Gå til innhold
thor

Ferrari V8 ulyd

Recommended Posts

Det finnes jo mange kompetente folk her. Og noen hsr skrudd Ferrari og. Så poster en video av min Ferrari som har fått en fæl ulyd. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyden kommer etter 5-10 sek etter start. Det er ikke skrik fra belter. Den er mekanisk og synger godt i blokken. 

Clutch inn/ut gir ingen forskjell. Når jeg gasser følger lyden men blir svekket. 

Norn som har noe peil på hva dette kan være? Mulig vannpumpelager, remlager eller dynamo tror jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du sjekket om det ligger en kattunge i klem et sted i motorrommet? O.o

Sorry kunne ikke dy meg... Håper det løser seg! Lekker vogn! B|

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lenge siden er det regreim ble bytta ? og ble det bytta vannpumpe osv da ? er enig med deg at det kan være noen reimhjul.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regreim byttet på verksted i 2013. Så er på tide igjen nå snart. Vannpumpen ble daikke byttet/overhalt. 

Blir vel til at jeg må gå løs på å ta ov vannpumpen og kanskje ta regrem selv. 

Ikke særlig med verksteder som tar Ferrari i bergensområdet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ganske grei jobb. På min brukte jeg ca 8 timer på hele jobben. Du kan vippe av reima til dynamo og høre før du demonterer alt 😉 og det er ikke ukjent problem at hjulet på vannpumpe sprekker men, da ville du merka det på motortemp. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ihvertfall et lager, kan godt være dynamo, men tror nok mest på strammehjul. på din bil er det en overkommelig jobb, trenger ikke ta ut motoren. Deler fåes rimelig her:

http://www.superformance.co.uk/

Bytt både vannpumpe, rem og strammehjul.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk gor gode tips. Har handlet mye fra superformance før. 

Skal ta av vannpumperem og dynamorem og høre om lyden blir borte. Ac er fjernet fra før. 

Håper det er vannpumpe eller kamrem strammer / løperhjul. Frykter at det er kamaksel eller veivlager

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det klart. Årsaken til lyden var strammehjulet til vannpumperemmen. 

Nye kulelager er bestillt fra superformance (er god kunde der) sam vannpumperem og dynamorem. 

Totalt 47 pund pluss frakt og moms. Ikke ille pris. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lot verksted gjøre jobben. Totalt kom dette på under 4000kr inkl deler. 

Er ikke så dyrt med italiensk eksotisk som folk tror

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hartveit bilverksted i Bergen. Er ordinært verksted i grunn, men de har noen dyktige mekanikere der. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Dysan
      http://www.dn.no/privat/2017/02/16/1305/Motor/lever-opp-til-navnet
      Endelig begynner Ferrari å lage noe som ser rått ut. Denne så flott ut og kunne ryddet garasjen til denne
      Man skulle tro det var et barn som ga den navnet, men det er uansett lite tvil om at 812 Superfast lever opp til navnet sitt. Bilen overtar etter F12 Berlinetta, og kommer med Ferraris sterkeste motor noensinne, uten hjelp av turbo.
      Motoren er plassert foran og har 12 sylindere, er på 6,5 liter og yter ville 800 hestekrefter ved 8500 omdreininger. Det er 60 hestekrefter mer enn forgjengeren. Hvor lenge Ferrari kan fortsette å lage denne typen motorer er ikke godt å si, men med et CO2-utslipp på 340 gram per kilometer og et forbruk på 1,5 liter er den ikke akkurat helt i tiden, selv om disse tallene ikke er så ille for en motor med så mye effekt, volum og antall sylindere. Ferrari gir ikke slipp på den 12-sylindrede motoren som startet eventyret for 70 år siden.
       Ferrari kaller bilen den sterkeste og raskeste bilen i merkets historie. Da velger de å se bort fra hybriden LaFerrari som har 963 hestekrefter og en toppfart på over 350 km/t. 
      Maksimalt dreiemoment på 718 newtonmeter kommer ved 7000 omdreininger, men 80 prosent av dem er tilgjengelig fra 3500 omdreininger, som skal gjøre bilen bedre å kjøre, samt øker kraften uten å måtte opp i høye turtall.
      812 Superfast er den første Ferrari med elektrisk servostyring og skal sammen med andre elektroniske støttesystemer sørge for at man til fulle kan utnytte seg av alle kreftene i bilen. 
      Bilen er oppgitt til å gjøre null til 100 km/t på 2,9 sekunder og skal ha en toppfart på over 340 km/t. Bilen veier 1525 kilo, og de er fordelt med 46 prosent foran og 53 prosent bak. 
      Bilen debuterer i Genève i mars.