• Kunngjøringer

• Vedlikehold av forumet   10/06/2017

Det er planlagt vedlikehold av forumet denne helgen, noe som kan resultere i treghet eller utilgjengelighet i korte perioder. Beklager på forhånd ulempene dette måtte medføre.
Sillyspeed

For billig bilpleie til å være sant? Styr unna!

6 innlegg i emnet

https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt

Bilpleie som skjuler tvangsarbeid, utnyttelse, trusler, svart arbeid, og de fleste ulovligheter i den røde boka er heller regelen enn unntaket i hovedstadsområdet. 

150 kr for utvendig vask, ingen kvittering og kun kontant? Gjør alle en tjeneste og styr unna!

6 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 11.5.2017 den 20.29, Sillyspeed skrev:

https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt

Bilpleie som skjuler tvangsarbeid, utnyttelse, trusler, svart arbeid, og de fleste ulovligheter i den røde boka er heller regelen enn unntaket i hovedstadsområdet. 

150 kr for utvendig vask, ingen kvittering og kun kontant? Gjør alle en tjeneste og styr unna!

Hva er alternativet  - og for hvem?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel... jeg pleier å si at det hjelper om alle betaler med kort i stedet for cash. Da blir i alle fall omsetningen registrert et sted og vanskeliggjør den svarte delen av problemet.

90 prosent av dritten kan vel oppsummeres i disse bransjene: Bygg og anlegg, restaurant/pub/gatekjøkken, taxi (synd at så få kan ødelegge for så mange) og bilvask/husvask. Ingen av disse får kontanter av meg. Faktisk har jeg ikke kontanter lenger hvis jeg ikke drar langt fra Norden. Om alle hadde droppet kontanter så hadde mye drittvirksomhet opphørt.

Om behandling av ansatte er det vel bare strengere straffer som hjelper, men det nytter vel heller ikke hvis beviskravene er så strenge at ingen blir straffet.

Ellers må jeg vel si at ansatte må lære seg å be arbeidsgiver dra til helvete hvis de behandles dårlig. Har du lyst å jobbe så finnes det nok av ærlig og riktig betalt arbeid (er en fordel om man har arbeidstillatelse også da...). Om det er sant alt i brennpunkt, med for eksempel lønn rundt 20kr timen, så er det vel mer lønnsomt å plukke tomflasker som rike, bortskjemte og late norske tenåringer og voksne ikke gidder pante. Eller som sagt finne en annen arbeidsgiver.

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge det finnes kunder så finnes det et potensiale til et fungerende marked.  Så da blir det vel slik hentor sier: Amen!

"It’s not the employer who pays the wages. Employers only handle the money. It’s the customer who pays the wages." (Ref. Henry Ford)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har alltid kontanter hjemme for jeg stoler ikke på elektronikken  den får jo  bugs rettsom de er

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive