AlfredoRomeo

Lancia Thesis 100 års utgave

35 innlegg i emnet

Jeg får mange kommentarer med min Thesis :) Mange (eldre) kommer sågar bort og lurer på hva dette er for en flott ny bil, og får hakeslipp når jeg sier at bilen min er 13 år gammel hehe...

Som Alfredo sier, så er den myk foran, veldig myk, men digger bilen på alle matter likevel :) Til sommeren blir det langtur ned til Bratislava, for storservice og hellakkering der, i jubileumslakk som din er Alfredo :)

Lykke !

M

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Alfredo sier, så er den myk foran, veldig myk, men digger bilen på alle matter likevel :) Til sommeren blir det langtur ned til Bratislava, for storservice og hellakkering der, i jubileumslakk som din er Alfredo :)

Det blir bra - skal du ha samme fargekombinasjon som min sølv/antrasitt? Jeg synes bilen kler tofarget og det forsterker det spesielle preget disse bilene har. Når skal du dit da? Vi er litt lysten på en tur dit tidlig på våren f.eks Berlin, Praha, Bratislava (service), Wien + litt alpekjøring ned mot Kroatia:)

I dag fikk jeg av resten av plastidippen på den ene felgen som er strøken - da er det bare å levere de tre andre til maskinering/lakking - det blir bra. Jeg har ikke bestemt meg helt ennå, men det hadde vært fint å få på centianofelgene

IMG_4081.JPG

Endret av AlfredoRomeo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har bilen vært i lakkboksen enda en gang. Fargeforskjellen på den lyse fargen måtte utlignes. Slik at alt det lyse på begge sider bortsett fra fangerne ble lakkert på nytt - det ble fint :DLitt råflott å lakkere alt opp når den var uten riper/bulker osv - men det er jo en "kongebil" slik at det skal være på stell. Lakken er ekstra sterk ovenfor sollys og kjemikalier - det er visstnok "uhs-lakk". Bilen er litt støvete på det mørkegrå og fangerne, men et visst inntrykk får man av bildet.

IMG_4230.JPG

IMG_4232.JPG

Endret av AlfredoRomeo
2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:) ... ikke rart folk vrir kålhodet ut av ledd, dette er en sjelden farkost - og ikke rent lite mafioso. Stilig!

Du får photoshop'pe de plastidippede felgene på nyvasket bil slik at man får inntrykk av "eikene" montert på bilens hjul.

Endret av Landmann
1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På ‎16‎.‎01‎.‎2017 den 3.16, Landmann skrev:

:) ... ikke rart folk vrir kålhodet ut av ledd, dette er en sjelden farkost - og ikke rent lite mafioso. Stilig!

Nå er farkosten lastet opp med 4 18" felger uten dekk liggende i bagasjerommet og 4 komplette 18" hjul liggende i baksetet (selvsagt liggende på bomullsdekke for å beskyttet Poltrona-skinnet) uten at sjåføren må flyttet setet frem - det sier litt om dimensjonene på denne Mafiososen.

Så er jeg klar til å påføre folk i Drammen og Oslo "vridde kålhoder" ;) Bilen kjøres til Norges Lanciaforhandler nr 1 - AutoItal for videresalg til en forhåpentligvis fremtidig entusiast som kan nyte denne og ta vare på den for fremtiden.

Endret av AlfredoRomeo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
14 timer siden, Landmann skrev:

Selge? Så fort...?!

Ja, den kommer for salg. Årsak, ny jobb og andre behov. Jeg kjører svært mye nå samt har egentlig behov for 4wd på "bruksbilen". Dermed kjøpte jeg en Jeep (overligger til gunstig pris). Imidlertid er det et faktum at jeg har et meget hyppig skifte av biler (gjerne etter mye påkost - ikke økonomisk lurt - men helt vanlig og gøy). Slik at spekulasjonene og veddemålene går allerede på jobb og i vennekrets når Jeepen selges.

Når man bytter ofte følger det med en meget praktisk og kjekk bieffekt - kjerringa har kapitulert og slutter å mase/blande seg opp bilhandlene :-) Så her gjør man som man vil....

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, AlfredoRomeo skrev:

Ja, den kommer for salg. Årsak, ny jobb og andre behov. Jeg kjører svært mye nå samt har egentlig behov for 4wd på "bruksbilen". Dermed kjøpte jeg en Jeep (overligger til gunstig pris). Imidlertid er det et faktum at jeg har et meget hyppig skifte av biler (gjerne etter mye påkost - ikke økonomisk lurt - men helt vanlig og gøy). Slik at spekulasjonene og veddemålene går allerede på jobb og i vennekrets når Jeepen selges.

Når man bytter ofte følger det med en meget praktisk og kjekk bieffekt - kjerringa har kapitulert og slutter å mase/blande seg opp bilhandlene :-) Så her gjør man som man vil....

Haha...:) man skal vel ikke le, men din beskrivelse av vegen fram til quindens kapitulasjon er kjent: pøs på, mye og hardt med biler - og til slutt gir de seg; de kapitulerer, resignerer, gir f..., vender hodet en annen veg - og gir også til slutt f... i å svare alle naboer og tøffelhelter når spørsmålet dukker opp om hvorfor gubben får lov!

Beklager OT - jeg bare måtte kommentere!

Lykke til med salg av en mafios lyxåkare!

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 timer siden, Landmann skrev:

Haha...:) man skal vel ikke le, men din beskrivelse av vegen fram til quindens kapitulasjon er kjent: pøs på, mye og hardt med biler - og til slutt gir de seg; de kapitulerer, resignerer, gir f..., vender hodet en annen veg - og gir også til slutt f... i å svare alle naboer og tøffelhelter når spørsmålet dukker opp om hvorfor gubben får lov!

Beklager OT - jeg bare måtte kommentere!

Lykke til med salg av en mafios lyxåkare!

Ja, som motorentusiast er quindens motstand en faktor som bør elimineres - Da er det bare å pøse på inntil motstanden er over, og det er det antall kjøretøy og frekvensbytte vi snakker om såfremt man ikke er så heldig å skaffe seg en quinde som har samme tendenser (disse er imidlertid sjelden vare)  :-)

Min erfaring er også at tøffelhelter lager mye krøll når de "fyrer opp" quinden med sin misunnelse ;-)   De kjører som regel riskokere

For øvrig er jeg nok ikke i din liga på antall, men kanskje i nærheten vedr frekvensbytte? Jeg pleier å ha mellom 2-4 registrerte kjøretøy i snitt (nå 5) i tillegg til quindens bruksbil, og har kjøpt et kjøretøy hver 9 mnd i 33 år -

Endret av AlfredoRomeo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thesistreff hos AutoItal - her er en meget stor del av landets Thesiser. Når jeg kom med bilen hadde vår gode formann Morten organisert et lite treff. Det er ikke ofte man ser fem Thesiser i Norge på samme sted.

IMG_4234.JPG

Endret av AlfredoRomeo
7 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive