Gå til innhold
Duetto105

1967 Duetto Prosjekt

Recommended Posts

Ser da flott ut dette! Hvordan gikk du frem i sveisingen? Man må vel være forsiktig med varmen på slike flater så det ikke blir spenn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he , ja  -prøvde i alle fall å være forsiktig . Punkt sveiset med god avstand og holdt er stykke kobber som mot hold på bak siden . Rette flatene mot hverandre med hammer og mothold etterhvert . Hadde også blåse spissen fremme , men det blir mye styr for en mann. Jeg kan ikke være så nøye på det.  . Ingen Concours d'elegance med andre ord !  Utgangs punktet var å forsøke å få en god tilpassing på bilen og bli kvitt rusten . Litt tidlig å si enda , men jeg synes linjene det ser fine ut.  Min erfaring er at mye kan /må fikses med en hammer litt sparkel tilslutt uansett.  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tar tid -dette koffertlokket ! Også tar den jævlig mye plass ,når den ikke er på bilen. Det begynner å komme sammen nå .Dere andre er vel ute og kjører regner jeg med. Kanskje får jeg tid til å få vist den ( mangellapp - varselstrekant ) til uka ,  Trenger noen Norske skilter. Av hullene til emblemene så er ikke dette original lokket ,men en 68-69 model og hvit tipper jeg. Ved nærmere ettersyn var det bare de nederste 1 cm av yter skinnet som var an alvorlig angrepet av rust. Verre med indre delen , men der også bare bakre kanten. Skulle jeg gjort det igjen er det mulig jeg hadde skiftet indre del og prøvd å fixe ytre skinnet. -spart MYE arbeid og grubling ! Men den hadde fått seg noen kakk og gjort er gjort. Den er rustfri nå. Og så langt passer den. 

DSC_0170-001.JPG.c4b095ef0622e9fe1618bdddd90ccc9e.JPG

Så var det forsterkning av område rundt hengslene. Jeg vet ikke hvordan det er på andre Alfa'r men her det er noen fjærer som via hengslene i forkant , løfter hele dette lokket opp på strak arm. Det er sterke saker -Og de presser på når lokket er igjen også . Bakre kant på lokket er også i praksis bakre støtfanger. Med tid og eller små påkjørsler bak fra knekker lokket på en bestemt plass der det er litt for lite stivhet. Det var begynt på den ene siden her og.  Da går det bare en vei . Det er visst mange som har opplevet å skulle smelle igjen lokket og den knekker på tvers over lokket ,rett bak hengslene. Her er min løsning. Time will show !

DSC_0181-001.JPG.ccaeebca6ad23b7f3e01b3fdbc3fce7a.JPG 

DSC_0179.JPG.4db63fcc8bafc4d5b438a2d7574995a3.JPG

Endret av Duetto105

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dagens gjøre mål - Bli kvitt mangel lappen - Nå skal alt være i skjønneste orden , varsels trekanten og det andre er godkjent -  Vi får se hva SVV sier. 

Mange blikk på veien . Ser ut som et Europa kart.

DSC_0254.thumb.JPG.6e3083ced328c6d7d3d3e685130ff7f6.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig og detaljert tråd👍🏻 Holder på med et strandet Duetto-prosjekt selv, men min er heldigvis norskregistrert, så jeg slipper å krangle med biltilsynet oppi det hele.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Crash ! - Heldigvis bare Data'n, så litt lite oppdateringer i det siste. Strandet Duetto prosjekt ? . -Omfattende ? Høres bra ut . Post  noen bilder !  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive