Gå til innhold
Tyren fra Torino

Ombygget Integrale EVO1 på finn

Recommended Posts

For de av dere som leter etter Integrale EVO her inne. Dette: http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=61053388 er ikke en ekte EVO1! Noe prisen også igjennspeiler.

Her er en tidligere annonse av samme bil: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30165152 . Bilen kan forsåvidt være verdt pengene,men jeg kjenner jeg blir irritert når det står i annonsen at det er en ekte EVO1 når det ,såvidt meg bekjent, er snakk om en ombygget bil. Folket er herved "advart",hehe

Lykke til,potensiell kjøper. Bilen har om ikke annet, og i hvertfall etter min smak,rette fargen. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være snakk om karrosseribytte ? Skilter fra en avskiltet -87 og "ombygd" og godkjent til Evo ? Finnes mange slike biler der ute fra den gang dette faktisk var lovlig. Har selv hatt en 1990 Thema 8.32 i familien registrert som godkjent ombygd Thema i.e til 8.32. Ekte 8.32 tvers gjennom men med skilter fra vraket -87 modell  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har ihvertfall, evo nav (5bolt), instrument, interiør og støtdempertårn foran. Er isåfall en stor ombygging som er gjort, men evo kom ikke før i 91, så noe stemmer ihvertfall ikke. Kan tippe på at det er en evo med 87 chassinr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I forhold til reg nummer så minnes jeg at denne hadde Martini decaler. Å den var ombygde av en herre mann i S&F som drev med slikt på 90 tallet.  Men ta det med ei klype salt da jeg ikke husker hele reg nr. De to første bokstavene og tallene stemmer ihvertfall.  Om 120000kr er billig kan man diskutere, har ihvertfall lært ( tror e) hva det koster å sette i stand litt halv rufsete biler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har kikket på denne bilen? Virker veldig sliten tvers igjennom, men er kanskje verdt å ta vare på. Er prisen der den bør ligge? Synspunkter på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min tanke rundt dette er at alt er verdt å kjøpe eller selge så lenge prisen er rett. Det skader jo ikke å kikke på bilen hvis du er interessert. Den er verdt penger,men hvor mye er vanskelig å si. Jeg vil si det slik at siden det er en ombygget EVO 1,ville jeg sagt at noe slikt sikkert kunne være verdt 150.000(mtp evt salg av bil senere etc) om bilen er i veldig god stand. Se på bilen,få en oversikt over hva som må gjøres, hvilke kostnader og tid som må til for å få den i den stand du vil at bilen skal være, og by der etter om det skulle friste :)

Enkelt lite regnestykke: Bilen er skral og trenger utbedringer for 50.000 + div arbeidstimer evt. Legg inn bud på 80-90.000 feks.

Som sagt,jeg tror ikke du ville fått EVO1 pris ved senere salg,da det er en ombygget bil. Beregn litt utifra det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kjapp tur å ebay og man ser at dele prisene er hinsides all fornuft, så det lønner seg å kjøpe EVO fit for fight  ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en av 10 originale Delta HF 4 wd som ble importert til Norge i 1987. Av disse 10 gikk 7 til Rally, og 3 ble brukt som gatebil.

En av dem er stjålet. Samtlige er avregistrert, og de fleste for lenge lenge siden.

Jeg takker og bukker for at denne er ombygget til EVO look. Andre er ombygget til vanlig Integrale look (88-91). -Og de fleste andre er mer eller mindre halvvraka rallybiler...

Ser frem til at min kommer på veien, muligens som den eneste 87 med skilter :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne bilen var eid av en kar som nå bor i Melsomvik, frem til 2001. Det er en tidligere rallybil.

Endret av Deltaone

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en av 10 originale Delta HF 4 wd som ble importert til Norge i 1987. Av disse 10 gikk 7 til Rally, og 3 ble brukt som gatebil.

En av dem er stjålet. Samtlige er avregistrert, og de fleste for lenge lenge siden.

Jeg takker og bukker for at denne er ombygget til EVO look. Andre er ombygget til vanlig Integrale look (88-91). -Og de fleste andre er mer eller mindre halvvraka rallybiler...

Ser frem til at min kommer på veien, muligens som den eneste 87 med skilter :-)

+ en svart i mitt nabolag. Rygget inn i en fellesgarasje for egen fuskende motor for mer enn 10 år siden. Der står den, nedlesset på panser og tak av esker og dekk. Ved siden av står en gammel Range Rover V8. Ingen er til salgs.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er denne eid av en kar som nettopp har mistet faren sin? Faren er norsk, og moren Russisk. Faren hadde mange Integraler, og 2 4wd, men jeg har ikke klart å komme i kontakt med dem... Den sorte 4wd'en de hadde var en ombygd Saab 600. Ombygget av samme karen fra Drammen som nevnt over.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er denne eid av en kar som nettopp har mistet faren sin? Faren er norsk, og moren Russisk. Faren hadde mange Integraler, og 2 4wd, men jeg har ikke klart å komme i kontakt med dem... Den sorte 4wd'en de hadde var en ombygd Saab 600. Ombygget av samme karen fra Drammen som nevnt over.

Nei. Bilen eies av en kar i midten av 60-årene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei. Bilen eies av en kar i midten av 60-årene.

Ok, har reg nr på alle de 10 som ble tatt inn av importøren. En har jeg, og en er stjålet (min gamle ombygde til Integrale/med mange Evo deler). Ingen andre skal ha vært importert og registrert av 4wd'en, men det finnes nok noen som er momset inn. Har tenkt å kontakte alle sammen, for å se om de kan ha deler liggende som ble plukket av rallybilene da de var nye. Men mitt prosjekt kommer fortsatt i skyggen av påkostninger av huset, så det tar litt tid....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er jeg så galen at jeg har sagt at det blir kjøp om den er som beskrevet. Ser for meg martini raceing look etter hellakkering og tilbakestilling av motor el nikk og interiør 😅

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har hatt en til å se på den, så greit ut. Må bare få fraktet den fra Haugesund til Ålesund 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, ble plutselig interesse på en ikke annonsert bil. Så nå ville han ikke selge for avtalt pris. Ja ja da får man kjøpe noe annet gøy. Så bra var ikke den bilen at jeg skal kaste bort mer penger. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har demontert mye på bilen , kan ikke se noen skjøter samt at bilen er galvanisert både tak og gulv. Mistenker at det er tatt en evo og satt på chassis nummer til en HF. Ka som er værst eller best er ikke godt å si. Skal til lakk om ei stund så da får vi ihvertfall svar 

Endret av integrale

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive