Dysan

Stelvio- en vudering

223 innlegg i emnet

Enda ny modell er på vei og denne gangen er det  SUV med herlige navne- Stelvio. Da starter vi ny diskusjon tråd med input og ikke minst meninger på godt og vondt.

Nå er det sikker noen som vil rynke på nasen med SUV og diesel, men jeg gleder meg se denne i bensin. Trur dette vil være en etterlengtet modell for mange og vil nå ett mye større publikum. Se hva det har gjort med Porsche og her har Alfa alle muligheter å overgå tyskeren.

Alfa Romeo Stelvio kommer til å debutere på Los Angeles Auto Show 18 november.

http://www.driversmagazine.com/alfa-romeo-stelvio-suv-will-be-revealed-at-la-auto-show/

Alfa-Romeo-Stelvio-SUV-1-1024x670.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Trur dette vil være en etterlengtet modell for mange og vil nå ett mye større publikum. Se hva det har gjort med Porsche

Porsche er et eksempel til skrekk og advarsel, ikke til etterfølgelse!

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne kommer, og er nok ikke langt fra de bildene der. Grillen er 2015 Giulietta. Sett på den nye grillen så har du nok bilens utseende i stor grad. Altså en Giulia på stylter.

Og Giulia har jeg ment nok om, og SUV hater jeg, så da venter vi på neste modell, hva nå det enn blir.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For at de selger en haug med sporsbiler, suv med kjøreegenskaper som "blåser" de fleste andre av veien, selger som faen og tjener mye penger. Eller for at de er tyske og klarer å selge biler med kjøreegenskaper som "folket" ønsker. Eller at de ikke er pene å se på? Uansett så er der mye å lære for Alfa for nå ligger de på ryggen med hvile puls og holder på å trene seg opp til å bli en sprinter ;D.

Jeg drømmer om Alfa Rome kommer opp på Porsche nivå der de har kvalitet og sport i DNA i alle modeller som sportbilprodusent fra A til Å. NÅR Alfa kommer opp med slik nivå og med Italiensk design vil det være den ultimate bilprodusenten for meg :D :D :D :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
For at de selger en haug med sporsbiler, suv med kjøreegenskaper som "blåser" de fleste andre av veien, selger som faen og tjener mye penger. Eller for at de er tyske og klarer å selge biler med kjøreegenskaper som "folket" ønsker.

På grunn av Cayenne og Macan - to traktormodeller som er med på å ødelegge Porsches rykte, mens tyskere med kortsiktige perspektiver ler hele veien til banken - problemene med en skadeskutt merkevare er det jo deres etterfølgere som kommer til å slite med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, de fant vel ut at de var mye penger i Suv og trengte pengene.

Kom over dette bilder og den var stein tøff. Kommer den så legger inn bestilling med bensin motor ;D

alf_suv_cav_small_aav2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den Photoshopen er jo lagd på en Giulietta ser du vel. Se på sidevinduene, felgene og den mikroskopiske bakdøren med 2 håndtak

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, så det og likte formen på den :D. Ikke for stor, ikke for liten, men passe stor :D. Med bensinmotor og i rød farge så hadde jeg blitt frelst. Ser med glede Stelvio kommer og vil være ett meget bra for oss som liker å komme litt opp :D. Ikke bare ungdommer her inne ;)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vel diskvalifisert meg selv til å mene noe i denne tråden, med salg av Alfa'en, mine "blåøyde"  ;) ovasjoner av Giulia og daglig Jeep sjåfør.....

Men er det noen som har forutsetningene for å få til noe på SUV fronten så må jo det være FCA....?

Med en lillefinger inne i Ferrari, AR med ny boost og en spennende ny platform, Chrysler delen med RAM, Jeep og Dodge så må jo det være mulig å få laget en SUV som går like bra både til skogs og på landevei.

Jeg er langt fra SUV frelst, men jeg ser nytten og at noen liker å sitte høyt er så sin sak. SUV er det segmentet som vokser mest og skal AR henge med noen år til så må det noen volum modeller til.

Mitt håp er at AR redefinerer SUV segmentet med et par vogner som er like agil som Giulia på landevei, samtidig som de kan tilby ordentlig firhjulstrekk og offroad egenskaper som ikke står tilbake for noen.

Men om jeg liker det........ Bare vi får en feit coupè og en heftig spider kan jeg tilgi mye... men ikke alt.  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har faktisk litt trua på denne. Ikke at jeg skal ha stylter, men det er det jo mange med mindreverdighetskomplekser som ønsker seg. Og er det en alfa folket kanskje kjøper så er det sikkert denne.

Navnet vet jeg ikke om jeg liker dog, men det kunne vært værre.

Ser frem til november

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SUV selger, så enkelt er det. Hvis dette kan medvirke til at Alfa Romeo overlever som et (delvis) italiensk merke så er det greit for meg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig.

Hvis de tjener penger, så er har de mer til å utvikling og således kunne lage bedre biler.  Er du liten og fattig, så begrenses mulighetene.

Gleder meg til å se Stelvio i Norge.  Det er sikkert mange som har behov for en sånn type bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
SUV selger, så enkelt er det. Hvis dette kan medvirke til at Alfa Romeo overlever som et (delvis) italiensk merke så er det greit for meg :)

Ingenting i veien for at FCA lager SUV-er, men de har da vitterlig et eget merke for nettopp denne typen av doninger - Jeep. Det er altså helt unødvendig å besudle Alfa Romeo med denslags, de kan selge Jeep isteden, og inntektene vil tilfalle samme konsern. Det ville også være i tråd med hvordan FCA opererer om dagen, hvor det er få merker forunt å få en fullverdig modellrekke - hvert merke er isteden representert i de segmenter hvor de passer best.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig.

Men sånn blir det jo ikke framover.

Alle skal lage alt fra el-biler til traktorer for tiden innen samme merke. Rendyrkingens tid er forbi.

Jeg tenker: bare la dem holde på, og lage uintressange mainstream produkter for massene, med lave co verdier og forbruk som hovedfokus. Jeg har nok biler, så jeg klarer meg fint.

Tiden da man selv bestemmer over bilen uten at den overprøver dine valg er over, og jeg synes eldre biler er mer engasjerende og kjøre. Også har du ekte motor og eksoslyd. Ikke noe fake lyd i stereoen. Og stereoen velger jeg selv. Setter inn det jeg liker uten at canbus systemet kneler.

Verden går bakover.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så enkelt er det ikke at ett merke kan gis monopol på f.eks SUV innen FCA. Bare se på "sportsbiler" de finnes ikke bare hos Ferrari, men Fiat har og får sine og Alfa følger opp med en miniferarri de også.

Forøvrig skal de bli litt spennende å se hvordan Alfas historiske rykte slår ut i SUV segmentet. Vil ikkealfaisten "tenke seg om to ganger" - som det heter, eller vil han se en Alfa SUV på en annen måte. Et nistrist eksteriør gjør kanskje at han tenker at dette egentlig er et annet merke, og slik glemmer det latinske opphavet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SUV vokser, og stort sett alle har en eller annen SUV på tapetet, inkludert Maserati. Helt naturlig sånn sett at Alfa også kommer med en, og om det første bildet stemmer så ser den jo mye bedre ut enn fryktet. Alfa er alt for små og FCA har ikke råd til å være arrogante og si at kundene ikke kan få det de åpenbart vil ha når alle konkurrentene tjener store penger på dem.

Kommer iallefall til å selge mangedobbelte av Giulia her oppe i nord - selv om det kanskje ikke blir enorme antall akkurat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel ikke si det bekymrer meg så veldig at det kommer en SUV, det virker jo som enkelte foretrakk at merket gikk i graven med 159 eller kanskje også litt før. Porsche har vært igjennom det samme, og nå Jaguar og  Maserati. Kanskje ikke helt korrekt å si på et Alfa-forum, men Alfa har vel hatt litt mer brokete historie enn de nevnte. Om man skal klare å bygge opp merket og et forhandlernett, så nytter det ikke å sitte bare med sedaner i D- og E-segmentet og håpe folk strømmer til. Og igjen, Alfa skal være et sportslig alternativ til tyske premiummerker. Maserati og Ferrari tar seg av det som er mer eksklusivt.

Jeg ser det positive i det, malen ser ut til å være Macan, litt sportsligere enn X3 og Q5. Cayenne har jeg ikke sansen for, men Macan får i det minste skryt for å ha flyttet målestokken for SUV-er ganske ettertrykkelig når det gjelder kjøreegenskaper. Om Alfa lykkes med noe lignende (til rundt 70% av prisen til Macan?) og at de som av ulike grunner foretrekker "SUV" også kan ha det morsomt når de er ute på tur, så er det vel kanskje ikke noen stor krise? For meg er i alle fall det kjernen i Alfa, levere underholdende biler de fleste kan ha råd til. Modellen er ikke spesielt aktuell for meg, men hadde jo vært kjekt å kunne velge Alfa om behovet for SUV var der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Entusiaster er rare. "Det gamle er best". Denne oppfatningen er ikke bare her inne.

Har vært medlem av Mercedes Entusiastklubb siden den blei startet omtrent, og jeg husker da 123 gikk av i 85/86 og 124 kom. 124 er bare dritt og ikke en MB verdig.

I dag er er vel alle der enige om at den var nettopp det: Verdig!

Så kom 210 og alle (nesten) sa det samme. I dag hylles 210 bortsett fra rustplagen. Så kom 211 og melodien var igjen lik. 211s ettermæle er fremdeles usikker, men vi får gi den noen år til.

212 derimot har merkelig nok ikke hatt denne sytinga. Den innfridde fra dag 1 selv om det alltid er ting som kunne vært bedre.

Jeg er villig til ofre min MB GL for en Stelivio når en dagen kommer. Det er jeg ganske sikker på hvis den innfrir mine forventninger. Ja, den er mindre, men barna er stort sett reist herfra, så mindre er ok. Med disse drittveiene vi har her og bortimot ingen brøyting vinterstid (sorry Masi, jeg vet du gjør jobben lenger nord) så er det bare bakkeklaring, lang fjæringsvei og ballongdekk som gjelder. Da er suv ganske så passende.

Og når det er sagt: En Lotus Elise (som byttes i 4C på sikt), en Stelvio, en Giulia og en Elbil på gårdsplassen må være en fin miks ::);D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å glede alle SUV-hatere kan jeg minne om at Alfa Romeo kommer med 2 SUVer på rad. Stelvio, og en større modell i X5-klassen  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett hvilke spor man står å slurer i, i debatten, så er SUV en lengsel etter "the last frontier". Idag mer for erobring av sosialt og kulturelt terreng enn av jomfruelig landskap vest for Missisippi.

Men hadde det vært biløkologiske systemer ville SUV antagelig stått på svartelisten her i Europa, der det hverken er nok villmark eller tilpassete byer å dyrke de i. Unntak burde finnes for viltvoktere med fjær i tyrolerhatten og lorder som foretrekker å komme ankomme revejakten i nypolerte ridestøvler. For alle andre burde dette være et viltvoksende kratt som truer med å kvele mindre krypende vekster, stedlige, skjøre og vakre.

Og nå også fra italia - den gode smaks hjemland.  >:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett hvilke spor man står å slurer i, i debatten, så er SUV en lengsel etter "the last frontier". Idag mer for erobring av sosialt og kulturelt terreng enn av jomfruelig landskap vest for Missisippi.

Men hadde det vært biløkologiske systemer ville SUV antagelig stått på svartelisten her i Europa, der det hverken er nok villmark eller tilpassete byer å dyrke de i. Unntak burde finnes for viltvoktere med fjær i tyrolerhatten og lorder som foretrekker å komme ankomme revejakten i nypolerte ridestøvler. For alle andre burde dette være et viltvoksende kratt som truer med å kvele mindre krypende vekster, stedlige, skjøre og vakre.

Og nå også fra italia - den gode smaks hjemland.  >:(

;D ;D ;D Det var vel en betraktning som traff spiker'n midt på hodet.

I SUV'ens spede barndom, da "off-roaderne" trakk inn i byen og opp på fortauene foran børsene rundt om i verden så var det vel nettopp for å understreke at den økonomiske "elite" gjorde som de ville. Porscher og Ferrari var for "wannabes". En ekte YAP gikk på tvers av alle normer og fikk tak i en Geländewagen MED bakseter (i Norge), V8 og sendte den gjerne innom AMG en tur for virkelig å vise at her var gutten med kroner. De som har vært i grønne klær vet hvor håpløs en Geländewagen er når den ikke står på fortauet utenfor på børsen. ;) Så har svulsten spredd seg fra "millionæråsene" nedover lia og utover landet. Nå kjører til og med Alfister og hjemmehjelpen "SUV".....  ;);D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive