Dysan

Stelvio- en vudering

187 innlegg i emnet

1 time siden, CorsoDante skrev:

Slettes ingen upris. 

For en BMW X3 med tilsvarende ytelser & utstyr (5,5 sek. på sprinten), må man ut med godt over 900 K. 

Ja, veldig fristende synes jeg. Mye penger selvsagt, men det bør være en konkurransedyktig pris. Godt utstyrt ser den ut til å være også. AutoItal forteller om følgende utstyrsliste på de to bilene de har tilgang til:

Det er en såkalt First Edition 
280 hk Benzin Q4
Leveres kun i Stromboli grå met. (ikke sølv)
Automat med vippeknapper på ratt 8 trinns 
Sportsratt i skinn med varme og startknapp.Multifunksjon.
El seter i skinn Lusso sorte med varme
BI-Xenon med fjærnlysassistent
HIFI. Sound Theatre
Alfa Conect .DAB.Navi med stor skjerm 8.8 3D
Ryggekamera
Parksensor bak og foran
Keyless
Sorte bremsekaliptere
Mørke bakvinduer
Sportspedaler
20” alufelger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som vet om det er Carplay (apple) i first edition? Bildene av den grå bilen ligner ikke på Stromboli Grey. Betyr det at first edition leveres i flere farger? Noe som vet? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
15 timer siden, AKJ skrev:

Er det noen som vet om det er Carplay (apple) i first edition?

Artiklene jeg har funnet sier at alle modeller (av Stelvio) kommer med CarPlay som standard, så jeg vil tro det inkluderer de første versjonene. Hvis ikke, så vil det støttes med en gratis oppdatering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Runar skrev:

Artiklene jeg har funnet sier at alle modeller (av Stelvio) kommer med CarPlay som standard, så jeg vil tro det inkluderer de første versjonene. Hvis ikke, så vil det støttes med en gratis oppdatering.

Takk for svar. Enig at det at det høres sannsynlig ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alfa Romeo-SUV i eksklusiv «First Edition»

http://www.hegnar.no/Nyheter/Motor/2017/02/Alfa-Romeo-SUV-i-eksklusiv-First-Edition

Alfa Romeo Stelvio er rett rundt hjørnet. Første versjon av den nye italienske SUV-en er Stelvio First Edition, som er en meget godt utstyrt bil og kommer i et begrenset antall. 

«Med Stelvio First Edition vil Alfa Romeo ha et spesielt fordelaktig kundetilbud til de kundene som ønsker å være først ute med å kjøpe Stelvio», skriver importøren i en melding.

Av utstyr kan nevnes elektrisk justerbare og oppvarmede seter i skinn, ekte trepaneler i dører og dashbord, 20 tommers aluminiumsfelger, skinntrukket luksusratt med aluminium hendler for girskift, samt fargede bremsekalippere.

Bilen er utstyrt med en 2.0 turbomatet bensinmotor som leverer 280 HK, og sammen med en 8-trinns ZF automatgirkasse og Q4 firehjulsdriftsystem bringer det frem den beste kjøreopplevelsen.

Bilen presterer 0-100 km/t på bare 5,7 sekunder, det er den beste akselerasjonen i sin klasse

Modellen debuterte som Quadrifoglio, med verdenspremiere på Los Angeles Motorshow i november 2016.

Prisen på First Edition er 758.800 kroner. Det fremstår som gunstig for en så kraftig og velutstyrt SUV.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"First Edition" - skal det være et salgsargument? De aller første eksemplarene av en bil (eller traktor i dette tilfellet) er jo gjerne de som har barnesykdommer...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker som Stelvio er konkurransedyktig i sin nisje av markedet jvnf.artiklen i Broom. 

Alfa sier at den skal ha kjøreegenskaper som en to-seter sportsbil.  Så for tiden hvise om de har lykkes med det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

syntes bilen ser veldig bra ut-

Nydelig design i forhold til andre SUV'er i markedet. Skiller seg klart ut i mengden når den kommer på norske veier.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stor artikkel i britiske CAR på 3-4 sider deriblant en prøvekjøring av et testeksemplar i Modena.

Utdrag fra testen, (ligger ikke ute på nettet)

"it would drive circles round the BMW X3"

"Feels more refined than the F-pace"

Ser veldig lovende ut!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autovia svarte kjapt på min forespørsel på Stelvio. Syns First Edition er en aktuell kandidat til å erstatte min MB GL.

Vi får se. Sitter og leser meg opp nå. Forstår det slik at nevnte utgave ikke akkurat går i mange farger (selv om jeg ikke bryr meg så mye om fargen...men når man først kjøper ny bil så vil man jo helst bestemme...)

Om jeg tenker kroner til bilhold, så tror jeg ny 280hk Stelvio blir like "billig" som en 10 år gammel GL. Stelvio = saftig verditap. GL = dyrt vedlikehold og rep.

3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 timer siden, Kristian skrev:

Stor artikkel i britiske CAR på 3-4 sider deriblant en prøvekjøring av et testeksemplar i Modena.

Utdrag fra testen, (ligger ikke ute på nettet)

"it would drive circles round the BMW X3"

"Feels more refined than the F-pace"

Ser veldig lovende ut!!

Lovende indeed. Minner mye om denne artikkelen, hvor man har prøvd en prototype; http://www.automobilemag.com/news/2018-alfa-romeo-stelvio-prototype-drive/

Sikkert samme opphav (Kacher). 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 17.2.2017 den 22.45, Runet skrev:

Autovia svarte kjapt på min forespørsel på Stelvio. Syns First Edition er en aktuell kandidat til å erstatte min MB GL.

Vi får se. Sitter og leser meg opp nå. Forstår det slik at nevnte utgave ikke akkurat går i mange farger (selv om jeg ikke bryr meg så mye om fargen...men når man først kjøper ny bil så vil man jo helst bestemme...)

Om jeg tenker kroner til bilhold, så tror jeg ny 280hk Stelvio blir like "billig" som en 10 år gammel GL. Stelvio = saftig verditap. GL = dyrt vedlikehold og rep.

Jeg leker meg med et liknende regnestykke. Utrolig hva man kan få til å lønne seg bare ønsket om ny bil er sterkt nok. Til slutt har man rett og slett ikke råd til å la være 😊

Endret av stelvio

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bestilt! Det blir en av to første bilene som kommer til Norge i april. En grå og en rød.

Får bare håpe den blir klar til Påsken. Det blir jo "litt" stas å ankomme påskefjellet med den første Alfa Romeo Stelvio i Norge!

Endret av Kristian
17 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Kristian skrev:

Jeg har bestilt! Det blir en av to første bilene som kommer til Norge i april. En grå og en rød.

Får bare håpe den blir klar til Påsken. Det blir jo "litt" stas å ankomme påskefjellet med den første Alfa Romeo Stelvio i Norge!

Fantastisk bra og gratulere med kanon bil:D. Du må gi oss bilder og rapport etter påske tur. Forventer bilde der du drar en Porsche Cayenne opp fra grøft på fjellet:D

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 2/18/2017 den 18.43, Kristian skrev:

Gratulerer!

Ser ikke akkurat ut til at First Edition kommer til å gjøre seg bort i fjellheimen...; https://www.youtube.com/watch?v=Vmyr6o5P7IM

Det lille vi hører av motorlyd i videoen kan da umulig komme fra firesylinderen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stelvio og guilia qv er blitt testet på isbane i Nord Sverige i helgen,ifølge carthrottle sin Snapchat konto 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For de som ikke har Snapchat, her er et bilde:

IMG_0729.PNG

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som vet noe mer om prisene på Stelvio, unntatt first edition? Med tanke på prissetting av 280 hk bensin så er det jo håp for OK priser på 210 hk diesel (som jeg antakelig må krype til korset og gå for om jeg skal kunne vurdere den) og på 200 hk bensin (leste nylig at denne også kommer). 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive