Multijet

Maserati suv

28 innlegg i emnet

Pen kan den godt være. Men, suv da....

Hvorfor ikke lage en suv? Det selger jo og da har dem penger til å finansiere andre biler i konsernet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Komisk å lese kommentarene under artikkelen. Der undres det om Audi har kvittet seg med Maserati i det siste, og det foretrekkes Grand Cherokee og amerikansk tjukk-pizza fremfor italiensk tynn-pizza, pluss at bilen ser ut som en SsangYong :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At det er den peneste SUV`en betyr ikke at den er pen........

Jeg skjønner det okonomiske aspektet ved å ha bil i dette segmentet, men jeg blir litt trist inni meg hver gang jeg ser en SUV :-[

SUV er og blir en jævla skandale i mine øyne. Høyt tyngdepunkt, dårligere kjøreegenskaper og styggere design er fellesnevneren......og nå skal italienerne begynne også :'(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner det okonomiske aspektet ved å ha bil i dette segmentet, men jeg blir litt trist inni meg hver gang jeg ser en SUV :-[

SUV er og blir en jævla skandale i mine øyne. Høyt tyngdepunkt, dårligere kjøreegenskaper og styggere design er fellesnevneren......og nå skal italienerne begynne også :'(

De har vel ikke noe valg om de skal henge med, kommer vel en høyreist Alfa slentrende etterhvert også.. Jeg bare morer meg med tanken på at dette er noe de lager bare fordi de må, og dermed er det prioritert etter alt det kule;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror at om du henger deg på en Cayenne eller for den del en X5 M så tror jeg du kommer til og se at verden har kommet seg en hel del.... Det virker dessverre ikke at du har lest italiensk bilhistorie så veldig mye heller, Rayton Fissore er et prosjekt italienerene begynte med allerede så tidlig som i 1976 som er en SUV. Så da lærte du noe i dag! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For ikke å glemme Lamborghini LM002 http://no.wikipedia.org/wiki/Lamborghini_LM002

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror at om du henger deg på en Cayenne eller for den del en X5 M så tror jeg du kommer til og se at verden har kommet seg en hel del.... Det virker dessverre ikke at du har lest italiensk bilhistorie så veldig mye heller, Rayton Fissore er et prosjekt italienerene begynte med allerede så tidlig som i 1976 som er en SUV. Så da lærte du noe i dag! ;)

Rayton Fissore ja.....den hadde jeg glemt, eller fortrengt ;). Ikke blir jeg lettere til sinns heller. Betviler heller ikke at Cayenne går som ei kule, men de fysiske lovene gjelder for den også, og vil slite på svingete veier mot en personbil med samme ytelse og lavere tyngdepunkt (egne erfaringer på bilferie i Italia der den dro forbi i et voldsomt klyv, men så kom svingene tett som haggel :)). Og så er den jo katastrofalt stygg da..... ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skulle fint ha greid og levd med en slik som et daglig transportmiddel uten noe som helst slaks problem...

BMW-X5-M-by-Mansory-2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kjøper vel ikke en suv for å komme fortest frem, men for å komme frem.

Jeg skjønner godt at folk velger biler med høy klaring. Til og med i tjukkeste Oslo på Adamstuen måtte jeg stoppe GTen. Bilsporene var så dype at bilen ville stått fast på buken. Dette er bagateller, men når veiene her hjemme ikke brøytes lengre, eller store  asfalthull ikke tettes, så skjønner jeg godt at bøndene velger traktor for å handle ost og melk på Rema.

Jeg håper hele Norge kjøper seg Valmet eller John Deere for å gjøre narr av de bevilgende/(ned)prioriterende myndigheter. Det hadde vært noe det 8)

E6 nord for Kvitfjell er jo 60 og 70-soner, så valmet på rød diesel holdr lenge det...

Artig om jeg hadde tre traktorer på fortauet istedet for biler ;D

Da hadde nok saken kommet i avisa, og veiene blitt bedre.

Maseratisuven var blant de bedre. Mitt valg hadde uansett vært Cayenne diesel. Men det blir nok ikke flere suver her hos meg uten at den ramler inn så billig at man kan tjene noen kroner på å kaste den raskt ut igjen..

Beste jeg ser er små damer i digre SUV som løfter haka høyt høyt for å se ut fra førersetet over dashen fordi mannen ikke har fortalt hvordan setet kan justeres i høyden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Største problemet på Adamstuen er muren av is mellom gateparkeringen og veibanen,

i allefall i alle smågatene.

4x4 savnes i allefall her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit ikke helt hva jeg synes om Suv`er. Vi er liksom blitt amerikanere hele bunten. Men ok, man kommer seg frem. Selv falt jeg og samboeren på en Gelendewagen, rett og slett fordi den er tidløs, oser tysk tanks og fordi den har PLASS. Gidder jo ikke kjøre suv med skiboks, slik jeg ser 50% gjør. Ser heller ikke greia med å ha diffusorer og fartsdetaljer på en suv. For ikke å snakke om 22"..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Priser fra 1,149 millioner hos Autostrada Sport (i følge finn.no)

Det er vel ikke lenge lenge til første eksemplar kan hentes på Billingstad for en prøvetur.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 3.2.2017 den 9.03, Multijet skrev:

Snart utsolgt - dette lover jo bra!

Nåja, det beste hadde vært om Levante ble en gedigen flopp, slik at FCA valgte å skrinlegge den idiotiske idéen om Maserati-SUV for godt, slik at kanskje merkevaren ikke ble totalt ødelagt - se bare på skrekkeksemplet Porsche. (Det samme gjelder forøvrig Alfa Romeo Stelvio.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive