Gå til innhold
Stiletto

Giulia - en vurdering

Recommended Posts

Rune har vel idealhøyde mhp bilseter... Om mer lårstøtte ønskes, ordnes dette vha noen avstandsskiver i forkant av seteskinner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, hva er ideal høyde for bilseter? 1,70-75

vil tro at de som er litt kortere enn meg har lettere for å finne seg tilrette i flere bilmodeller enn det jeg opplever. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er selv 173 på sokkelesten i følge passet mitt. Blitt eldre nå, så tipper 171cm. Er som en gammal bil..  siger litt sammen etter hard bruk.

Liker setene i GT veldig godt, for rumpa mi er ikke akkurat brei, og i dem sklir jeg ikke rundt...

Til og med ti-setene i 159 er vide nok i setet for meg.

Kjørte bmw-3-seire med comfortseter skinn en stund. Nesten paddeflate og der måtte jeg omtrent holde meg fast i døra i svingene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fet bil, digger den Lipari Grey fargen, sleng på et sett med litt fetere felger så er det innertier😀

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget godt utstyrt bil, men jeg kunne ikke se av annonsen om bilen har oppvarmet ratt. Det er utrolig digg å slippe å fryse på fingrene 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Stjerneglis skrev:

Meget godt utstyrt bil, men jeg kunne ikke se av annonsen om bilen har oppvarmet ratt. Det er utrolig digg å slippe å fryse på fingrene 😊

Har det på Volvoen, og tenkte det var bare tull, men det er slett ikke værst å ha nei.

Men finnes det parkeringsvarmer på noen av disse? Altså at man kan varme opp bilen for eksempel 15 minutter før start, og da gjerne med fjernstryring eller via en app?

3 timer siden, MaMy skrev:

Fet bil, digger den Lipari Grey fargen, sleng på et sett med litt fetere felger så er det innertier😀

Tenker du større som i 19" eller bredere? Eller et annet design? Syns disse er litt kule men kanskje litt triste på en sånn bilfarge...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg vet finnes det ikke parkeringsvarmer tilgjengelig originalt. Autostrada kunne montere dieselvarmer på min Stelvio for 25 000 kroner. Det tok jeg meg ikke råd til. Jeg hadde Webasto på X5en og kommer nok til å savne det litt i vinter. Heldigvis blir man varm i hjertet av å kjøre Alfa, så det veier opp og vel så det :)

Jeg har ikke prøvd den typen seter som er i bilen du vurderer. Jeg har sportssetene i min bil og synes de har veldig god sidestøtte. Der sitter man virkelig som støpt fast i svingene! Jeg vil imidlertid vurdere de avstandsskivene som Stjerneglis nevner. Tror det ville gjort underverker for lårstøtten. 

Endret av stelvio

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Webasto o.l. Jeg har ikke sett noen som har montert dette på Giulia, men fabrikkutstyrt parkerings-/ekstravarmer på diesel a la Volvo finnes nok ikke dessverre.

Jeg har selv Defa motorvarmer med batterilader i min. Systemet kan helt sikkert leveres med timer, app osv.

Litt artig historie: Defa sitt hovedkontor er jo her i nabolaget, og da jeg gikk og ventet på min egen bil, lånte de demobil og verksted hos Autovia for å testmontere motorvarmerprototypen for Giulia :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
55 minutter siden, Stjerneglis skrev:

Det er flere i klubben som har bestilt originale felger fra Italia via Ebay...

Kikket litt der, og ser jo flere pene felger. Noe å spare kontra kjøpe hjemme? 

Kommer vel toll på det? 

Endret av lesken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke toll. Bildeler er tollfritt til Norge.

Hvis avsender gjør det rett, skal de fakturere deg momsfritt fordi det er eksport, og du skal momse det inn i Norge.

De som momser det inn det for deg, tar gjerne et fortollingsgebyr på et par tre hundrelapper.

Det kalles ofte å tolle det inn selv om det ikke er tollavgifter, men fortollingsgebyr kommer man ikke unna uansett hvis ikke avsender sender det med betingelse fritt levert ferdig fortollet, og det er ikke vanlig til privatpersoner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På ‎03‎.‎11‎.‎2018 den 0.21, Runet skrev:

Lurer litt på ny bil.... og ser på noe sånt:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=132988748

Egentlig vil jeg ha automat på sånt, men 2 av ungene bør ta lappen osv.

Diesel er helt ok til mitt bruk på denne, men dere som har kikka på Giulia lenge og kan disse utstyrspakkene, mangler denne vesentlig utstyr?

Og er det sånn at automat er mye dyrere?

Sendte natt til lørdag epost (link i annonsen) til RSA Drammen. Enkle spørsmål og bare 2 stk.

Ikke hørt en dritt fra dem.

De må selge mange Alfaer om dagen siden de bare kanskje bryr seg om dem som kommer inn døra og driter i sånne som meg 50 mil unna som sikkert må betale bilen før jeg har sett den. Sikkert et skikkelig sug i markedet... Jeg pleier ikke plage bilselgere hvis jeg ikke er klar.

De kan i alle fall ingenting om menn som kjøpegruppe. Menn er i kjøpehumør maks et par døgn. Ikke som kvinner som er kåte på nytt hele tida.

Men det er greit det. BMW svarte meg etter 30 minutter. Ja jeg sendte en epost på en BMW tidligere i dag siden jeg skjønte at det ikke er lett å få tak i en Alfa.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville ringt, vært utsatt for det samme..  mailer blir desverre fort glemt virker det som. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke veldig imponert over Alfas forhandlernettverk i Norge, og ikke minst importørens evne til å irettesette forhandlere. Ble nesten lurt til å kjøpe katta i sekken da en lokal merkeforhandler mente at det ikke var nødvendig å opplyse om at en bil var bruktimportert, og i tillegg definerte en hel service på 5 år som en velholdt bil

Kanskje ikke så nødvendig med en ny bil, men har lært at man ved kjøp av bruktbil bør sørge for å ha all korrespondanse skriftlig.

Hvis RSA ikke gidder å svare deg ville jeg heller prøvd å tatt kontakt med f.eks Autovia eller Tønsberg Auto. Sannsynligvis er det FCA som selv selv står for finansieringen, så det er sikkert åpent for at andre forhandlere kan hente ut bilen og selge den til deg selv om den pdd står hos en annen forhandler.

Endret av MariusA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringte selgeren på RSA Drammen og han beklaget at eposten ikke var lest. Jeg trykte svar via finnannonsen og den gikk til en annen epost enn den direkte til selger som også var oppgitt i annonsen. Men selger var hyggelig han.

I natt  slengte jeg avgårde en epost til, og han svarte kl 0200 i natt. Så det må jo veie litt opp for uhellet i starten.

Det nærmer seg handel..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra at det nærmer seg handel :) Enig i at det er veldig irriterende når man ikke får svar på sine henvendelser. Det gjør fort at man mister lysten  

Min erfaring med ulike Alfaforhandlere i jakten på Stelvio var imidlertid veldig positiv. Jeg hadde kontakt med ganske mange forhandlere før det ble kjøp og alle var egentlig raske å svare. Det meste av kontakten var på e-post. RSA i Drammen var blant dem jeg fikk godt inntrykk av. Samme med for eksempel Autovia, RSA i Kristiansand og Autocenter Rogaland. Til slutt ble det handel hos Autostrada. De var også veldig flinke på oppfølgingen undervegs. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Runet skrev:

Ringte selgeren på RSA Drammen og han beklaget at eposten ikke var lest. Jeg trykte svar via finnannonsen og den gikk til en annen epost enn den direkte til selger som også var oppgitt i annonsen. Men selger var hyggelig han.

I natt  slengte jeg avgårde en epost til, og han svarte kl 0200 i natt. Så det må jo veie litt opp for uhellet i starten.

Det nærmer seg handel..

Kikket på den på den igår, så lekker ut. Skikkelig pen farge 👍 

Endret av lesken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting er at tank lokk ikke er flush med skjerm, er visst på noen Giulia og Stelvio de har slått seg litt.

RSA har bestilt nytt til min. Garanti selvfølgelig. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra du har sjekka den Lesken, for nå kjøpte jeg den. Henting rundt månedsskiftet.

Bedt om skilt fra min lokale trafikkstasjon. Jeg håper det går.

Blei også fryktelig frista av en litt brukt 2018 bensiner hos Autoxo (hvit med tofarga skinn og meget ok pris), men jeg bør lease så da blei det denne.

Joda den har varme i ratt. Parkeringsvarmer kan jeg glemme. 18-tommer både sommer og vinter.

Vurderte hengerfeste som vil koste meg 8500 ekstra i leasingperioden, men droppa det.

Vil sikkert angre om jeg kjøper den ut etter endt leasing, men regner med den også får høyere pris ved utkjøp da.

Dessuten har jeg hengerfeste på XC90en, så hjelpeløs er jeg ikke. Ettermontere kan jeg vel selv også om det kniper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
18 timer siden, Runet skrev:

Bra du har sjekka den Lesken, for nå kjøpte jeg den. Henting rundt månedsskiftet.

Bedt om skilt fra min lokale trafikkstasjon. Jeg håper det går.

Blei også fryktelig frista av en litt brukt 2018 bensiner hos Autoxo (hvit med tofarga skinn og meget ok pris), men jeg bør lease så da blei det denne.

Joda den har varme i ratt. Parkeringsvarmer kan jeg glemme. 18-tommer både sommer og vinter.

Vurderte hengerfeste som vil koste meg 8500 ekstra i leasingperioden, men droppa det.

Vil sikkert angre om jeg kjøper den ut etter endt leasing, men regner med den også får høyere pris ved utkjøp da.

Dessuten har jeg hengerfeste på XC90en, så hjelpeløs er jeg ikke. Ettermontere kan jeg vel selv også om det kniper.

Så bra, syntes den er rålekker. Bare å gratulere med flott bil 👍

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive