende dyrt bilhold. Gta har som alle biler sine svakheter i tillegg til at de begynner å bli noen år gamle.

En gjenganger er radiator + rør på undersiden som ruster i stykker, har byttet dette på 2 av mine. Girkasse + diff, er kassen skrapefri? Q2 eller Quaife diff er en ganske så standard oppgradering blitt da standard diffen kan feile med det resultatet at huset til girkassen også ryker...Ellers er jo dette en 156 og da kommer en ikke unna rust, gulv og kanaler og skjermene foran i området der hvor støtfanger møter hjulbuen.

En velfungerende GTA er en nytelse å kjøre:) satt på med en i går med ombygd motor til 3,7 hvor det hevdes 340hk.... Det gikk unna gitt!

Kan anbefale deg å lese mer på alfaowner.com(om du ikke allerede har vært der) hvor der er en egen "verden" for GTA

Mvh Mads

Endret av Mads Erik
3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei 

Takk for ale tips og råd.

jeg har fått mye info og bilder ang bilen jeg ser på .

Oppdaterer saken løpet av i morgen dagen med nye bilder og hvorfor bilen har gjennomgått en oppfattende "overhalin"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
21 hours ago, Masi said:

Kunne tipse om en sort SW Selespeed ,diverse ny bla regreim .

Hei .. 

Er den i Norde? i utgangspunktet er ute etter Berlina og ikke SW, men det er verdt å se på

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, Tysk bil, men det kan lønne seg likevel . GTA fikk nylig full gjennomgang av motor ,understell , clutch byttet. Karosseri  og lakk er tip-top . Jeg kan sende bilder før helgen, eieren reiste hjem i dag. Tror bilen kan gå relativ billig i utgangspunkt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei 

sender litt mer info og oppdaterer saken

BIlen har hatt kun en eier

Our GTA ( 133.000.km)it’s a single owner one and this is quite rare: this gentlemen took a lot of care about the mechanic area.

The service book is fully recorded and the GTA got a new engine at 85.000km (see Alfa Romeo invoice acclosed)

We took the decision to service the GTA at Autotech Monza on september 2017 in order to present the highest quality for this indomable saloon(invoice of 2700€,distribution chain,shock abs,clutch,tyres,....

As per the body some scratches on bumpers and doors called for a whole new paint.

Han begrunne dette med 

From our experience ( we have traded several 147 and 156 GTA, ) there was a failure about the rubbers on the lubri area.

We can imagine that even this one suffered of the same inconvenience.

As we are aware about this lack , despite the low mileage , we fully serviced the engine replacing rubbers, chains ,ac compressor etc...

Alfa kvittering 2.jpg

Alfa kvittering.jpg

kvittering 3.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser jo bra ut denne bilen men jeg regner med du har registrert at den er manuell og ikke selespeed. 

Ved vanlig vanlig avgiftsberegning så kommer den vel på ca 290’ + transport/henting osv. 

Jeg har importert en Gta og en GT 3.2 på alternativ beregning, send meg pm om du vil vite noe mer rundt det. 

Synes de krever nok med tanke på faktisk km.stand. Ser der er andre gta med veldig lav km.stand som ikke er så langt unna i pris. Når det er sagt er ikke lav km.stand noe garanti for at bilen er bra...

Endret av Mads Erik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 hour ago, Mads Erik said:

Ser jo bra ut denne bilen men jeg regner med du har registrert at den er manuell og ikke selespeed. 

Ved vanlig vanlig avgiftsberegning så kommer den vel på ca 290’ + transport/henting osv. 

Jeg har importert en Gta og en GT 3.2 på alternativ beregning, send meg pm om du vil vite noe mer rundt det. 

Synes de krever nok med tanke på faktisk km.stand. Ser der er andre gta med veldig lav km.stand som ikke er så langt unna i pris. Når det er sagt er ikke lav km.stand noe garanti for at bilen er bra...

Takk for tilbakemeldingen 

Ja jeg hører mer om alternativ beregning 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke jeg, men blir litt skeptisk når det er lagt ned så mye arbeid i en bil som "bare" har rullet ca 130.000km. 
Busso skal i utgangspunktet være skuddsikker, så med mindre noen har tatt reg. reim bytte ved 80.000km og ikke strammet drevet til kamreimen skikkelig, så skal ikke disse motorene rase.

Carfax vil vel kunne avdekke eventuelle kollisjonsskader? Kanskje lurt å sjekke om den har vært innblandet i en ulykke?

Jeg hadde prøvd å finne en bil i Sverige. Mange GTA der som er vel så fine, til en rimeligere pris... Dessuten er det faktisk mulig å se bilen før en kjøper.
Alternativ nummer to er å gjøre som jeg gjorde når jeg skulle handle Maserati. Finn et knippe biler innen fornuftig omkrets og reis ned en helg/et par ukedager for å se og prøve alle sammen for et skikkelig inntrykk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive