• Kunngjøringer

• Vedlikehold av forumet   10/06/2017

Det er planlagt vedlikehold av forumet denne helgen, noe som kan resultere i treghet eller utilgjengelighet i korte perioder. Beklager på forhånd ulempene dette måtte medføre.
Elviz

Ny Fiat 124 Spider

26 innlegg i emnet

Prisen i Tyskland er 40000 Euro (ikke Abarth). Er Fiat i ferd med å prise seg selv ut av markedet? 500x er f.eks så dyr her i landet at nesten ingen gidder å kjøpe den...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger også på mobile24.no, der får man regnet norsk pris, ca 430 tusen blir det nok for Fiaten, altså endel dyrere enn MX-5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En slik frister, så i mangel på å se en Fiat, oppsøkte jeg en MX5 (toppmodellen med Recaro alcantaraseter). De skal visstnok være lik inni. Da ble mine bange antakelser bekreftet. Denne bilen er et nr for liten for mine lange bein  :'(

Er det noen som vet sikkert at de er like inne ? Evt om noe kan gjøres ?

Jeg måtte innrømme at bilen er finere enn antatt ut fra bildene. For øvrig en bil som ikke er lett å komme ut av, men likte førerplassen bortsett fra beinlengden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har fått prisen på 124 spider med litt utstyr? Ser MX5en havner på rundt 400.000,- med vinterdekk,levering, 2.0 160hk, og det meste av utstyr. 124 burde havne noe lavere grunnet mindre effekt??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns det var litt laber topp "fart" på denne ;) dette MÅ være en skrive-feil... når kommer denne til norge nå igjen? Folk kjører jo track-day med sakene i utlandet for lengst, men vi venter fortsatt på priser jo...

Skjermbilde124.PNG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn reint teoretisk, og nå er det selvfølgelig min teori det er snakk om her så bør jo Fiaten i utgangspunktet ligge hakket lavere i pris enn Mazdaen :) Hadde denne havnet på 320.000,- for intro utgave så er jo det egentlig løp og kjøp. Håper at de kommer ut med hard-top utgaver også, for helårs-kjøring.  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mazda MX5 leveres med 2 motorer, 1.5 på 131hk og 2.0 på 161hk. Fikk selv pris på rundt 400 for en greit utstyrt 124, men tror jammen meg jeg hadde valgt en MX5 før 124. En godt utstyrt MX5 med minstemotoren havner på 317.000,- veil. Sleng på frakt (ca 15000,-) , og vinterdekk (Obligatorisk på cab, ca 20.000,-), og havner på rundt 350.000. Vil tro Fiaten havner på mer...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive