Gå til innhold
Runet

Runet sin garasje. Nå GT 3,2 og Giulia

Recommended Posts

TV68450 ZAR16400006324797

Sist jeg hadde denne bilen, blei det laget en prosjekttråd. Jeg tok meg dessverre vann over hodet (nok en gang) og fikk aldri tid til å begynne på den.

Jeg kjøpte jo en 92 33 qv for noen år siden, og skulle bare få skilter på den, men det endte i full restaurering. Ikke lønnsomt, men bra for sjelen :-*

Lovte meg selv å aldri kjøpe meg arbeid igjen, men det holdt ikke lenge, så derfor rota jeg meg borti denne 164en.

Dessverre måtte jeg innse at dette maktet jeg ikke tidsmessig, så jeg solgte den videre etter få måneder, men kjøpte den tilbake nå for kort tid siden etter at siste eier har lagt ned alt for mye sikkert både tid og penger. Jeg skylder Masi og Integrale takk for innsatsen!! :)

Etter hva jeg vet, er dette den nest siste Q4 som blei produsert.

Den er bruktimportert, men TV-registrert, så det betyr at den fremdeles er i sitt hjemfylke Sogn og Fjordane.

Den er gått 142000km og det er temmelig sikkert. Ingen lengde for en legende.

Jeg lager nå en tråd, ikke under prosjekter, men under "Min Alfa Romeo" av en eneste god grunn: Den vil få skilter igjen denne uka  :)  8)

Den har vært uten siden 2009. Den skal nå brukes og foredles!

Jeg er realist, og vet at det blir en del kødd når den får bevege seg litt igjen, men dette skal bli en av de fineste, sammen med Thomas og May sin/sine, i daglig bruk i Europa (vi er vel med der?)

Bilder fra da jeg hentet den for et par uker siden:

20150714_192417_resized_zpsziovflby.jpg

20150714_192340_resized_zpsxxa5xpmp.jpg

20150714_192351_resized_zps9uiu5xxz.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjort i dag: Sveiset fleksrør på eksos. Byttet bærearm bak vs pga defekt kule og foring. Originale deler fra Masis Garasje. Lagt på "nye" sommerdekk og satt på nye senterkapsler på felgene. Gjenstår et par småting, men ikke noe som hindrer skilter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ikke noe for det, men jeg synes svart 164 er noe av det desidert vakreste som finnes på 4 hjul. Savner min gamle haug med 3 liter og et usedvanlig høyt oljeforbruk hver gang jeg ser en som ligner....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn er det å eie 164. Alltid noe som kan forbedres eller fikses.

Man tar det viktigste, som holder liv i bilen, og gjør EU kontrollen til en lek, så får perfeksjoneringen ta sin tid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn er det å eie 164. Alltid noe som kan forbedres eller fikses.

Man tar det viktigste, som holder liv i bilen, og gjør EU kontrollen til en lek, så får perfeksjoneringen ta sin tid.

Du har nok rett i det. Begynner å bli gammalt, så litt ekstra stell må den få.

]Er min første 164 dette. Nå som skiltene er på, kan den brukes og ting tas etter hvert. Ikke noe stress. Starter først med mekaniske ting som er viktig å ha på stell før vinteren, deretter får jeg ta tak i det optiske. Trenger fargenr på de nedre plastikkdetaljene om noen har den. Regner med det er samme gråfarge på alle?

Flott bil!

Kjenner et sug i kroppen som forteller meg at jeg burde eie en sort 164.. 8)

Takk for det. Mye er vakkert på bilder, men dette utgangspunktet er faktisk ikke så verst, tror jeg. Mener faktisk den er bulkfri, og svartlakken trenger bare pleie og litt småflikk. Regner med å slippe annen lakkering enn på plasten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekker bil :) Tror jeg må gå til anskaffelse av en 164 en gang i fremtiden.

Du begynner å få tunet fullt selv ser jeg. Gratulerer med en Giulietta også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for det Runet. Har lyst på noe med en Busso og kanskje en 4C med tiden. Får se om økonomien tillater det om noen år. Mye vil ha mer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra, da har vi koden klar  :)

225/50-17 pent brukt Michelin er montert. Det hadde Leif lagt ved før jeg kjøpte. Det gjorde godt ja  8). De andre dekka var så gamle at de hadde langsgående sprekker og varierende diameter..

Ellers er det fjernet noen ulyder i dag, og luftinga fra bensintanken som gikk rett i bagasjen, er ordnet på grei midlertidig måte inntil jeg får tak i original del.

Et par ganger mot turtallssperra i dag  ;D

Det kommer seg, men samtidig finner jeg selvsagt nye ting. Som at gummilisten under bakvinduet hang løst pga at det var fullt av møkk i sporet der lista skal "knipe" seg fast.

Men som Alfaguzzi sier, så er det meste kos videre nå.

Er et par lamper som lyser, men jeg finner vel ut av det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det blir ikke svart helt nede? var litt til og fra på det selv. Svart helt ned ser mere stilreint ut å svart, men rart med det originalt er originalt. Passet dekkene bra, syntes fjæringene er veldig stiv og fine på den i sport modus.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei... Vil ha den original, så må nok bli grå nederst ja.

Er mye sand og stein oppi disse skjørtene, så jeg gleder meg til å få demontert og fjerna litt gammal moro 8)

Dekka virker veldig ok. Merkbar forskjell mellom sport og auto ja. Liker den den best i sport.

Fikk vekk hylinga fra trolig vannpumpa. Dro den til rødmerkinga et par ganger spå blei det stille. Tiden vil vise om den holder seg vekk eller om det nå lekker et sted, heh...

Den holdt i alle fall kjeft resten av dagen.

Har renska bagasjerommet i dag, og begynt å gjøre reint. Alle tepper er ute. Må lage ny bunn/plate som skal ligge over stephjulet.

Det kommer inn veistøv et sted på høyre side...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ALFA COLOR = GRAPHITE MET

RM NUMBER = 22397

MODELS & YEAR = LOWER BODY 92-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ALFA COLOR = GRAPHITE MET

RM NUMBER = 22397

MODELS & YEAR = LOWER BODY 92-

Takk takk!

Hylinga fra trolig vannpumpa kom igjen. Tror jeg får plukke ned litt så jeg kommer til med bedre syn. Må være noe som tar borti et sted. Kanskje et reimhjul..

Det er stille på kald motor, men det kommer ofte (ikke alltid) når det blir litt varme i bussoen.

Ikke moro å kjøre rundt når folk snur seg etter ulyder i stedet for fin bil..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Morrison :) Noe plukk blir det videre, men det har jeg regnet med.

Hylelyden fra multireima/løpehjul/vannpumpe forsvant etter at reima blei bytta. Problemet er at jeg har fått 2 nye rare lyder fra enten hjul som den reima drar rundt eller fra registeret.

Registerhavari vil vi jo ikke ha, så mens jeg tar en tur til Milano nå, står Q4en på verksted for å finne synderen. Denne gangen er det ikke hyling, men romling og tikking.

Jeg tipper de ikke har festa alle reimhjul skikkelig.

Ellers har den fått ny nedre bærearm venstre side bak, tetta bensinlekkasje under baksetet, sveisa på nytt eksosen foran fleksirør og sveisa litt smått på det jeg kaller det bakre nedre travers. Den delen kan jo byttes ganske enkelt, men den var så bra ellers at litt sveis gjorde susen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Morrison :) Noe plukk blir det videre, men det har jeg regnet med.

Hylelyden fra multireima/løpehjul/vannpumpe forsvant etter at reima blei bytta. Problemet er at jeg har fått 2 nye rare lyder fra enten hjul som den reima drar rundt eller fra registeret.

Registerhavari vil vi jo ikke ha, så mens jeg tar en tur til Milano nå, står Q4en på verksted for å finne synderen. Denne gangen er det ikke hyling, men romling og tikking.

Jeg tipper de ikke har festa alle reimhjul skikkelig.

Ellers har den fått ny nedre bærearm venstre side bak, tetta bensinlekkasje under baksetet, sveisa på nytt eksosen foran fleksirør og sveisa litt smått på det jeg kaller det bakre nedre travers. Den delen kan jo byttes ganske enkelt, men den var så bra ellers at litt sveis gjorde susen.

[/

God tur til Milano, er vel motemesse på gang?

Bra du får gromvognen sjekket, viktig med driftssikker bil til ID.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive