Gå til innhold
Runet

Runet sin garasje. Nå GT 3,2 og Giulia

Recommended Posts

Jeg har heller ikke lagt merke til noe spesielt med dab’n i min på langturer i Norge. Setene kan enkelt shimses opp i forkant med avstandsskiver om mer lårstøtte savnes. Jeg savner TI-setene i 159, men fruen hatet dem. Hun har ikke klaget på setene i Giuliaen, så da er det helt greitt for min del.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 timer siden, Stjerneglis skrev:

Jeg har heller ikke lagt merke til noe spesielt med dab’n i min på langturer i Norge. Setene kan enkelt shimses opp i forkant med avstandsskiver om mer lårstøtte savnes. Jeg savner TI-setene i 159, men fruen hatet dem. Hun har ikke klaget på setene i Giuliaen, så da er det helt greitt for min del.

På Kongsberg så har jeg problemer med dab.  Eier en BMW også(til salgs)så er det ettermontert dab via USB og egen antenne, den fungerer hele tiden(autodab.com) og er bra. Forstår derfor ikke hvorfor min nye Alfa ikke klarer det samme. Er rart egentlig. Ellers fornøyd med bilen men dette dab greiene begynner å irritere, være på RSA en gang allerede..ny runde rett over nyttår. skal kjøre Kongsberg- Notodden-Rjukan til jul og blir spennende hvordan dab er den veien..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Gruagarasjen skrev:

Lag en egen tråd om din Giulia Rune.

Jeg leser jo GT tråden din og blir litt forvirret nå om dagen😂

Har endret tittel nå. GT blir nok å selge og da tar jeg den vekk fra trådnavnet, men det kan nok bli litt info om den også her inntil den er solgt.

10 timer siden, Stjerneglis skrev:

Hva heter forresten den flotte og livlige lakkfargen på bilen din?

I følge selger så heter den Lipari grey.

Tror setene for meg er en vanesak, så jeg regner med det kommer seg. Jeg har det ikke akkurat vondt der, men er nok denne overgangen fra setene i GTen som gjør dette til en større overgang enn normalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å hive meg på hylekoret med negativitet rundt original montert DAB i Alfa, men kun som info: på vår Giulietta 2015 så har vi samme problem. Faller ut ofte. Så en dag ble det helt stille... det var selve antennen. Den ble byttet på Autovia og da ble det mye bedre, men nå ca 1 år etterpå så detter signalet mye ut igjen. Så det blir vel stille i radioen etter hvert tenker jeg. Så her er det valgt en underleverandør på radiosiden som ikke holder mål.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På ‎12‎.‎12‎.‎2018 den 19.17, Runet skrev:

Liker ikke lyden på lavt turtall ved pådrag.

Nesten som frieksos eller som at det kjører en gammal traktor ved siden av den. Merkelig greie....

Gir meg ikke helt på denne lyden. Tror faktisk det er lekkasje foran. Se under U-en på regnr i grillen. Virker som det er oljestøv der.

Tipper en løs klemme/kobling på turboslange/intercooler. Det kan stemme med lyden og det sorte området i grillen under regnr.

20181217_215841_resized.jpg

20181217_215859_resized.jpg

20181217_215947_resized.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 minutter siden, Masi skrev:

Litt slurvete han Luigi...….😛

Får håpe han fikk litt rødvin i pausen den dagen slik at resten av bilen blei bra 😂

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror kanskje han fikk litt rødvin til frokost jeg, siden han glemte den ene slangeklemma 😉 Flott bil, uansett! Gratulerer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte julegave til frøkena. Rød startknapp og karbonramme. Må jo ha det...

Karbon ser litt trist ut på bildet, men er veldig ok å se på i virkeligheta.

Første bilde før og de andre etter.

748_861022209[1].jpg

20181220_205742_resized.jpg

20181220_205757_resized.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe...

Dette er fake som falske øyevipper.

Kjøpte det egentlig bare for nysgjerrighet og litt fordi jeg vil se om det er penga verdt å bytte til en original rødknapp som jo er litt mer pes å bytte enn denne.

Den du ser på bilder over tar noen få sekunder å sette på. Jeg vurderer å ta av igjen carbonramma fordi jeg liker den blanke ringen best.

Du kan velge og vrake her:

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=startbutton+alfa+romeo+giulia&_sacat=0

Eller en original:

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Giulia/Interior/Alfa-Giulia-And-Stelvio-Red-Stop-Start-Button::9021.html

Den originale har gått kraftig ned i pris siste ukene.

Alfa Giulia And Stelvio Red Stop / Start Button

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har du helt rett i, men jeg måtte jo ha en sånn for å oppdage det.

Antar det er noen skruer på baksiden av rattet som kan løsnes for å lette på noen deksler slik at en original knapp kan monteres. Men ikke sikkert kablene går på diesel i det hele tatt. Må sjekkes.

Må uansett ha noe snacks til GTen så er vel bare å bestille.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Masi. Den er perfekt!

For øvrig har jeg fått ratta litt på snøen nå. Kjører den stort sett bare i Dynamic mode, men den antispinngreia er sykt irriterende.

Omtrent som å klare å gå selv, men bli tvunget til å bruke rullator....☹️ En kjøreglad bil blir liksom ikke kjøreglad lenger.

Jeg hater biler som skal bestemme når man er i humør til å bestemme selv!

Noen som har lykkes med å koble den ut på et vis? Må da gå an å få en mod i software som slår den av i dynamic men holder den i de andre modusene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel triks å ta av batteriets pluss pol  og på igjen så er den ute. Squadra har løsningen i software 

Endret av integrale

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 24.12.2018 den 1.03, Runet skrev:

Takk Masi. Den er perfekt!

For øvrig har jeg fått ratta litt på snøen nå. Kjører den stort sett bare i Dynamic mode, men den antispinngreia er sykt irriterende.

Omtrent som å klare å gå selv, men bli tvunget til å bruke rullator....☹️ En kjøreglad bil blir liksom ikke kjøreglad lenger.

Jeg hater biler som skal bestemme når man er i humør til å bestemme selv!

Noen som har lykkes med å koble den ut på et vis? Må da gå an å få en mod i software som slår den av i dynamic men holder den i de andre modusene?

Enig, antispinn burde gå an få slått av, finner du løsning så send gjerne info videre. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk denne infoen fra tysk forum... Google translate

# 6
D-modus gir definitivt mer slippe - jeg kan bekrefte. Selv med Q4 er små drivtvinkler mulige (uten at trekkbryteren inntrer eller lyset blinker i hastighetsmåleren).

Ifølge rykter bidrar det også til å skyve det automatisk inn i "manuell kjørefelt". Jeg har selv ingen erfaring eller har ikke testet mye.

Dessverre er det fortsatt ingen måte å ESC / traction control "rimelig" av (i hvert fall tror jeg). Via MultiEcuScan eller ved hjelp av en OBD-kontakt fra Squadra-Tuning kan dette bli "overveldet" - men for meg er dette ikke en ren løsning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive