SverreU

1999 Lancia Kappa 2,0 20V SW selges

6 innlegg i emnet

Har en noe sliten Lancia Kappa stasjonsvogn som jeg må la gå fra meg, ikke tid eller plass lenger. Tenkte å få bil ut av den, men det stopper opp, dessverre. Km stand ca. 215000.

Noe sliten i karosseri og interiør, men ingen farlig rust (disse ruster nesten ikke), motoren går som ei klokke, er helt tett. Begynte på en utbedringsjobb teknisk: Den har fått et nytt bremserør, ny midtre eksospotte, ny registerreim i fjor sommer, ny brukt varmeapparatvifte. Bilen står for tiden uten bensintank og eksosanlegg etter bremserørjobben, dette monteres snart slik at bilen kan kjøres. Noen mangler som må tas før EU kontroll, frist mai 2017: Slakk i fôringer på langsgående armer bak, svetting på støtdemper bak, sikkert noe mer. Det siste kan være et problem, originale bakdempere til stasjonsvogna finnes ikke lenger, de er med automatisk nivåregulering, men de er borte. Mulig dempere fra sedan kan brukes, men er ikke sikker.

Kanskje noen vil ta over en gammel sliter som enda har mye potensiale? Egentlig en veldig bra bil med sin rekkefemmer med godlyd, veldig god å kjøre. Lancia Kappa er kanskje en av de mest undervurderte bilmodeller som er laget, jeg har hatt 3 stykker, denne har jeg eid  to ganger :-)

Pris? Tja, noen lapper over panten, kanskje? Åpen for forslag.

mvh Sverre

[email protected], tlf. 46661960

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du bilder og reg.nr.? Er det manuell girkasse?

Hva skjedde i fht denne tråden? 

Endret av Landmann

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 29.11.2016 den 19.56, Landmann skrev:

Har du bilder og reg.nr.? Er det manuell girkasse?

Hva skjedde i fht denne tråden? 

Hei, jeg har jo noen bilder, kan skaffe det. Reg. nr. er DK58075, manuell 5-trinns kasse.

I forhold til tråden om støtdemperne skjedde det ikke så mye, annet enn at jeg har litt info om at det finnes å få tak i "vanlige" dempere med riktig opplegg for fjærer, men det var ganske dyrt (Vitamin Beta svarte noe om det der). Det skal også gå an å bruke sedan-dempere, men jeg kan ikke grantere hvordan bilen blir liggende i høyden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder selger (eller skremmer).

SW-modellen er jo på linje med de omtalte hønsejekslene = sjeldent syn, med totalt 9.193 bygde eksemplarer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen bilder her, fra annonsen jeg kjøpte den på. Er faktisk litt bedre nå, har skiftet høyre fordør som var veldig stygg, fikk tak i en brukt i samme farge. Bilen har en skade på høyre side med oppskraping og skrammer nesten hele veien, men døra var verst.  Dette synes ikke godt på bildet, med unntak av døra. Seten er hele, men begge nakkestøttene er løse (selve stoffet har lkøsnet fra en ramme under), dørhåndtak høyre foran er løst samt at armlene på føreside har løsnet (kun et lokk til et rom i armlenet, hengslene har brukket...).

Felgene er originale Lancia 16 toms  felger. De får nå et sett brukte piggdekk på seg som monteres på bilen. Har også et sett 18-toms Alfa 166 felger med noe slitte sommerdekk til den. Tenkte å selge dem utenom, men kan følge bilen hvis jeg får betalt for dem. :-) Hvis ingen vil ha bilen så selges de felgene separat og bilen går muligens til det unevnelige siste hvilested... Synd, men jeg har ikke plass til den.

85_184104523.jpg

85_512022051.jpg

85_745833986.jpg

85_928794249.jpg

85_1633634829.jpg

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LIten interesse der ute for en undervurdert godbil? Skiltene tas av før nyttår og den blir stående litt fremover i påvente av at noe skal skje. Flere bilder vil bli lagt til sammen med eventuell ny status på bilen hvis arbeidslysten tar overhånd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av AlfaAlfa159
      Vil nå prøve å legge ut min Alfa for salg med tungt hjerte
      Modell: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDM Ti 2007 årgang
      Km Stand: 173 000
      Bilen har nå stått avskiltet i ca 1 år. Registerreima valgte å hoppe av og motoren kokte, vannpumpa ble ødelagt. Dette har jeg fått byttet, så det er nytt. Men kom noe ulyd av motoren når jeg prøvde å starte etter det. Mistenker at motoren har skjert seg.
      Så nå vil jeg selge bilen som rep-objekt.
      Bilen har noe lakkskader i panser, litt rust under, og splitteren på eksospotta på sveises.
      Følger med Sommer og vinterhjul.
      ellers er bilen pen og god å kjøre (når det var i orden)
      Legger ut "annonse" her får å se om det er interesse for bilen.
      Kontakt meg gjerne for mer info og bilder

• Av Lille-Twinny
      Nydelig bil selges med tungt hjerte. Dette er min 9 Alfa. Nydelig 1,8 liters Turbo Benzina med 200 hk og flott dreiemoment. Kombinert med Q2 diff som gjør vinterkjøring til en lek og svingete veier til en opplevelse. 
      Nyimport av Autovia under tiden Alfa stod uten importør, 1 eier før meg. Kjøpt av meg Juni 2014 av Autovia i Sandvika. 
      Reg reim byttet i 2014 samt ny girkasse og svinghjul ble byttet på garanti i 2014. Bilen er veldig pertentlig holdt. 
      Bilen ble eugodkjent forrige uke med null feil og skal ikke inn igjen før i 2019. 
      19" sommerhjul på originale mørke grå TI felger.
      18" vinterhjul på originale lyse lfa felger. 
      Alle service holdt. 
      Bilen har nå rullet rett over 100 000 km uten et feilslag
      Avtagbart hengerfeste brukt til sykkelstativ. 
      Jeg har i tillegg oppgradert annlegget og satt inn en moderne Pioneer spiller med touch skjerm samt to aktive subwoofere under hvert forsete. Spiller godt og man kan kople til telefonen via Bluetooth eller USB og kjøre mirror-link. Anlegget kostet ca 15000 og ble montert inn høsten 2015. Det er også DAB men jeg har valgt å ikke montere antennen da jeg synes den er sjenerende og ikke hører på radio. Kan nonteres før evt salg. 
      Jeg skriver ikke så mye mer annet et at det er en TBI motor, 09MY, TI utgave og SW (uten rails) for dere kan sikkert minst like mye som meg om disse bilene. Skulle du ha noen spørsmål er det bare å ta kontakt på pm. 
      Pris: Ønsker 270 000 / bud
      Bilen befinner seg i østlandsområdet 2 uker til før den vender snuten hjem til Bergen. Så om noen er interessert så kan den vises både i og rundt Oslo eller Bergen om 2 ukers tid. 

• Av TurboTroll
      Hei,
      er på jakt etter en Integrale 16v. Helst kvit eller rød i original stand. 
      Det beste hadde vært en uten katalysator.
      Om det trengs litt jobb på han er det ingen hindring, men helst kjørbar.
      Ta gjerne kontakt om du vil selge, eller vet om en til salgs.

• Av Vitamin Beta
      Huseby Autodeler har et rikholdig delelager til Lancia Thema, Kappa, Beta og Delta II. Vi har nye og brukte deler. Alt fra som lister, lamper, interiør karosserideler og masse slitedeler.
      Vi har sortert alt fra små klips til store karosserideler etter å ha hugget et tosifret antall Lanciabiler. Vi sender med posten eller delene kan hentes i Hedalen i Valdres eller på Rud i Bærum.
      Vi kjøper Lancia huggebiler, og kan hente bilen der den står. Også andre italienske vrak kan være av interesse (eks Maserati, Fiat Coupe og Barchetta). Nye originaldeler til Lancia kjøpes også (uoriginale kvalitetsdeler kan også være av interesse).
      Tlf 917 98 018 (dagtid) (tlf/sms) eller e.post [email protected] eller pm på forumet
    • Av Trond A
      Tips:
      https://www.blocket.se/helsingborg/Falgar_till_Lancia_Delta_Integrale_16v__73031987.htm?ca=23_3&w=0