Multijet

Fiat Tipo stasjonsvogn

34 innlegg i emnet

I dag kom prisene og jeg var tydeligvis ikke helt på bærtur med beregningen min. Toppmodellen Lounge med 120 hesters bensin, eller 120 hesters diesel med automatgir begynner på 278 800 før eventuelt ekstrautstyr. Ser ut til at 5-dørs kombi og stasjonsvogna ankommer 10. mars. Billigste utgave er en 95-hesters diesel med utstyrsnivå Pop til 238 800. 

Om man ønsker et ratt og fire hjul med plass til bagasje er det kanskje like greit å gå for mini-diesel. Som et alternativ til bortimot 300 000,- sliter jeg voldsomt med å se hvorfor jeg skulle velge denne fremfor f.eks. Astra eller 308SW. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 timer siden, piezo skrev:

Som et alternativ til bortimot 300 000,- sliter jeg voldsomt med å se hvorfor jeg skulle velge denne fremfor f.eks. Astra eller 308SW. 

Når denne Tipoen i tillegg egentlig bare er en oppblåst Punto fra Tyrkia, så kan man vel like gjerne droppe denne halvhjertede Fiaten til fordel for konkurrentenes mer forseggjorte alternativer. Skjønner ikke engang hvorfor FCA gidder å tilby denne bilen i Norge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Punto er en god bil, så hva er problemet med det? Og hva har produksjonslandet med saken å gjøre? Nye Tipo er en såkalt "verdensbil" og ikke en bil kun for øst-Europa. Fiat 500 har jo blitt produsert i Polen i årevis, og selv Toyota produserer mange biler i Tyrkia  (bl.a. Verso). Prisene starter på under 230, så da har denne modellen noe for seg (men skulle selvsagt ønske at den var enda rimeligere - denne modellen må først og fremst konkurrere på pris)

http://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=47566

Endret av Multijet
2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel sjekket i dag. Grei bruksbil, godt utstyrt.. La inn kjøp på en  Lounge 120 hk bensin i kveld B| 

Endret av Abarth130tc
3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med fare for å være djevelens advokat, hva er Tipoens "edge" her i Norge, gitt prisnivået man må forholde seg til? Hvorfor skal hvermannsen kjøpe denne? Eller må man være innskrevet i Fiat menigheten for å finne veien til forhandleren? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5-dørs starter på ca 228, da med 95 hk bensin om jeg husker rett.

Fiat legger vekt på god pris, plass (stor nok som familiebil) og funksjonelle løsninger. Og så ser den jo ganske bra ut og skiller seg ut i mengden av Passater osv. ;)

Sammenlignet med tilsvarende Fabia stv (dvs med ca samme motor) så kommer Fiaten godt ut, Fabiaen er vel noen få tusenlapper rimeligere. Og Fabia er jo en av Norges rimeligste stasjonsvogner.

Endret av Multijet
1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Sillyspeed. Du har selvsagt ett poeng gitt at du mener det finnes andre alternativer og da gjerne med bedre utbygd forhandlernett, det er jeg enig i, men jeg velger Tipoen istedenfor eks vis Golf fordi den er godt utstyrt, er relativt rimeligere og den er en Fiat.  På samme måte som jeg ville valgt en Giulia istedenfor en BMW. Jeg tror at gitt at vi ønsker Fiat og Alfa R i Norge så må vi kjøpe bilene. Var faktisk inne på å kjøpe den rimeligste versjonen av Giulia, men ble for dyr denne gangen og med tre barnebarn som skal få lov til å være barn i bilen med sølete støvler iskrem og kjeks ble valget en Tipo denne gangen og håper jeg blir fornøyd med det B|

Endret av Abarth130tc
skrivefeil
2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke godt oppdatert på nybiler i den klassen,men ser at Astra og 308 gir mye for pengene og prøver seg på premium (selv om de ikke har forstått at det er en lukket klubb for de 3 tyske, der bare de bestemmer reglene). 

Fabia  stasjonsvogn forrige generasjon må være noe av det stusseligste som finnes hva gjelder utvendig design. 

Av nyere fiater har jeg bare kjørt Grande Punto. Grei bybil, men den føles ellers ganske kjip og billig. Ikke utpreget morsom selv med bensin, dessverre. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 timer siden, Sillyspeed skrev:

Hvorfor skal hvermannsen kjøpe denne?

Det måtte i så fall være hvis man er tyrkofil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive