Pålly

500e?

14 innlegg i emnet

Er det kun i USA de selger 500e?

http://www.fiatusa.com/en/500e/#

I Norge er det snart ikke en eneste modell til salgs virker det som..kun 500, 500c, 500x og Panda. Håper de får i gang noe snart. Blir litt oppgitt over Norge av og til.

Endret av Pålly

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke bare kun i USA, men attpåtil kun i statene California og Oregon hvis jeg ikke husker feil. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med elbilspesialisten på Kårkerøy, han mente at det vare en dårlig konvertering.

Jeg har sett de til salg i Tyskland for 10.000Euro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 21.3.2017 den 16.18, Elviz skrev:

https://www.tu.no/artikler/forst-med-elektrisk-fiat-500/239636

Ett eller annet sted i bakhodet mitt ligger det noe om et firma på Herøya som tok inn noen Fiater uten drivverk og bygde om, men jeg finner ikke no info noe annet sted..

Tata var det. Ble ikke noe. Har sett 500e på Finn flere ganger. Har ligge til rundt 100k

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står nå noen få e500 hos Byddy Electric på Økern. Så kommer det noen inn via privat import i løpet av juli. En herre i Aurskog har en hvit og venter inn en grå ca 5. juli. Prisene varierer fra 150'000 - 170'000.

Det er mulig jeg går på en smell på en sånn før ferien allerede. De kjører opp mot og noen ganger over tjue mil. Leaf drivlinje, sies det - Bosch resten, og Fiat tok et tap på USD14000 på hvert eksemplar de solgte. Det står også en på Fokus Auto i Prof. Birkelandsvei til 169'000. De gikk ned 10'000 med en gang da jeg spurte - men de hvite setene var blitt grå.

Trøbbelet med denne, er prisen. Med 40K til, får man en 2015/2016 eGolf med ca 30000 km på speedomoeteret - eventuelt en Leaf til samme pris som en e500. Da kan man ha langbente unger med seg i bilen hvis man skal til byen for å spise is. Fordelen med en e500, er at man ikke har følelsen av hva hvermannsen har. Jeg kan tenke meg at det ligger et smil på lur hvis man er et knippe mennesker som kjører en litt kulere elbil. Det er litt (uten at jeg har prøvd en) - litt Abarth-følelse på lyskryss. Den er kjapp som fy opp til 60 - 80 km/h.

Fiat i Oslo sier "Ja, vi tar service," men det tenker jeg er slitedeler. For service på det som er elbil, er Elbilmek i Asker stedet.

...så har Autovia og Sør Import tatt inn bøtter med elSmart. Den klarer sju mil. Hvis man ser på Smart og trillingene mot e500 - så er ikke valket så vanskelig.

(Det er to typer e500 - MicroVett-versjonen 99000 kr som er noe skikkelig tøys, og denne - som ikke er tøys. Fiat lagde den for California for å kompensere for klimautslipp på det andre de produserer - og siden de tok disse USD14000 i tap pr eksemplar, så var det ikke spesielt interessant å lage biler for resten av verden)

Endret av Pål Arthur

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
35 minutter siden, Pål Arthur skrev:

De kjører opp mot og noen ganger over tjue mil

Du rekker vel ikke å kjøre så langt du, før den ligger på finn igjen? ;) 

#Slagunderbeltestedet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
43 minutter siden, Sillyspeed skrev:

Du rekker vel ikke å kjøre så langt du, før den ligger på finn igjen? ;) 

#Slagunderbeltestedet

Hehe,

Det er ikke under beltestedet hvis det er sant - men ambisjonen er å ikke betale så sabla mye bompenger i fremtiden. Så får vi se hvor lenge ambisjonen holder.

Det kan bli slik:

2013-fiat-500e-interior-photo-575080-s-1280x782.jpg

fiat-500e-14.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har regnet og sett. En brukt 2013 koster mellom 6000 og 8000 USD. Importavgift er på 2400 kr ved 8000 USD. Bil koster da mellom 60 og 70K.

Frakt til Oslo fra California er om lag 12000 kr. Det vil si at en e500 kan være klar på kaia, med alle omkostninger, for under 100 i Oslo 

Ser ut til at butikkene bruker  x 1,5.

Veldig gøy å kjøre, det er skikkelig amerikansk hvin i dekkene på asfalten, men mangler teleskopratt. Sitter litt med strekte armer når setet er i rett posisjon. 

Jeg avventer til høsten for å se om de justerer prisene ned - når det dukker opp flere. De er muligens for dyre når en eup 2014 selges for 135. Ola velger tradisjonelt. Han kan ha lyst på en gøyal bil, men velger vanligvis det "trygge".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde lett tatt en 500e heller enn Leaf. Sistnevnte er jo stygg som nøkken og interiøret er et epileptisk kaos. 500e ser jo tøff ut på de bildene! 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 timer siden, Sillyspeed skrev:

Hadde lett tatt en 500e heller enn Leaf. Sistnevnte er jo stygg som nøkken og interiøret er et epileptisk kaos. 500e ser jo tøff ut på de bildene! 

Det vi da trenger, er en kjentmann i California, 60000 hver kroner til bil. 20000 hver til omkostninger, så har vi en e500 hver på kaia i Oslo i august og det har kostet oss 80000. Jeg kjenner ingen i California.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en kollega som kjenner en som heter Jimmy og som faktisk sender alt mulig rart til ham, motorsykkeldeler og joggesko og whatnot. To 500e i en tjuefotscontainer burde være et lite steg opp. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive