Mats

GTV 2.0 Corsa prosjekt

654 innlegg i emnet

hva mener du med vifte på intercooler? hadde ikke tenkt å ha det, hehe. Men i dyno rommet for øvrig er det en mega tilluftskanal som står utenfor bildet:-)

Neida, jeg tenkte ikke på vifte i bilen, men kunne ikke se noen vifte i testrommet til å kjøle ned intercooleren for å få opp virkningsgrad.  Da vi jobba med S2 justeringen så var det så mye kjølig luft at det nesten ikke var mulig å oppholde seg der! :)

G.

Temperatur i bremserom er viktig, spesielt om vinteren, da blir det fort for kaldt. Motorene er skikkelige ovner - spesielt når man begynner med turbo motorer. Derfor er det viktig at man har god kjøling, men samtidig har kontroll så man ikke forstyrrer resultatet man får med forandringer i temperatur / luftkvalitet.

Husk at dynokjøring helst skal være realistisk også da. Man kan fint kjøle intercooler mye så man får mer målt effekt enn det man ser i bilen.

Glem ikke tenning og blanding, kravene forandrer seg iforhold til innsugstemp. Min GTV motor er bremset med pledd rundt intercooler for å simulere varmere dager / køkjøring etc. Da får man mappet over ett bredere spekter av det motoren kommer til å se, vinter som sommer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja skulle hatt et styrt dyno rom med temp/fukt og trykk styring, hehe.

For min del var det ganske stabile og kurrante temp forhold, men litt verre om inn luften va minus 10 grader eller pluss 40.

på vestlandet har vi bare en ute temperatur og den er ca 10 grader +. HAHA ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må prøve 18 juni ellers blir det på andre siden av ferien.

har litt å ta igjen på hjemmefronten etter mye tid med motor... :o

fornøyd type dette her hahaha

post-228-14779364326124_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive