Landmann

Deutsche Fiat Aktiengesellschaft Heilbronn

4 innlegg i emnet

Hei

God Jul

Er ikke sikker på hva du sikter til, men ;-)

Det er vel der den Tyske importøren ligger ? har sett slikt før på biler solgt i Tyskland bl.a en 500 jeg hadde,

Det står at det er Fiat i Torino som har laget bilen.

Kjøpt ny bil?

Hilsen Chris

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Min 2300S Coupe ble solgt ny i Tyskland i 1965.
Slik ser "skiltinga" ut i den:

DSC08961.thumb.JPG.b80d9e6bddb2305ccd3a6a19f00e3b38.JPG

Skiltene er fra Fiat, Ghia og Heilbronn/Neckar.

Over 370.000 Fiater ble produsert på lisens av Neckar i Heilbronn fra 1957 til 1971, men ikke min 2300S.
Fiater som ble solgt i Tyskland fikk ofte skilt fra Heilbronn/Neckar montert selv om de var produsert i Italia siden den tyske importøren holdt til der.

Mer om Neckar:
Neckar
NSU-Fiat

Erik

Endret av Rudolf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den observante vil sikkert merke seg årstallet 1957, samme året som EEC - EU ble dannet. Dette er derfor er tidsreise tilbake til ett Europa forsatt preget av  nasjonale markeder, der man ofte var avhenging av lisens for å komme i på naboens. Da det tyske bilmarkedet var større enn det italienske, men forsatt preget av krigen og småbiler tenkte nok FIAT at de kunne gjøre ett fremstøt her. Det gir også ett godt bilde på lønnsnivået og hvordan det tyske wirtchaftwunder dro forbi en utvikling som aldri kom til til Italia. FIAT forble som kjent en småbilprodusent, mens de fleste tyske merkene begynte å¨bevege seg oppover i markedsegmentene i perioden 1960- 70.

Endret av Stiletto

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive