Landmann

Lancia Delta Hf Integrale Evolution. 1992, 98 000 km, kr 389 000,-

8 innlegg i emnet

52 minutter siden, integrale skrev:

Ja hadde det vært en EVO II så.... 

Hva er forskjellen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke så mye, 5 hk mer, Recaro High back seter, litt instrumentering. EvoII ligger endel høyere i pris selv om forskjellene på bilene ikke er så store. Hadde man hatt penger eller ikke solgt når prisen var på bunn :) ja ja hadde mye morro med min ,  de begynner å bli så dyre at de ikke kan brukes 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Soltak på evo 1, aircondition på evo 2. Dette for at bilen skal bli stivere. Originale 16" på evo II. Mindre turbo, men bedre turborespons og annen motorstyring, og mulig noen flere hk enn evo 1. Annet ratt, instrumentering og Recaro bøtteseter. Så det er da noe forskjell på evo I og II :) Man kan også se det på "takrennene". Evo 1 har svarte, evo II har de i samme farge som bilen. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar seg til i pris disse. Nedover i Tyskland er det jo helt håpløst å få kjøpt noen til overkommelig pris.

Den jeg kjøpte i Tyskland i 1998 var en 1992 8V, 80.000 km, sort med grønt interiør, 12.000 DM :-)

 

Er denne din Landmann?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 1/7/2017 den 9.04, montesi skrev:

Soltak på evo 1, aircondition på evo 2

Jeg har hatt to evo1 uten soltak ;-)

Egentlig litt rart at Evo2 er priset høyere enn Evo1, for Evo1 er den siste homolegeringsmodellen og de special edition greiene er strengt tatt bare forskjellig farger på bil og interiør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme bilen var til salgs på Finn.no  litt tidligere, var da priset til kr.249.000,-  Ble solgt med en gang, tidligere eier en ikke helt ukjent person fra Alpint....😉

Mvh Jan

Endret av Superjan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Lignende innhold

    • Av Trond A
      Tips:
      https://www.blocket.se/helsingborg/Falgar_till_Lancia_Delta_Integrale_16v__73031987.htm?ca=23_3&w=0
       

    • Av Bertone262
      Trenger div. deler til Lancia A112
    • Av 124AC
      Holder på med å fikse opp en Coupe Fiat 2,0 16v Turbo, og har en byttemotor under renovering. Har derfor en motor til salgs. Motoren har gått ca 200.000 km, og jeg hadde problemer med den før jeg tok den ut. Har etter dette oppdaget at turboen var skrot, hvilket forklarer manglende effekt over 3000 o/min. Følger med en original turbo som knirker når man snurrer på turbinhjulet, og en original turbo som er brukt, men som visstnok skal fungere bra. (har ikke prøvd den) Følger også med innsug til Coupe (har to, hvis det er interessant), original eksosmanifold (har to av den også), og jeg tror jeg har et ekstra sett stempler (brukte). Har også original intercooler som følger med. Tenker kr 5000,- for alt dette.
      Har også følgende deler til Lancia Kappa 2,0 16v Turbo:
      Girkasse Dynamo AC-kompressor Servopumpe Viscodrive (viscous coupling: gir diff-brems-virkning) Midtre aksling (fra diff ut mot høyre side av motor) Braketter og holdere til ovennevnte deler Tenker kr 1000,- samlet for Kappa-deler.
      Motor og det meste av delene finnes i Trøgstad i Østfold, men kan tas med til Oslo ved behov. Girkasse og viscodrive finnes på Bøler i Oslo. Kan sende bilder ved interesse.
      Atle: 90 femtifem 80 tretten
    • Av SverreU
      Har en noe sliten Lancia Kappa stasjonsvogn som jeg må la gå fra meg, ikke tid eller plass lenger. Tenkte å få bil ut av den, men det stopper opp, dessverre. Km stand ca. 215000.
      Noe sliten i karosseri og interiør, men ingen farlig rust (disse ruster nesten ikke), motoren går som ei klokke, er helt tett. Begynte på en utbedringsjobb teknisk: Den har fått et nytt bremserør, ny midtre eksospotte, ny registerreim i fjor sommer, ny brukt varmeapparatvifte. Bilen står for tiden uten bensintank og eksosanlegg etter bremserørjobben, dette monteres snart slik at bilen kan kjøres. Noen mangler som må tas før EU kontroll, frist mai 2017: Slakk i fôringer på langsgående armer bak, svetting på støtdemper bak, sikkert noe mer. Det siste kan være et problem, originale bakdempere til stasjonsvogna finnes ikke lenger, de er med automatisk nivåregulering, men de er borte. Mulig dempere fra sedan kan brukes, men er ikke sikker.
      Kanskje noen vil ta over en gammel sliter som enda har mye potensiale? Egentlig en veldig bra bil med sin rekkefemmer med godlyd, veldig god å kjøre. Lancia Kappa er kanskje en av de mest undervurderte bilmodeller som er laget, jeg har hatt 3 stykker, denne har jeg eid  to ganger :-)
      Pris? Tja, noen lapper over panten, kanskje? Åpen for forslag.
       
      mvh Sverre
      [email protected], tlf. 46661960