Gå til innhold
LanciaFTW

Lancia Dedra HF Integrale prosjekt!

Recommended Posts

Hei.

Tenkte å dele fremskrittene som kommer.

Siden jeg går skole nå så går det litt sakte med bilen. Men tenkte å dele det her for å dokumentere skrittene for meg selv også. Kanskje jeg for noen tips under veis? ser frem til dette og få "RÆSERN" på veien igjen!

Mål:

-Sveise og fjerne alt av russt i karosseriet og understell.

-Overhaling av Motor.

-Lettere oppgradering av f.eks. intercooler, turbo, radiator, eksos        osv.

-Total sjekk av elektrisk.

-Overhaling og bytting av alt av bremsesystemet.

-KW senkesett.

-Nye seter frem.

Så ønsk meg lykke til, håper ikke den italienske tempramangen slår seg vrang! Hehe?

Kommer noen bilder av hvordan bilen så ut før jeg bestemte meg for dette, hva som har blitt gjort tidligere og slik bilen står idag så fort jeg for tilgang til PC igjen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lykke til :) !!

Håper ikke at rust reparasjoner ender i tårer, de bilene ruster temmelig mye rundt bakre oppheng og i hjulbuene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Fint at noen tar vare på Dedraene. De har kommet litt i skyggen av sine kortere brødre. Har en slik delebil. Den er temmelig komplett, så om du trenger noen detaljer, så send meg en melding.

Hilsen

Olav Kristian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobbet! Vær forsiktig med sveisingen så du ikke vrenger stålet ellers er det bare å herje på tenker eg! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en slik i et par år, fantastisk kjøremaskin. Det som er synd er bakparten og spoileren, det Ødelegger et ellers fint utseende. Herlig interiør, særlig skinn setene. De er veldig gode! Kjempe bra ar noen tar vare på disse!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idag var vi på verkstedet til min far, han har også en lancia dedra integrale som nå skal bli tatt hånd om!?

post-48776-14779366458384_thumb.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser jo veldig ut som min gamle, det lista under lyktene var rustet. Resten av bilen var utrolig bra :) da kjenner jo dere bilene godt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, kan fort hende d. Vi dro å hentet bilen i ålesund fjor høsst.

Bak diff var demontert, bensintank, står på firkant stål rør bak.

Hatthylle ble stjålet da den sto i verksteded til forrige eier som han selv forklarte. Skal nå starte på denne også, må sveise mye rust i bakdel og ramme framkant av

Bakhjulene. :) blir nåkk morsomt å vise disse to integralene på classy cars i Trondheim når de er ferdige. Kan røpe att den røde (min farsj,) skal forbli original å min trimmet og noen forbedringer som f.eks bytte av framsetene til mere sportslige seter. Blir artig å se framgang med tiden hvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å det er den dere har kjøpt ja. Husker når den var i god stand, en stund siden.....

Supert at dere tar vare på de

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idag så har madammen reist på klasse tur til Polen noe som vil si 2 kvelder med bil, planen er å slipe ned allt av rust antydninger i motor rommet og deretter primer :) Oljekjøler fester og det rundt samt intercooler fester og rundt skal en stor del sveises på nytt :D skal sørge for oppdatering de neste 2 dager, skal også dra å kjøpe lange skruer for å feste motor til motor stativ :) noen som vet hvilken gjenger girkasse boltene inn til motor har? :)

post-48776-1477936650754_thumb.jpg

post-48776-14779366507965_thumb.jpg

post-48776-1477936650839_thumb.jpg

post-48776-14779366508815_thumb.jpg

post-48776-14779366509285_thumb.jpg

post-48776-14779366509978_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser spennende ut dette her da ;) va ikkje så voldsomt gale med rust, men pass på der det er "overflate" rust er det som oftest svekket metall, kanskje best å skjære ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Har en slik delebil. Den er temmelig komplett, så om du trenger noen detaljer, så send meg en melding.

Hilsen

Olav Kristian

Svart met. - blå alcantara - BC reg. - Turbo ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser spennende ut dette her da ;) va ikkje så voldsomt gale med rust, men pass på der det er "overflate" rust er det som oftest svekket metall, kanskje best å skjære ut?

takk for tipset, skal følge med på det. Var for det meste kun ufarlig overflate russt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Har en slik delebil. Den er temmelig komplett, så om du trenger noen detaljer, så send meg en melding.

Hilsen

Olav Kristian

Svart met. - blå alcantara - BC reg. - Turbo ?

Husker ikke reg, men rød Turbo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om noen har prøvd å sveise med gass og vanlig tråd på en biltema mig?? prøvde å koble til argon flaske men aperate sveiset sammen verken ved lite mating og høy styrke osv. la seg kun pærler på Ståle som jeg kunne pirke av med neglene mine? ??? Vurderer nå å kjøpe meg migatronic rallymig eller kempi minarc 170 elns. Går veldig på nervene og motivasjonen uten sveisaperat som sveiser sammen blek delene jeg former? vil jo tross allt att bilen skal bli strøkene!! Noen som har en idee?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om noen har prøvd å sveise med gass og vanlig tråd på en biltema mig?? prøvde å koble til argon flaske men aperate sveiset sammen verken ved lite mating og høy styrke osv. la seg kun pærler på Ståle som jeg kunne pirke av med neglene mine? ??? Vurderer nå å kjøpe meg migatronic rallymig eller kempi minarc 170 elns. Går veldig på nervene og motivasjonen uten sveisaperat som sveiser sammen blek delene jeg former? vil jo tross allt att bilen skal bli strøkene!! Noen som har en idee?

Biltema apparater med gass og uten (har begge) har ugjevn mating av tråd, og uansett hva du gjør så blir ikke det bedre..jeg måtte bygge om med noen greier fra ett eldre defekt apparat eg hadde..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema apparater med gass og uten (har begge) har ugjevn mating av tråd, og uansett hva du gjør så blir ikke det bedre..jeg måtte bygge om med noen greier fra ett eldre defekt apparat eg hadde..

håpløst å få til en fin sveis i alle fall. Spruter som et h....... også når det i det minste sveiser!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bare brukt biltemaapparat. Bruker mest flussfylt tråd og det fungerer greit. Vet du at du må bytte om på kablene når du kjører gass eller uten gass?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive