Landmann

"Shine up" plastdetaljer, som er oksydert/bleket av sola

12 innlegg i emnet

Hatt lyst til å prøve polytrol en god stund på plast, da det virker som det er få andre produkter på markedet som holder like lenge. Men ennå ikke funnet det noen plasser som ikke er utsolgt. Ser virkelig ut som det fungerer meget bra :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polytrol er bare til å anbefale! Jeg har brukt det i flere år på Caravellen, og det er det eneste produktet jeg har prøvd som har litt holbarhet og som ikke flasser av støtfangerne....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd dette på min Bmw X3 som har mye grovplast på karroseriet. Kan bare ta av meg hatten for dette produktet! Det fungerer helt fantastisk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde turtlewax sin, den gikk bort etter en kattevask!

Noen som vet hvordan denne sitter etter vask, både med og uten avfetting?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.detailersclub.no/forum/topic/10524-owatrol-polytrol-og-dodo-jucie-tyromania-sammen/page__hl__polytrol

Har ikke kommet så langt med egne erfaringer at jeg kan svare utfra det, men dette forumet har gitt meg mange andre tips og fremgangsmåter som virker.

Bare søk på polytrol her og du har lesestoff en kvelds-stund  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite tips før man påfører plastfornyer, enten i form av produkter ment til formålet, eller polytrol. Vask listene godt, gjerne med avfetting, bruk en liten kost til å få full dekning på listen, la dette virke i en god stund før man spyler av. Er det litt skitt i listene vil ikke plastfornyeren feste seg og vil gå raskere bort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel tråd, jeg vet.
Men tenkte jeg likevel ville slutte meg til lovprisningene av denne Owatrololjen. Funker utmerket på Alfaplasten som den også gjør på plastdetaljene på KTM motorsykkelen jeg har.
Så langt har jeg ikke hatt behov for å vurdere alternativene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt updates...

1. På ru plastflate kan man gjerne mette overflaten med Polytrol. Her er det ikke så kritisk å tørke bort overskytende væske.
  2. På  glatte flater, især på blanke svarte flater, så er det viktig at man ikke jobber med for store felt om gangen. Her er det også viktig å tørke bort overskytende væske ganske snart. Det er også viktig å ikke bruke for grov klut ettersom denne vil avsette streker når man tørker.
  3. Overraskelse nr 1... øvelse gjør mester.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive