Gå til innhold
sundy

Sundy`s 166 TS

Recommended Posts

Skinnratt til 166... Finnes det?

Isåfall er det noen som har liggendes for salg?

Ellers så har godbilen vert på EU kontroll: Håndbrekk, forstilling, lysjustering, bremseskiver bak og forstilling. Vakkesåverst det?

Så nå er bilen hos Transethen og kommer snart på vei med nye dempere og bærearmer osv. Dette blir bra.

Det har og vert problem med varmeapparatet i det siste; vil ikke blåse på ruta og beina... bare i dysene i midten. skal prøve å bytte "hjerne/kontrollbox" på AC... Noen med erfarign om dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Har byttet boks en gang. Sitter under radio/ics husker ikke om du må ut med radio, men tror ikke det. Ta av dekselet rundt gearspaken, er den sorte boksen som sitter bak sigarett tenneren. Sikker på at det ikke er noe galt med motorene som styrer hvor lufta går?

Jeg har en boks liggende så om du vil kan du prøve om det er noe galt med den. Er vel gjort på 10 min å teste hvis du ikke må ut med radioen.

På bildene kan du skimte styringsenheten under kontaktene. Skruen til venstre i bildet holder boksen. På oversiktsbildet ser du boksen rett over der den gule ledningen stikker ut.

Mvh Martin

post-48325-14779361374378_thumb.jpg

post-48325-14779361375627_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jauda jeg veit hvor boxen er, den ligger å "slenger" under radio og lett å komme till. Håper det virker å bytte. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel nesten si meg enig med "trikkern". Men de er en drømm å kjøre på..

De Goodyear EfficientGrip (trur jeg de het) er utrulig støysvake, demper ugjevnt underlag og de henger som bare det på vått føre. Eneste at dekksidene er blaute, så en får ikke den side-respons som med mere "sporty dekk"... Spørs om det blir for "bløtt" på 16`felger, men på 17`er det akseltabelt. Passer ypperligt til cruising i 166.

Skinnratt? var det noen som hadde noe å melde der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har og vert problem med varmeapparatet i det siste; vil ikke blåse på ruta og beina... bare i dysene i midten. skal prøve å bytte "hjerne/kontrollbox" på AC... Noen med erfarign om dette?

Dette har jeg erfaring med, på min 156. Etter mye demontering virket alle motorene etter at jeg hadde koblet fra instrument/ styreenheten for klimaanlegget og koblet på igjen  ???

Dvs: koble ifra batteriet. Alt virker fremdeles, 1,5 år senere!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange takk for tips med varmeapparat, nå har jeg flere optioner å prøve.Først blir det å prøve ny "hjerne"

Skal gi rapport når jeg kommer hjem fra sjøen i Februar. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Loadlink til 166. Hvor kjøper dere det? Kjapt og billigst?

Eller kanskje noen har liggendes en for salg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg har. Skal sjekke.

Edit: jepp, jeg har i alle fall boksen. Heter Loudlink LLK-266X.

Må du ha kabler også? Da må jeg lete litt mer..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg har. Skal sjekke.

(:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke du trenger kabler. Boksen plugges vel bare imellom det du har fra før?

Boksen har jeg som sagt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke kabler, kan du lete litt mer? Dumt å bli ståendes med boxen uten å få koble den.

Om jeg kan bruke den, så vil jeg kjøpe den.

Send betalings info etc. På pm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å koble Loud Linken til CD skifter uttaket bak i bilen. Eneste er at du må trekke eventuel kabel gjennom bilen hvis du

skal spille musikk fra telefon etc. Pass på når du fikler baki der at du ikke mister tilkoblingen til CD skifteren ned på batteriet,

da kan du ødlegge ICS'en. 

Alternativt kan du kjøpe ny kabel hos Loudlink eller på e-bay, "fiske" ut ICS'en og sette kablen inn der CD skifter koblingen er

bakpå ICS'en og så trekke kabel ut foran. Da kan du ha loudlinken skjult ett eller annet sted foran i dash'en så slipper du kabel

gjennom hele bilen.

Martin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Martin. Jeg har bare lest om Loadlink på nettet, så jeg alldrig sett eller prøvd produktet selv.

Da  Runet.... Ser det ut som vi er klar for en handel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått OFFROADER jo....?  :o

Slik blei det med nytt orginalt opsett. Er det Monroe demperne som løfta`n såpass, eller er det så høe de egentlig er?

Har tatt en renovering av Bremser og understellet, (så nå er allt på stell) ;D

Drømm å kjøre nå med så mange nye "beter" + 17`og breie Goodyear Efficient Grip.

Loadlinken er koblet. Men har ikke fått testet enda... Monitoren i midtconsollen har tatt kvelden.. Forstår en må inn der på noe "menygreier" for å aktivere blue tooth......  ( %&%%%%##### i he¤¤¤¤####"" Att jeg skulle begynne med gamle Alfaer igjenn på mine gamledager)

Bestandig e det nåke ???

Well det er vel prisen for å kjøre dream- machine, til gibortpris.

post-47999-14779366026971_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes masse original bilder av 166 på nettet. Jeg mener bestemt at din er høyere enn normalt. Og innpress på felgene er feil. Så da ser det litt merkelig ut Sundby. Sikkert fin over fartshumper men tyngdepunktet blir litt høyt for flat kurvekjøring

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes masse original bilder av 166 på nettet. Jeg mener bestemt at din er høyere enn normalt. Og innpress på felgene er feil. Så da ser det litt merkelig ut Sundby. Sikkert fin over fartshumper men tyngdepunktet blir litt høyt for flat kurvekjøring

Jeg ser vell det samme som deg, AlfaGuzzi.

Men som "glad ammatør" er det vrient å påpeke. Da dempere og felger er levert og montert av spesiallister.

Har ikke prøvd enda på aktiv kurvekjøring.. (Det kommer neste episode)

Skal se å få meg orginal 17` etterhvert, men å bytte dempere... og få an`nedigjenn; det blir for dyrt og gale på dette års budskjett. (det får da være måtepå utlegg og jobb på en gammel hverdagsbil)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser vell det samme som deg, AlfaGuzzi.

Men som "glad ammatør" er det vrient å påpeke. Da dempere og felger er levert og montert av spesiallister.

Har ikke prøvd enda på aktiv kurvekjøring.. (Det kommer neste episode)

Skal se å få meg orginal 17` etterhvert, men å bytte dempere... og få an`nedigjenn; det blir for dyrt og gale på dette års budskjett. (det får da være måtepå utlegg og jobb på en gammel hverdagsbil)

Enig at arbeidskostnadene for å bytte dempere på 166 blir mye, bare for å få riktig høyde. Mye er nok gjort på det visuelle hvis du får på originale 17" og setter på 3mm spacere. Du kan fortsatt bruke de originale hjulboltene. ser bedre ut med en gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvordan dempere skal endre på høyden på bilen? Det er vel fjærene som gir høyden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TS er endel høyere enn Super og TI. Disse fjærene gir passe senking 10-15mm  :) De nye demperne har lite med høyden å gjøre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dempere gir og forskjell på høyde. Det har eg sett på 156'en eg hadde, fordi den hadde to typer dempere på bakhjula og ergo blei lav på ene siden og høy på den andre. Forskjellig lengde mellom nedre innfesting og fjørskåla.

Desse Monroe er kjøpt som orginal 166 TS spec.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan bekrefte at dempere påvirker også høyden. Koni fsd på min 166 er levert med skåler som er ca 0,5cm lavere enn originale. Med eibach blir det mer senking en de estimerte 3cm, (dessverre)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reiste til jobben tidligt idag (før alle syklister skal på kontoret sitt) og fikk prøvd`an litt på min carretero favorito som eg kjenner.

Fikk slengt bilen inn i noen s`er.. Tok det pent, men det virker som opsettet er helt ok å kjøre aktivt med. Demperene er faktisk ganske  tighte, ugjevnheter i curven er ikke noe å bekymre seg over, alle hjul solid planten i bakken.

Kankje jeg har fått meg en rallybil :) uten med hensikt :=

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive