• Kunngjøringer

• Vedlikehold av forumet   10/06/2017

Det er planlagt vedlikehold av forumet denne helgen, noe som kan resultere i treghet eller utilgjengelighet i korte perioder. Beklager på forhånd ulempene dette måtte medføre.
Kaffeavtalen

Busso 3.2 vs Fiat 1,4 Turbo

14 innlegg i emnet

En liten snutt fra helgens sesongstart på Karlskoga.

Tenkte denne kunne varme en regntung mandag...

@

Endret av Kaffeavtalen
5 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alfaen er en 156 med en relativt standard 3.2 GTA og Fiaten er en  500 Abarth Trofeo som er noe lettet for årets sesong.

Piloter er Ivar Olafsen og Anders Lorang. Close racing :-) men de gamle er fremdeles eldst...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er tak i den lille Fiaten og dens pensjonistsjåfør.

Hr. Olafsen er jo også en habil sjåfør selv om 270+ hk i en godt slanket 156 med FWD er noe uvant i forhold til Kompressor-75`ien.

Og fet lyd i Bussoen :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har en til:

156 2,5 V6 vs. Fiat Uno 1500 Lampredi.

Bo Kielland vs. Vegard Lucasen, begge kjører i klasse 3

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra kjørt av samtlige! Gøy å se.. Kjente angsten gjennom skjermen et par ganger, :)  Rettelse, min angst! xD 

Endret av Jørund

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanskelig å dømme turtall på bussoen,

men virker som bilen hadde hatt nytte av en noe lavere utveksling?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
15 timer siden, classic skrev:

Vanskelig å dømme turtall på bussoen,

men virker som bilen hadde hatt nytte av en noe lavere utveksling?

Det har blitt plassert en 2.5 liters kasse på 3.2 literen. Utvekslingen er ganske ok. Skal man ha noe annet så snakker vi drev satser fra bacci, ahm motorsport etc og da snakker vi 50 høvdinger +++(før arbeid).

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle gjerne hatt 2hk til nedover langstrekka så jeg hadde klart å holde slipstreamen bak Bo, da kunne jeg bremset meg forbi. 156'n er vanskelig å komme seg forbi for en liten Uno!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 5/17/2017 den 11.25, Lucky skrev:

Skulle gjerne hatt 2hk til nedover langstrekka så jeg hadde klart å holde slipstreamen bak Bo, da kunne jeg bremset meg forbi. 156'n er vanskelig å komme seg forbi for en liten Uno!

Kjenner til det der :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 17.5.2017 den 9.46, wolver skrev:

Det har blitt plassert en 2.5 liters kasse på 3.2 literen. Utvekslingen er ganske ok. Skal man ha noe annet så snakker vi drev satser fra bacci, ahm motorsport etc og da snakker vi 50 høvdinger +++(før arbeid).

Er det lov og trikse med dekkstørrelse i Corsaen ? Hvis en kjører på standard 225/45-17 så utgjør 40-profil en forskjell på omtrent 3.5% og 35-profil 7.6%. Hadde hjulpet på ut av svingene det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Arvid skrev:

Er det lov og trikse med dekkstørrelse i Corsaen ? Hvis en kjører på standard 225/45-17 så utgjør 40-profil en forskjell på omtrent 3.5% og 35-profil 7.6%. Hadde hjulpet på ut av svingene det :)

Det er lov det, men ikke veldig mye profil å velge I på r dekk siden. Kjører på 40 nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På ‎17‎.‎05‎.‎2017 den 11:25 AM, Lucky skrev:

Å, du har da kommet forbi meg før. på utsiden til og med....... Karlskoga er den morsomste banen. Glad jeg fikk kjørt der i år. Der kjører jeg som best.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive