Gå til innhold
doc knutsen

13" felger GTA/GTAm

Recommended Posts

Beklager staving med enkelte uteglemte bokstaver, har det avogtil litt for travelt til å lese korrektur før jeg sender... Fikk rettet det grøvste nå i etterkant. Vil au gjere merksam på at det ligger ledninger litt i hytt og gevær rundt motoren, er i gang med å knyte sammen alt av ledninger til et nettverk, og ledningene blir samlet og ryddet i når alt er ferdig.

Endret av doc knutsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantasisk 😂, dette blir flott. Det er en rå Alfa du har og litt av et prosjekt du holder på med. Flott verksted har du også og hvilke andre biler er det som deler plass med Alfaen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 timer siden, Dysan skrev:

Flott verksted har du også og hvilke andre biler er det som deler plass med Alfaen?

13 timer siden, doc knutsen skrev:

Ellers viser bildene at Alfa'n er i godt selskap på verkstedet, mellom to Jaguarer - min C-type replica, og den 3.8 Mk 2 FIA racer som er neste byggeprosjekt når Alfaen er oppe og går.

;)

Trivelig garasje det ja!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Duverden, her var det mange skarpøyde observatører!  Det stemmer, den gule Impen som har gått i Historisk siden 2011 står innerst. Bak kameramannen en Cooper S banebil (Birgers), Ole Larsens Fiat 850 Special (norsk løpsbil, aldri vært gateregistrert), min restaurerte Mk 2 B-63238 (for skilt-nerder, B er gammel områdekode for Østfold, og så er det 63-modell Mk 2 og det er en 3.8)...videre opptil flere andre prosjekter, en Sunbeam Stilletto, en Singer Chamois, ennå en Jag 3.8 Mk 2 (Automatic)...og min egenbygde Cheek C288 sports-prototype på hylla, klar til å bygges opp med Buick V6-motor. Fritidsproblemer ....kjedsomhet...to begreper jeg aldri helt har forstått  ;o)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, doc knutsen skrev:

Duverden, her var det mange skarpøyde observatører!  Det stemmer, den gule Impen som har gått i Historisk siden 2011 står innerst. Bak kameramannen en Cooper S banebil (Birgers), Ole Larsens Fiat 850 Special (norsk løpsbil, aldri vært gateregistrert), min restaurerte Mk 2 B-63238 (for skilt-nerder, B er gammel områdekode for Østfold, og så er det 63-modell Mk 2 og det er en 3.8)...videre opptil flere andre prosjekter, en Sunbeam Stilletto, en Singer Chamois, ennå en Jag 3.8 Mk 2 (Automatic)...og min egenbygde Cheek C288 sports-prototype på hylla, klar til å bygges opp med Buick V6-motor. Fritidsproblemer ....kjedsomhet...to begreper jeg aldri helt har forstått  ;o)

Ikke jeg heller! den som har mest leker når man dør vinner.

Hvorfor ikke en 3.2 Alfa V6 i Cheek'en da? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 16.11.2018 den 19.16, Forzaalfa skrev:

Ikke jeg heller! den som har mest leker når man dør vinner.

Hvorfor ikke en 3.2 Alfa V6 i Cheek'en da? ;)

Du er ikke så langt fra noe som kunne blitt Cheek Mk 2...for klasse SR2. I slutten av nitti-tallet var det en ganske livlig klasse for racersportsvogner, og veldig mange italienere kjørt med Alfas V6. Jeg var kommet ganske langt med en sånn bil, en honeycomb aluminium monocoque var 75% ferdig, og karosseri ble støpt av formene, i ett eksemplar. Dette var åpne to-seters racersportsvogner, og planen var å gå for en V6 Alfa. Men dessverre skjedde det ting som gjorde at prosjektet ble satt på vent, og der er det fortsatt. Har noen bilder jeg kan rægge opp, om det er interessant.

I historisk Gruppe C må vi kjøre med motorer som ble brukt i perioden, og ingen brukte Alfas motor i den klassen. Buicks kompakte V8 var et godt alternativ, 4,5 liter og 450 solide hester er en attraktiv pakke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, oppdatering følger: Igår kom velteburet og stolen på plass, og idag skal all gummilisting for dører og vinduer monteres, deretter ruter og dører på plass. G/f dørene skal monteres med tynne alu vindusrammer og Lexanruter fra Alfaholics, alt det har ligget klart på hylla i tre år... og så skal det monteres utv. låser for panser og koffertlokk. Og etter det...er det å fylle olje på diff, gearkasse og motor, lufte bremser, fylle bremsevæske og kjøleditto...og sjekke at ikke noe lekker noe sted. Og når alt det er gjort, er det dags for å fyre opp. Det er tre måneder til sesongpremieren!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive