Gå til innhold
brygga78

Remapping av biler i haugesund/karmøy

Recommended Posts

Jeg remapper biler gjennom obd 2500kr. Hvis ecu må ut og kobles direkte...koster det 3500kr. Filene blir lest ut og sendt på mail til et dynoverksted i England. Normalt med standar motoroppsett...så kan den chippes med stage 1. Men noen biler, som f.eks. min alfa 159 1.9jtdm. Kan chippes med standar motoroppsett stage 2. Stage 3. er der du må modifisere motoren å girkasse en del. Men uansett kreves minimum et sportsfilter til stage 1. På alle steg med diesel,har du valget ØKO, BLEND MIX, POWER. Men uansett valg av disse, så sparer du drivstoff. Men mest på øko. Bensin biler er kun POWER tilgjengelig. Biler uten turbo kan også remappes, men mindre effekt. Om du så får kun 15hk og kanskje 25nm mer på en uten turbo. Så vil du få betydelig mer effekt. Du vil få mye bedre respons på gassen, ta av turtallsperre, fjerne fartsperre, aktivere launch control osv. Og hvis du ønsker dette tillegget i softwaren, så er det med i prisen uansett. Jeg bruker Kess v2 ( ikke clone) tuning utstyr. Jeg anbefaler ikke å bruke chipbokser. Noe jeg selv prøvde og sotet hele motoren. Det er ikke bare mengden drivstoff og luft ( turbotrykk) som trenger justering. Det er faktisk veldig mange maps i softwaren utenom drivstoff og luft som skal justeres for at motoren skal gå rent og med mye mer effekt. Ja jeg vet...chipboks fungerer litt og ganske bra på noen. Men kokser en diesel i filler..akkuratt på grunn av dette med kun luft og innsprøytning justering. Dette er feil måte tuning. Og du får mye mye mer effekt med skikkelig remap. Når jeg brukte boks og måtte ut med mapsensor. Så var den full i asfalt lignende koks( tykkt lag) hver uke. Da måtte jeg gjøre den ren hver uke. Og måtte gudene vite hvordan resten inni der så ut. Etter jeg remappet den skikkelig, så hadde jeg mapsensor ute etter et halvt år, bare for å se. Jeg ble sjokket...den var kun litt fuktig, men ingen koks eller noe. Bare å sette den rett inn igjen. Så nå vet jeg at motoren lever ett sunt liv. EGR off i softwaren anbefales. 

Endret av brygga78

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive