Dysan

Stelvio- en vudering

196 innlegg i emnet

Nå kan enda flere kjøpe Stelvio når den blir tilgjengelig med 180 hk diesel og 200 hk benzina:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stor reklame av Stelvio øverst på siden av VG Nett i dag. Ikke for tidlig og sikkert ikke billig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 6.5.2017 den 11.00, Stjerneglis skrev:

Nå kan enda flere kjøpe Stelvio når den blir tilgjengelig med 180 hk diesel og 200 hk benzina:

Den er tøff og må ha bensin. Lurer på om en klarer bensin, automat, skinn pluss litt til for 600tkr? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

150 hk og bakhjulsdrift er også tilgjengelig i Sverige.  Koster  SEK 67 000 mindre enn 180 hk super med firehjulsdrift.  Innregnet norske avgifter ville vel prisforskjellen i runde slenger bli NOK 100 000 for firehjulsdrift, 30 hk, delskinn og 18 toms fälger .  Hva synes dere ? Må en Alfa SUV ha AWD ?  100 000 i banken er jo også hyggelig.  

Endret av nalle
linjeskift ble feil
1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skrev jo på karn sine sider på faebook at jeg var så dum å prøve en Stelvio f.e 280 hk 16 mai. Det gidder jeg ikke ta en gang til her.
Men 280 hk er mer enn nok på den bilen, for å si det mildt. Jeg tør ikke tenke på hva en qv vil være i stand til.
Det blir spennende å se prisen på de modellene dere henviser til her, 200 hk bensin, 180 hk og 150 hk diesel. Det hadde vært all right om de også hadde kommet i 4wd alternativer. 
Jeg syns uansett at Stelvio har fortjent en plass i Alfa Romeo sin verden. Den er sportslig anlagt og den har masse plass, og det siste er noe vi ikke akkurat er vant med fra Alfa....

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 timer siden, Stjerneglis skrev:

SVJV skal Stelvio leveres i 200 hk Q4 versjon.

SVJV??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Mads Erik skrev:

Jøss, hva jeg ikke vet.... 😉

JHJIV mener du vel Mads Erik ?

4 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innom RSA på Ensjø på lørdag for å prøvekjøre en Giulietta, mens selger står å setter på prøveskiltene ruller det inne en BMW 3-serie stasjonsvogn hvor føreren ruller ned vinduet og lurer på om ikke de har en Stelvio inne. Da jeg snakket litt senere med selgeren om de solgte noe særlig med Stelvio og Giulia om dagen kunne selgeren fortelle at Stelvio solgte godt og at det var BMW eiere med 3 og 5 serie som kjøpte, så FCAs plan om å stjele markedsandeler fra BMW fungerer tydeligvis. B|

10 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noen hørt noe mer om når varianten med 200 hk bensin kommer til Norge? Det ser ut som de har den tilgjengelig i Sverige for lengst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 timer siden, arnstein156 skrev:

Skjermbilde 2017-07-03 kl. 23.20.03.png

Jeg registrerer også at denne har Bi-xenon (adaptive) OG grøfte-/tåkelys framme. Dette valget finnes ikke på Giulia slik jeg har forstått det. Tåkelys kommer kun her på simpleste versjon (uten Bi-xenon). Det kunne jeg godt tenkt meg på Giuliaen når den tid kommer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, stelvio skrev:

Har noen hørt noe mer om når varianten med 200 hk bensin kommer til Norge? Det ser ut som de har den tilgjengelig i Sverige for lengst.

Jeg kan svare meg selv: RSA opplyser om at 180 hk diesel og 200 hk bensin ikke vil bli tatt inn av den norske importøren siden prisforskjellen til henholdsvis 210 hk diesel og 280 hk bensin blir veldig liten. Dette skyldes visstnok at mye av hk-avgiften i det norske avgiftssystemet er fjernet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 1.6.2017 den 10:58 PM, alfatex skrev:

Link til vurdering i expressen.se  http://www.expressen.se/motor/biltester/nagot-skaver-med-alfa-romeos-suv/

Ikke uventet blir Volvo xc60 brukt som referanse ....

Jeg skjønte tidlig hvor det bar etter kritikk av setejustering og manglende huvudstød,  - her snakker vi om et ekte hengehue

Setene i nyere Volvo er ikke mye å skryte av de heller. For kort sittepute etter at kineserne overtok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seteputene i nye XC60 kan forlenges om man trykker på en knapp på siden av setet....

Apropos seter, kan man få Stelvio med de setene som Giulia Veloce har? Den jeg prøvesatt hadde for så vidt OK seter, men om jeg skal kjøpe bil til 3/4 mill skal jeg sitte bedre enn det jeg gjorde i Stelvio. Synd for en ellers flott bil som skiller seg litt ut fra de øvrige generiske mellomklasse SUV'ene.

Endret av Hans V

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 minutter siden, Hans V skrev:

Seteputene i nye XC60 kan forlenges om man trykker på en knapp på siden av setet....

Apropos seter, kan man få Stelvio med de setene som Giulia Veloce har? Den jeg prøvesatt hadde for så vidt OK seter, men om jeg skal kjøpe bil til 3/4 mill skal jeg sitte bedre enn det jeg gjorde i Stelvio. Synd for en ellers flott bil som skiller seg litt ut fra de øvrige generiske mellomklasse SUV'ene.

Ja, ved å velge sportspakken får man de samme setene som i Veloce. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive