Mats

GTV 2.0 Corsa prosjekt

660 innlegg i emnet

Hei

Må nesten lage en ny prosjektråd på GTV'en min :)  Jeg ble så inspirert av alt som folk poster her på forumet.

Planlegger å delta på noen corsaløp denne sesongen, og masse banekjøring ellers ;D

Bilen har lenge vært under konstruksjon, og masse tidkrevende feilgrep og kløneri har gjort meg mye lurere. Jeg har lært at

det er vanskelig, dyrt og tidkrevende når man prøver å gjøre ting skikkelig. men det betyr ingenting så lenge man har det gøy og lærer underveis.

Kort fortalt er det en rød 2 liter 1985modell GTV, min første bil kjøpt for 15 000,- 

Det er gjort for mye med til å nevne alt..

Motor:

Moderat trimmet 2 liter, men alt er satt opp for å tåle fremtidig trimming.

modifisert oljepumpe, moifisert kjølesystem og ny radiator type SYKOEFFEKTIV.

Carillo råder

JE smidde stempler

Alt balansert.

AUtronic sekvensielt SM4 innsprut. 45mm Throttlebodies fra Jenvey

MSD tenning

OBR innsug og grenrør, med spesialbygde vacumuttak for enklere calibrering,

kartlegging av vacuum i inssug samt et jevnere vacum til bremsekraftforsterkeren.

Detn er et bilde av vacumoppsamlingsboksen under her.

2" eksosanlegg som foreløpig funker bra.

CB12/292 kammer som gir ca 126HK og 163Nm på bakhjulene.

10.4:1 i komp.

Holder på å montere nye kammer som vil gi litt mer effekt. Kent JK 303.

Der stopper dette motorprosjektet inntil noe går i stykker hvertfall ::)

Understell:

RSR komplett m wattslink og stabstab bak. kuleledd overalt.

3 grader camber foran

2 grader camber bak

karosseri:

plastpanser

plastbakluke

lexan sidevinduer og bakvindu.

Rustsveist hele bil

lettede dører

tårnstiver foran

6pktveltebur

Driverk

TS girkasse m 60%diffsperre. standard mellomakslinger og drivverk ellers.

Bremser

310X28mm skiver foran m 4 stemplede kalipere HIspec motorsport.

tarox g88 skiver bak uventilerte.

Hjul

Compomotive MO 16"X8"

Pirelli Zero C 205/45 16

For øyeblikket veier bilen ca 990Kg uten bensin og fører. Skal klare å tyne noen kilo til av etterhvert. Målet er rundt 975kg

Bilen blir lisensiert i disse dager og skal være gategodkjent. Så en liten byråkratirunde med biltilsynet gjenstår. Det er skilter og EU på bilen idag så alt er

egentlig bare gøy:) Bilen er meget lite testet og det er 1000 ting som vil trenger innkjøring og justering, samt jeg må lære bilen å kjenne. Det e nestenr 3 år siden bilen var i jevnlig bruk, siden har det vært bare krøll. Men nå begynner prosjektet og bli en brukende innretning som jeg gleder meg til å teste på bane, da testing på vei er helt meningsløst slik bilen etterhvert har blitt.

bilder følger under

mats

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen blir lisensiert i disse dager og skal være gategodkjent. Så en liten byråkratirunde med biltilsynet gjenstår. Det er skilter og EU på bilen idag så alt er

egentlig bare gøy:)

Hei.

Ser ut til å bli meget bra det der. Med tanke på registrering: Får du reg bilen uten fungerende vindusheis på førersiden? Er det,når du har vognbok fra NBF, nok med et skyvevindu? Spør da jeg har tenkt på samme løsning på egen bil..

Mvh

Geir

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Veldig bra Mats.Holder på med en 83 Gtv selv,tror det blir mange Gtv"r i Corsa i år 8)

Min har TS motor,men ellers veldig standard,(blir ikke så strøken eller,he he)

Stå på videre.Hvor fikk du tak i skyve vinduet ???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Imponerende samling biler i garasjen.

Med tanke på registrering: Får du reg bilen uten fungerende vindusheis på førersiden? Er det,når du har vognbok fra NBF, nok med et skyvevindu? Spør da jeg har tenkt på samme løsning på egen bil..

Det fremgår av kjøretøyforskriften §31-3 nr 2 første ledd som gjelder her, fordi bilen er typegodkjent før 1. desember 2002, at:

Frontvindu skal være av laminert glass. Andre vinduer skal være av laminert eller herdet glass. Vindu - unntatt frontvindu - som skal brukes som nødutgang skal ikke være av laminert glass. Innvendig vindu og takvindu kan være av plast.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grisefett prosjekt Mats :)

Er det ikke snart på tide med garasjebesøk snart ? lenge siden dere har hatt det nå :) Skulle vært å sett og snoket litt. Trenger litt inspira til min egen gtv ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snadder Mats. Du er snart i mål nå! Det lønner seg å ikke gi opp. De fleste hadde gidd opp for lenge siden, DET skal du ha!!. Snart kan du høste av alt slit! Du har endelig overvunnet Myrphys lov!

PS: Du må sparke liv i han Sud-mannen snart ;D tikk, takk...*peker på klokken* tiden går... hører du AlfettaGTrond!!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir kanon bra dette Mats...

Tror eg må ta en tur til skogen eller våler når bergens banden skal bort å kjøre løp, hadde vert kjekt det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk:)

Det blir sikkert litt styr med biltilsynet ja, men har forstått at når vognboken er på plass blir alt mye enklere der ute.

Jo vi får ta et garasjemøte til våren ;D

men bare gi en lyd om du vil komme innom før det selfølgelig.

plastvinduene kommer fra platics4performace i england. veldig greie folk.

mats

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hi-Spec og Carillo! Feeeeett! Stå på Mats! Italiagarasjen og Strilemafiaen (Trond), her blir det mye slipstreaming. ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helsiken Mats, nå når du har fått godkjent bilen og greier må du bruke all overskuddsenergien på suden min. Håper det går greit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:-*

Neste uke blir Kent kammene montert. Interessant å se hvordan effekten endrer seg etter dette. håper på rundt 10 bakhjulshester ekstra. Skulle egentlig hatt av toppen og planet den litt og økt kompen til over 11:1, men jeg vil ta en ting om gangen, å se hva som gjør utslag underveis.

Til vinteren igjen når toppen skal av osv så  vil jeg gå over alt basert på sommerens erfaringer:)

m

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stå på Mats! For å være litt pesimistisk så tipper jeg på 6 ekstra bakhjulshester på topp og REDUSERT dreiemoment fra bunn til 4900rpm... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jarle, ja jeg har en magefølelse som sier meg akkurat det samme som deg...

Om det blir utfallet så røsker jeg av toppen på 15min, planer den, og setter den på dagen etterpå og få gjort en ny måling.

Tiden vil vise, man blir hvertfall ikke klokere ved å sitte på ræven og lure.

"Mythbusting" får vi kanskje kalle det

;D

m

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Steike tøff bil,kunne godt tenkt meg datasprut sånn som du har ;D

Men får du bilen din godkjent på gaten med bur? Vært i kontakt med biltilsynet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bur og andre racinggreier får man godkjent om man har vognbok fra NBF ja... men man får brukerrestriksjoner; bare førere med lisens kan kjøre den på gata.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bur og andre racinggreier får man godkjent om man har vognbok fra NBF ja... men man får brukerrestriksjoner; bare førere med lisens kan kjøre den på gata.

Så da i teorien kan eg kansje få godkjent min,men hvordan er det med sånne svarte skilt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, i teorien, men jeg tror at akkurat din bil er modifisert beyond skilt.

Svarte rallyskilt er skilter du kan bruke for å forflytte bilen til og fra løp og til ulike SS etapper ved konkurranse, samt for å kunne prøve bilen i fbm. løp. Mao, du kan ikke kjøre galematias over Fanafjellet på fritiden din... ;D

Men du kan jo bare kjøpe prøveskilter og rase rundt med....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive