Gå til innhold
EdinM

Fiat 1100

Recommended Posts

Hei dere,

Jeg driver og titter på en Fiat 1100 fra 1961 som ligger på finn.

Var bortom i går og titttet på bilen og kjenner noen usikkerhetsmomenter. Karosseriet ser tålelig bra ut, med noen flekker her som tydelig er blitt sparklet opp på et tidligere tidspunkt. Lakken er jeg svært usikker på da den virker på noen steder å være av forskjellig type, og den virker ganske tykk med sprekker her og der.

Har sjekket etter rust på steder som dørterskler, gulv, brønn baki bagasjerommet og ved a-stolper uten å finne noe nevnverdig. Utfordringen er gulvet som tyder på har blitt smørt inn med noe for en del år siden. Om det er lakk, eller noen form for bunnstoff er uvisst.

Det som bekymrer meg litt er at jeg etter noen nettsøk har funnet en del info på de bilene, og noe av delene ser ut til å være greit tilgjengelig gjennom Ricambi, men enkle slitedeler slik som bremser virker umulig å finne.

Deler denne bilen bremser med noen andre biler som er mer kurrant å finne deler til? Er det noen som har erfaring med deletilgangen på tidlig 60-talls fiater og hva mener dere er en OK verdi på en bil i god bruksstand?

Denne trenger nok noe jobb samt en skikkelig lakkering for å nærme seg god bruksstand men er greit å ha en formening om hva en kan sitte igjen med når jobben er gjort.

Alle tips og råd mottas med et stort takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive