124AC

Fiat 2,0 16v Turbo motor +++

1 innlegg i emnet

Holder på med å fikse opp en Coupe Fiat 2,0 16v Turbo, og har en byttemotor under renovering. Har derfor en motor til salgs. Motoren har gått ca 200.000 km, og jeg hadde problemer med den før jeg tok den ut. Har etter dette oppdaget at turboen var skrot, hvilket forklarer manglende effekt over 3000 o/min. Følger med en original turbo som knirker når man snurrer på turbinhjulet, og en original turbo som er brukt, men som visstnok skal fungere bra. (har ikke prøvd den) Følger også med innsug til Coupe (har to, hvis det er interessant), original eksosmanifold (har to av den også), og jeg tror jeg har et ekstra sett stempler (brukte). Har også original intercooler som følger med. Tenker kr 5000,- for alt dette.

Har også følgende deler til Lancia Kappa 2,0 16v Turbo:

  • Girkasse
  • Dynamo
  • AC-kompressor
  • Servopumpe
  • Viscodrive (viscous coupling: gir diff-brems-virkning)
  • Midtre aksling (fra diff ut mot høyre side av motor)
  • Braketter og holdere til ovennevnte deler

Tenker kr 1000,- samlet for Kappa-deler.

Motor og det meste av delene finnes i Trøgstad i Østfold, men kan tas med til Oslo ved behov. Girkasse og viscodrive finnes på Bøler i Oslo. Kan sende bilder ved interesse.

Atle: 90 femtifem 80 tretten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Lignende innhold

    • Av Abarth130tc
      http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=88576225
      Ser ut sin restaureringsobjekt, men sjelden bil. Verdt å ta vare på.
    • Av Landmann
      http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=88363907
    • Av SverreU
      Har en noe sliten Lancia Kappa stasjonsvogn som jeg må la gå fra meg, ikke tid eller plass lenger. Tenkte å få bil ut av den, men det stopper opp, dessverre. Km stand ca. 215000.
      Noe sliten i karosseri og interiør, men ingen farlig rust (disse ruster nesten ikke), motoren går som ei klokke, er helt tett. Begynte på en utbedringsjobb teknisk: Den har fått et nytt bremserør, ny midtre eksospotte, ny registerreim i fjor sommer, ny brukt varmeapparatvifte. Bilen står for tiden uten bensintank og eksosanlegg etter bremserørjobben, dette monteres snart slik at bilen kan kjøres. Noen mangler som må tas før EU kontroll, frist mai 2017: Slakk i fôringer på langsgående armer bak, svetting på støtdemper bak, sikkert noe mer. Det siste kan være et problem, originale bakdempere til stasjonsvogna finnes ikke lenger, de er med automatisk nivåregulering, men de er borte. Mulig dempere fra sedan kan brukes, men er ikke sikker.
      Kanskje noen vil ta over en gammel sliter som enda har mye potensiale? Egentlig en veldig bra bil med sin rekkefemmer med godlyd, veldig god å kjøre. Lancia Kappa er kanskje en av de mest undervurderte bilmodeller som er laget, jeg har hatt 3 stykker, denne har jeg eid  to ganger :-)
      Pris? Tja, noen lapper over panten, kanskje? Åpen for forslag.
       
      mvh Sverre
      [email protected], tlf. 46661960
       
    • Av Alfaduden
      På vei til København måtte det skje. Oljelampen begynner å blinke og bilen sier jeg må bytte oljen. Greit det. Konfererer med instruksjonsboken og den sier at det ikke er noe galt, men at jeg bør skifte olje snarest. 
      Dette kom jo selvfølgelig nå langt syd i Sverige og jeg våkner jo opp til Lørdag i morgen. Kan jeg kjøre hjem med den? Er jo bare 60 ish mil. Så får jeg ta et bytte på mandag. 
      1,3Mjet motor med partikkelfilter. Regner nok med at det går bra å kjøre hjem, men hater blinkende røde lamper. @
      Fiatduden