Masi

Masi`s Alfa-garage

3,264 innlegg i emnet

etter 10 dager,22timer og 57 min er det på tide med en egen tråd...... kanskje.

.....da må jeg nesten begynne litt tilbake i tid... vi har kjøpt en gammel garagebyggning som ble brukt som lastebilverksted, til den ble for liten,deretter stod garagen tom i årevis.

til dette tidspunktet var familieinteressen her hos oss for biler lik null,garagen ble brukt til vinterlagring av båt , gravemaskin, tilhenger og alt muglig av ting som stod i veien

i hus og hage.

De neste årene gikk med tomt-rydding og vedllikehold utvendig, med kjøp av spideren og denne kjente infiseringen av viruset kom helt nye synspunker frem i lyset.....

vi håper på .................god aktivitet og  bra humør

.................gode råd og tips

.............og flott alfaprat ;)       .............................. vi tåler kritikk også.....(litt!hehehe)

skal være flink å legge ut bilder ,det greie jeg jo nå

..................og ber om unskyldning for stavefeil (hvis kona ikke har rettet teksten! ! !)

thomas ,may iren og kjetil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

garagen med 160kvm og tomten med plass til 100 alfaer rett ved  E39..................

post-5344-14779329035368_thumb.jpg

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hææææærlig!!!

Kjørte forbi denne for 2 uker sia, og minstemann roper: Pappa!! Du glemte å hilse på garasjen!!??

Men jeg kjørte jo Viano da...kan ikke hilse i tyskerwagen..... 8)

Jeg visste faktisk ikke at det var denne garasjen dere hadde kjøpt...

Så det var du som har samla alt skrotet (heh..) som stod alltid utafor der??

Gratulerer hele familien :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig Thomas!! Gleder meg til å se den live.. Må legge en helgetur til dere i løpet av våren. Hva med en 916-treff med innlagt besøk hos dere? Dette blir bra..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

.....fra utsiden er jeg helt enig med resultatet,men inn i er det  helt kaos....utrolig hva en familie kan legge til side for senere bruk ? ? ?  ???

vet at de fleste familier har et slikt depot...men på 160kvm ? herregud.... ;D

also i dag ble det rydding og kasting uten videre komentar og bildebevis  hehehehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

.............har ryddet og kastet hele helgen,men det er en lang vei til jeg blir ferdig på den måten....iallefall er det nå plass til gjestebil , båt og spideren....

og MILANO-banneret har fått seg en plass ......(skjuler bra rot som stables bakom.... ;D)

post-5344-14779329050784_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk!! Jeg blir helt misunnelig. Jeg har kjørt forbi der 1 million ganger før jeg flytta til oslo, på min vei mellom Ålesund og Volda (hjemme). Pappa bor i Volda, og på vei til Ålesund for et par uker siden ringte han og sa "jeg tror jaggu jeg så en svær garasje med Alfa-logo på Nordre Vartdal!?".

Helt rått, jeg inviterer meg sjøl på en Alfaprat neste gang jeg suser forbi der Masi!  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, jeg og en av mine naboer som også kjører Alfa burde kanskje ta oss en tur og se på garasjen hans? Vi bor fem min unna fergekaien ved Solevåg og ikke mange minuttene å kjøre fra Festøy til Vartdal... Så får jeg luftet 33 16v en og han 166 3.0en sin litt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk!! Jeg blir helt misunnelig. Jeg har kjørt forbi der 1 million ganger før jeg flytta til oslo, på min vei mellom Ålesund og Volda (hjemme). Pappa bor i Volda, og på vei til Ålesund for et par uker siden ringte han og sa "jeg tror jaggu jeg så en svær garasje med Alfa-logo på Nordre Vartdal!?".

Helt rått, jeg inviterer meg sjøl på en Alfaprat neste gang jeg suser forbi der Masi! :)

jepp ;D.....45611371 må du ringe....jeg bo på vartdal stranda... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, jeg og en av mine naboer som også kjører Alfa burde kanskje ta oss en tur og se på garasjen hans? Vi bor fem min unna fergekaien ved Solevåg og ikke mange minuttene å kjøre fra Festøy til Vartdal... Så får jeg luftet 33 16v en og han 166 3.0en sin litt...

gjerne....jeg er tilbake fra jobb torsdag kveld.......og hjeme på helg.......so bare sei fra.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Som trofast forbipasserer av denne garasjen kan jeg bare si en ting; dere har gjort en kjempejobb, det ser jo helt strøkent ut der nå.

Som Chiti foreslår, vi må komme innom og besøke dere, i høst kan det bli med 2 x AR, til våren muligens med en Maserati i tillegg..

Og Chiti, her ser du, det var skjæbnen som bestemte når du var i Oslo og trodde du skulle finne en flott -77 BMW, men fant et skogsvrak, og at 33'en til Leif sto og blafret med øyenvippene til deg; du vet slike hyggelige folk finner du ikke blant disse bemv-vognene.

Og takk for testturen i kveld Chiti, 1.7 16V i -33 QV med litt extra stæsh, det er en særdeles arbeisvillig motore - la bella macchina!

Alfa i Vest

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BMW, hvilken BMW??

Den er nå glemt.. Vi må få til en sosial tur igjen ja. Det var jo Integrale som dro det igang sist til Geiranger,med bra oppmøte. Vi får kanskje ta oss en tur når han igjen er på hjemlige trakter? Må selvfølgelig høre først med innehaveren av denne flotte garasjen på Vartdal. 33en min ja, er kjempefornøyd. Ekte Gran Turismo!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Og Chiti, her ser du, det var skjæbnen som bestemte når du var i Oslo og trodde du skulle finne en flott -77 BMW, men fant et skogsvrak, og at 33'en til Leif sto og blafret med øyenvippene til deg; du vet slike hyggelige folk finner du ikke blant disse bemv-vognene.

Alfa i Vest

You can say that again!

:-)

Ellers har eg også sett den flotte garasjeporten mange ganger, og blir gjerne med på ein svipp til NøreVartdal.

Eg stussa første gang eg såg garasja vart knallraud, men alt fall på plass når logoen kom på porten. Veldig bra!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Køyrde forbi for ett par timar sidan, men då var der mørkt.

Skulla veldig gjerne hatt ei slik flott garasje ja  ;D

Arve V

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah,Herr Dauervollgass. BERTONE og greier no?

Var veldig klar for en fin e12,men fikk meg en liten knekk av den i Oslo.  Vi får sjå ka som kan bli når garasje er på plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei folkens...............takk for mye skryt og positive reaksjoner om garagen. Er nå endelig hjemme igjen........og gleder meg til å fortsette med garagen.

Sjefen min er sponsor til 20 kvm alfa-flis (brasiliansk skifer) og det skal på plass nå. Så da er det bare oppmøte lørdag eller søndag for å ta en titt for dem som har lyst og tid. Hvilken dag og til hvilken tid er jeg helt åpen for.........pause må jeg jo ha..........he he

Kaffi og litt snoperier er ikke noe problem, det ordner jeg ( eller kona baker).......................fra min side kan vi godt treffes regelmessig i garagen min ? Men da må først oppholdsrommet og wc komme på plass.

;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive