Cyberdog

Min Abarth 695 Tributo Ferrari - Rosso Corsa no 970

18 innlegg i emnet

Esseesse'n min ble 3 år i sommer og tankene begynte å svive i hodet om det ikke var på tide å oppgradere.  Møtte veggen med biltilsynet med å få godkjent bytte av turbo på den så  Garrett turboen i Tributoen lokket.  Og som svoren Abarthisti er jo Tributoen det ultimate siden Biposto blir litt vanskelig som hverdagsbil.  Begynte å kikke litt på mobile.de og så at Tysklands største Abarth forhandler Auto Hemmerle i Munchen hadde ett par røde usolgte eksemplarer, for den måtte være Rosso Corsa.

DCP_3503_zps42c040ad.jpg

Gamlebilen ble lagt ut for salg og fant ett nytt hjem hos Han5y i Tromsø-  Med kontrakten signert snakket jeg med Auto Ital og Autovia om å få tak i en Tributo og pga  responstiden ble bestilling sendt til Autovia.  De kom tilbake med Rosso Corsa no 970 med 25 km på telleren og alt ekstrastashet som følger en 695 Tributo. (2 håndsydde 695 vesker fra Tramontana, 695 biltrekk, oljesett, bilpleiesett, varseltrekantsett og refleksvest.)

Noen uker og masse kroner senere var bilen klar for henting og for anledningen samlet vi en liten gjeng Abarthisti for en kjøretur på Hurumlandet og pizza hos Smak av Italia.

Jeg fikk disse teaserbildene fra en felles Abarthisti ett par dager før jeg skulle hente kjerra

IMG_2236_zpsydi8exhw.jpg

IMG_2237_zps9mhwbpdm.jpg

Må si jeg gledet meg som en liten unge..

Bilen ble plukket opp fra en strålende blid Svend hos Autovia om morgenen den 8. august, og første turen gikk til.... Norwegian Outlet slik at samboeren også fikk brukt noen kroner..  Var også innom Wreckmaster på Larkollen en tur før vi dro tilbake til Autovia for å møte gjengen i Abarthisti Norge. Litt uvant med robotisert manuell kasse, men programmeringa er hysterisk morsom med mellomgass og smell ved nedgiring.  Den er også satt opp for aktiv kjøring så med plattan i mattan girer den ikke opp når man slipper gassen, men holder turtallet i påvente av neste sving. Med klampen i bånn drar kassen til 6500 rpm før den girer også :)  Men, til hverdags er det kjekkest å velge gir selv med paddles på rattet.  Jeg er egentlig veldig fornøyd med paddleshift og savner ikke manuell kasse og clutch.

En tank med VPower må til

20140808_101652_zpswdhzjgnz.jpg

kennethA500_zps4f4ec4db.jpg

10628024_812590005439619_1472888383603524886_n_zps21e32fca.jpg

10402056_812590028772950_2610340348618164411_n_zps9627d3aa.jpg

Noen bilder av gjengen på tur:

kjoring5_zpsceedefc3.jpg

kjoring6_zps1a00184f.jpg

Måtte ha en liten photoshoot på Østkanten også :)

20140809_135010_zpsubnjmdlo.jpg

20140809_135032_zpsxlzqcvzb.jpg

20140809_135123_zpsqervfq56.jpg

Og noen bilder fra Autovia

10492377_812589808772972_5861762391188648774_n_zpsc4252733.jpg

10577145_812589618772991_1199403853029509839_n_zpscaf0c1e9.jpg

1779035_812589438773009_3460572456645305065_n_zps7162a1db.jpg

10606121_812589702106316_7068109228429986280_n_zpsdfa5d805.jpg

10622764_812589518773001_6369528632436752750_n_zps09409b9d.jpg

Obligatorisk bilde i Lærdalstunnelen på vei hjem

20140809_204315_zpstimgngvv.jpg

Noen uker senere ble det en tur på Italiensk dag og noen runder på Luggna Halvtimen

1a899df39c5179c48eb1751ed5612fd7_zps95d394c2.jpg

213cdd6d933688d33a4ac76ecf92a908_zps1c0c479c.jpg

c7f98d757b62c711f5815953d3444544_zps2007f8b3.jpg

cbb1059fa25418041b5285e60f41123c_zpsc1acc102.jpg

 

Og i vinterstuk med felger fra Abarth Punto Evo

20150315_142309_zpsznkwvjlh.jpg

20150315_142328_zpsvz4mnfyy.jpg

Endret av Cyberdog

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratla med flott Abarth og den var skikkelig flott. Setene så fantastisk ut og er vel like herlige å sitte i tenker jeg  ;D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott å høre at Autovia fortsatt står på litt ekstra for å skaffe oss skikkelige biler! Gratulerer med supertøff 695 Tributo Ferrari!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen bilder av bilen fra det siste året.

Har fått erstattet all krom med karbon og fått karbon frontsplitter og diffusor.

Vært på flere treff og en flott roadtrip til Italia. 

20150508_205727_zpskuinrn8x.jpg

20150514_160254_zpsqypc18wg.jpg

695_zps8hgenamy.jpg

20150514_131352_zpsfpnxl2ua.jpg

20150803_091914_zpsg8vrtd2u.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I det siste har jeg oppgradert understell med nye nedre bærebruer fra italienske DNA Racing, samt diverse stabstag fra samme fabrikk.  Jeg har også byttet til Bilstein coilovers.

Fikk også byttet ut luftfilterboks med ett induction kit i karbon fra Scara73 i italia

41534ea2cf31ba7e073176b234925ad7_zpswgn35umm.jpg

614d5adfe0da9882427be6c6ffd86d55_zpsj61kkde4.jpg

Jeg er veldig fornøyd med bilen slik den er nå, og den er meget morsom å kjøre med en fantastisk lyd

310b121f5c990d621b8186846f87a070_zpsntafng8b.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig tøft motorrom:) Hvordan synes du luft filteret fungerer ift. ytelse og lyd? Vurderer noe lignende selv på min A500 men er litt skeptisk til om risikerer dårligere ytelse og om evt lyden blir i meste laget. Er vel tilsvarende som denne http://www.tmcmotorsport.com/product/4943 + biposto karbon dekselet du har?

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bygget meg iPad i dashbordet :)  Det er 1 Din DAB+ radio bak iPaden. Bygget i glassfiber og skinnet med ekte karbon. For første gang prøvd karbonskinning, morsomt å prøve noe man aldri har gjort før :)

Under bygging:

6CD423FE-6983-47FE-9F8A-D2463DBB3D4F_zps

Det ferdige resultatet.

IMG_3116_zps3yffzr1r.jpg

8FFA6C2B-88F9-4EF8-8BFB-5B81591BEBF1_zps

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 24.3.2017 den 9:17 AM, Juan skrev:

Veldig tøft motorrom:) Hvordan synes du luft filteret fungerer ift. ytelse og lyd? Vurderer noe lignende selv på min A500 men er litt skeptisk til om risikerer dårligere ytelse og om evt lyden blir i meste laget. Er vel tilsvarende som denne http://www.tmcmotorsport.com/product/4943 + biposto karbon dekselet du har?

Kan være litt irriterende med den ekstreme sugelyden i lange oppoverbakker.  Nå har jeg riktignok hull i plastikkveggen bak filteret på grunn av stabsstag så det gjør jo at det blir enda mere lyd.  Men jeg liker jo at det bråker litt da...

Det er settet du lenker til jeg har ja, men jeg kjøpte det direkte fra Scara73 i Italia som lager det.  Mitt er helt likt det som står på Bipostoen, men nå ser jeg at han har endret designet litt.    Muligens fått litt kjeft av Abarth..

Endret av Cyberdog

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 7/14/2017 den 10:47 AM, Cyberdog skrev:

Har bygget meg iPad i dashbordet :)  Det er 1 Din DAB+ radio bak iPaden. Bygget i glassfiber og skinnet med ekte karbon. For første gang prøvd karbonskinning, morsomt å prøve noe man aldri har gjort før :)

Under bygging:

Det ble jo bra finish på den. :)

Men hvis du har skikkelig CF vev og epoxy(?) trenger du vel ikke egentlig glassfiberen? Du har jo nok kurvatur der til å få nok stivhet til å holde ipaden med ett lag CF, det blir jo fjærlett. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
23 timer siden, Forzaalfa skrev:

Det ble jo bra finish på den. :)

Men hvis du har skikkelig CF vev og epoxy(?) trenger du vel ikke egentlig glassfiberen? Du har jo nok kurvatur der til å få nok stivhet til å holde ipaden med ett lag CF, det blir jo fjærlett. :D

Litt for mye arbeid  å lage form, jeg var kun ute etter looken :), I tillegg bør man nesten ha autoklave og vakuumutstyr når man skal lage deler i CF. Når man skinner bruker man en spesialtilpasset epoxy som ikke gir bobler etc.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke autoklave nei, men en støvsuger/kjøleskap kompressor for å lage litt undertrykk så er du godt på vei. Fint materiale det.. ☺

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive