124AC

Fiat 2,0 16v Turbo motor +++

1 innlegg i emnet

Holder på med å fikse opp en Coupe Fiat 2,0 16v Turbo, og har en byttemotor under renovering. Har derfor en motor til salgs. Motoren har gått ca 200.000 km, og jeg hadde problemer med den før jeg tok den ut. Har etter dette oppdaget at turboen var skrot, hvilket forklarer manglende effekt over 3000 o/min. Følger med en original turbo som knirker når man snurrer på turbinhjulet, og en original turbo som er brukt, men som visstnok skal fungere bra. (har ikke prøvd den) Følger også med innsug til Coupe (har to, hvis det er interessant), original eksosmanifold (har to av den også), og jeg tror jeg har et ekstra sett stempler (brukte). Har også original intercooler som følger med. Tenker kr 5000,- for alt dette.

Har også følgende deler til Lancia Kappa 2,0 16v Turbo:

• Girkasse
  • Dynamo
  • AC-kompressor
  • Servopumpe
  • Viscodrive (viscous coupling: gir diff-brems-virkning)
  • Midtre aksling (fra diff ut mot høyre side av motor)
  • Braketter og holdere til ovennevnte deler

Tenker kr 1000,- samlet for Kappa-deler.

Motor og det meste av delene finnes i Trøgstad i Østfold, men kan tas med til Oslo ved behov. Girkasse og viscodrive finnes på Bøler i Oslo. Kan sende bilder ved interesse.

Atle: 90 femtifem 80 tretten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av MatsHR
      En sjelden mulighet for italofile bilinteresserte, eller generelt bilinteresserte sjeler.
      Reduserer prisen noe da jeg har aaalt for mange biler og begynner å slite med plass.
      160000kr. Men vurderer bud over 150000kr
      Dette er ekte EsseEsse som er noen knepp hissigere enn standard Abarth 500.
      EsseEsse kittet som kun kan installeres av godkjent Abarth-verksted innen bilen er 1 år har disse oppgraderingene sammelignet med en standard Abarth 500:
       - Ny ECU som sparker hestkreftene opp til 160hk
       - Koni FDS understell
       - Store Brembo bremser
       - BMC luftfilter
       - Pluss diverse emblemer.
      På denne bilen er det hele tatt ett steg videre, slik en Abarth er ment å være:
      - Enda heftigere bremser fra EBC, inkluderer store slisset, ventilerte og drillet skiver, yellowstuff klosser og EBC stålomspunnet bremseslanger.
       - Bilstein PSS 12/14 høydejusterbart undertstell som gir bilen det riktige stuket og det optimale veiholdet.
      - Forge kaldluft innsug med filter som gir 5-8hk ekstra bidrar til bedre gassrespons og røffere lyd fra motorrommet.
       - Bluespark tuningboks ( en av kun 2 typer godkjent av Abarthmiljøet) som fungerer og gir bilen mer dreimoment og litt mer hk (12 på den meste) uten å forstyrre noe eller ødelegge bilen på noe som helst vis. Kan enkelt fjernes om ønskelig.
       - Short shift som gjør giroverføringen tight og kontant og bidrar til racing bil følelsen.
      - Record Monza eksos som gir et herlig snerr og forsterker smell og knatring fra eksosen.
      Det har siden våren blitt brukt over 50000kr på bilen i oppgraderinger stort sett og generelt vedlikehold.
      Byttet reg.reim og vannpumpe i april 2017 på va 73000km. 
      På vinteren står bilen på originale EsseEsse felger med gode piggfrie dekk.
      På sommeren ruller den på OZ Superturismo GT sammen med Federal 595 SS fremme og Pirelli P Zero Nero bak. ( hadde en punktering på en lørdag of Federal dekk var ikke å oppdrive.
      Bilen har per dags dato ut i fra oppgraderingene mellom 175-180hk og oppimot 300nm på det meste. (ikke målt)
      Bilen er per dags dato rullet 91700 km.
      Bilen kan besiktiges og prøves med meg i bilen på Ålgård, 25km sør for Stavanger.
      Har du spørsmål så ikke nøl med å ta kontakt eller for å få tilsendt flere bilder.

• Av PerI
      Auto motor og sport-TV med programmet Garagen Gold viste nettopp Kåre Jørgens bilsamling i Jondal. Fantastisk å se! For noen herlige gamle Fiater han har! 
      Han har ca 50 biler av forskjellig opphav, tydelig at Fiat står høyt i kurs. Lenge siden jeg har sett slik kvalitets-TV.
    • Av Alfaulf
      Ønsker å kjøpe bakaaksel til Fiat 124 Spider 1982 modell.
      Mvh
      Ulf Henriksen
      TLF:+4792420625

• Av TurboTroll
      Hei,
      er på jakt etter en Integrale 16v. Helst kvit eller rød i original stand. 
      Det beste hadde vært en uten katalysator.
      Om det trengs litt jobb på han er det ingen hindring, men helst kjørbar.
      Ta gjerne kontakt om du vil selge, eller vet om en til salgs.