Dysan

Stelvio- en vudering

116 innlegg i emnet

Bilde fra fabrikken imponerer meg også. rent og pent og ryddig.

Det som henger fra taket er altså hva vi kan forvente framover. Samme front på alle bilene bare i forskjellige størrelser og høyder. Ufattelige kjedelige felger på disse nye bilene da? små hjul og høye biler er hva jeg forbinder med Japanske og Koreanske biler.

Det var i grunnen også det jeg hadde sett for meg, når de første maskerte bilene dukket opp på nettet. Det blir altså mye av det samme framover. Ingen nytenkning på designavdelingen altså.

Jeg liker bedre design perioden Alfa hadde med 147, 156, 166 og GT. Alle hadde en likhet med de var ikke like. Det var individualitet i modellene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur vi skal være gla at det endelig kommer noe fra Alfa. Har sagt før og sier det i gjen, Fiat skulle ALDRI ha eiet Alfa. De har tatt livet av et fantastisk bilmerke og lager modeller som  ........ vil ikke skrive mer. Blir så trist av å se hva som har skjedd med Alfa i de siste 10 år. Synd at de ikke ble solgt. Uten 4C så kunne vi......

Uansett så skjer det noe og det skal vi være gla for med 2 nye modeller. Blir en Stevio en spennende SUV, lik Mecan som er den høyst aktuelt for oss. Vi gamle trenger noe lett å komme inn og ut av på hverdags bilen :D Jeg er glad den ikke blir så stor som x5, men mellom størrelse.

Jeg gleder meg  :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig.

Men sånn blir det jo ikke framover.

Alle skal lage alt fra el-biler til traktorer for tiden innen samme merke. Rendyrkingens tid er forbi.

Jeg tenker: bare la dem holde på, og lage uintressange mainstream produkter for massene, med lave co verdier og forbruk som hovedfokus. Jeg har nok biler, så jeg klarer meg fint.

Tiden da man selv bestemmer over bilen uten at den overprøver dine valg er over, og jeg synes eldre biler er mer engasjerende og kjøre. Også har du ekte motor og eksoslyd. Ikke noe fake lyd i stereoen. Og stereoen velger jeg selv. Setter inn det jeg liker uten at canbus systemet kneler.

Verden går bakover.

Riktig verden går bakover. Før så lagde Alfa Romeo lastebiler, busser, traktorer, bulldosere i samarbeid med Ansaldo Breda. Togmateriell, Trolleybusser, fly og helikoptermotorer og en periode komfyrer. Nå er de redusert til å bygge 3 bilmodeller, fire med Stelvio etterhvert.. Mulig jeg har glemt noe, men produktspekteret var større før. Men mange av disse produktene finnes jo nå i FCA.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La nå merket få komme seg på beina igjen før dere gir opp - man trenger litt grunnkapital for å tillate seg å tulle med spesialversjoner fra zagato og andre krumspring. :) SUV kan det bli penger av, og da tipper jeg de bruker de på nye tullebiler akkurat som før! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jo ikke Fiat konsernet hatt noen plan med Alfa i de siste 10 årene og kun latt det rulle slik at de hadde hvilepuls. Nå synes mange sikkert jeg er negativ og det er jeg :-). Jeg elsker Alfa og hjerte mitt blør når jeg ser hvordan Fiat har øydelagt dette. Det som skjedde i går er historie og må se framover med Fiat ved roret.

Stevio gleder jeg meg til og håper de klarer å forandre litt på fronten slik at den ikke blir så markant som er på Gulia. Hybrid med bensin og 9 trins automat med hengefeste vil selge som fae.. i Norge. Jeg er en av dem.

Lurer på hva sjanger FCA vil la Alfa merke være i. Er det BMW de har som benchmarking deres?  Håper vi kan snart se noen interiør bilder av Stevio. Gleder meg :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi får for guds skyld håpe at batteriet og de 200 ekstra kiloene som følger en hybrid blir hivd over rekka og aldri kommer i en alfa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er billig ;D ;D ;D ;D, penger spart, penger tjent ;D. Uansett for oss som bor i bykjernen så vil det komme restriksjoner med diesel og avgifter i rushtiden. Det er ikke alle som bor på bygda :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi får for guds skyld håpe at batteriet og de 200 ekstra kiloene som følger en hybrid blir hivd over rekka og aldri kommer i en alfa.

Njæ, de kan jo ta en kikk i hylla til høyre for der de plukka fram V6'ern, der Ferrari oppbevarer sakene de har puttet inn i F1 bilen sin..... Er det lett nok for F1 er det lett nok for AR  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

beklager, men det hybridbløffen som ola nordmann henger på slep etter er jeg ingen tilhenger av, hverken av miljøhensyn eller penger "spart"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er link som virker:

Kanskje litt utenfor emnet men det ser ut som Cassino er Cassino fra krigshistorien, der tyskere holdt de allierte stangen i lang tid. De som kan litt om dette vet at klostret ble bombet sønder og sammen og var ett av de mest spektakulære og blodige slagene i Italia under krigen.

Nå venter vi bare på revasjen og ser om tyskere (vel egentlig BMW..) klarer å bombe produksjonslinjen til Alfa sønder og sammen... ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er link som virker:

Kanskje litt utenfor emnet men det ser ut som Cassino er Cassino fra krigshistorien, der tyskere holdt de allierte stangen i lang tid. De som kan litt om dette vet at klostret ble bombet sønder og sammen og var ett av de mest spektakulære og blodige slagene i Italia under krigen.

Nå venter vi bare på revasjen og ser om tyskere (vel egentlig BMW..) klarer å bombe produksjonslinjen til Alfa sønder og sammen... ::)

Det er korrekt ja, Cassino fabrikken ligger på sletta rett under monte Cassino hvor krigshandlingene foregikk rimelig heftig over flere omganger. Italienerne fikk omsider jaget unna Tyskerne, så vi får håpe de greier det igjen  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt sent med hemmelighetskremmeri nå eller? Den syntes jo veldig godt i skrytevideoen fra fabrikken, så hvorfor pakker de den inn nå?  ::)

Screenshot%202016-09-12%2021.16.40.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker som baklyset ikke får samme avrunding på siden heller. Jo, jeg ser at det mangler en plastdel foran, men syntes alikevel av panseret går vel langt frem og danner et "overheng". Men som sagt lite sansynlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De skal ha vært på Ringen, men offisiell runde blir det etter LA.

Bildene skal vise 2,9 modellen  ;D

post-5344-14779371116585_thumb.jpg

post-5344-14779371117398_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor dekker de ikke til grillen? Det er jo ingen tvil om at det er en Alfa Romeo. Uten grillen kunne det dog ha vært ganske mye rart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive