Gå til innhold
Arve V

Offisiell FIAT TIPO lansering

Recommended Posts

Hentet bilen min på fredag, veldig fornøyd, god bil å kjøre og relativt mye utstyr og muligheter, mye som jeg sikkert ikke kommer til å benytte,,,,,,men sikkert kjekt å ha.  Satte inn Ferrari barnesete i kveld, kjøpt på nett fra ett firma i Drammen, så blir vel kjøring med barnebarn i morgen....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 18.3.2017 den 7.38, Multijet skrev:

Uansett handlet vel dette kun om at Fiaten ikke kunne fåes som sedan (da det selges lite sedaner i Norge). Det betyr vel ikke automatisk at man da heller kjøper en Skoda?! 

Skoda Rapid sedan kan heller ikke fås i Norge. Den gjorde det helt i starten før Spaceback kom, da forsvant sedan. 
Autovia tok inn en Tipo sedan sist høst på egen hånd, og burde jo kunne tilby det nå også som Tipo er på markedet i Norge. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk et bra inntrykk av interiøret i Tipo, skinn trekker opp selvsagt. Oppleves ikke som en billigbil. Eksteriørmessig synes jeg stv var mest vellykket, men kombien var ikke dum den heller, og overraskende romslig til å være kombi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes den ser fin ut! Hadde jeg hatt økonomien til det hadde det vært en aktuell bil. Det samme kan IKKE sies om Skoda! Hadde en ny Octavia som leiebil i fjor. Det er noe av det kjipeste og mest begredelige jeg har kjørt! Ikke komfort, ikke sportslighet, ikke noen følelse av vei eller bil annet enn at den kjentes som en billig VW (og jeg liker ikke å kjøre VW heller: ingen kjøreglede eller følelse av vei eller bil i de heller...). Har ikke prøvd Tipo, men forventer litt mer italiensk kjøreglede i hvert fall. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Tipo stv med D/aut og masse utstyr på prøve nå, og liker den veldig godt. Blir dette aktuelt så er det 120 Bensin som gjelder. Hvordan er forbruket på Tipo 120B normal pen kjøring?. Har den registerkjede?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På ‎06‎.‎04‎.‎2017 den 12.46, alfadude skrev:

Ja det tipper jeg nok

Denne Tipo-motoren på 120 hk, er det samme som 1.4 TB i f eks Giulietta?

Giulietta 1,4 120 hk har registerreim

Endret av olavr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ikke mange nyere Fiat/Alfa'er med registerkjede, unntatt modeller med 0.9 TwinSpark, 1.3 JTD og GM-motorene 1.9/2.2 JTS

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Multijet skrev:

Det er vel ikke mange nyere Fiat/Alfa'er med registerkjede, unntatt modeller med 0.9 TwinSpark, 1.3 JTD og GM-motorene 1.9/2.2 JTS

Antar at du mener 0.9 TwinAir.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er TIPOen 1 år eldre, og har gått 12000 km. Er veldig fornøyd med denne som bruksbil, kjører bra også på vinterveier. Selvsagt ingen feil så langt (skulle bare mangle..)  B|

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive