Mats

Primo Capo
  • Innholdsteller

    1,256
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Mats vant sist dagen den 13. juli

Mats hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

15 Buona

Om Mats

  • Rang
    Primo Capo
  • Bursdag 10/10/1978

Profilfelter

  • Nettside
    http://www.mir.no

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Bergen
  1. Dersom du har sikre data, er jobben å lage et program som kan få en maskin til å utføre en ønsket handling. Dette er jeg med på, og dette blir såklart bedre og bedre og bedre og bedre. Men jeg tror ikke at innhentingen av sikre data er mulig i alle tenkelige situasjoner før langt inn i fremtiden. Det er enormt mye fin elektronikk som skal fungere 100% og som sagt meget lett settes ut av spill enten pga software, sensorfeil, osv osv osv. bare dagens "enkle" biler og mobiltelefoner for eksempel viser jo stadig svakheter her. Sitter her med programvare, relativt enkel som sådan som rett som det er crasher pga årsaker som nesten ikke lar seg finne ut av. Greit når jeg sitter her i stolen, ikke greit i 100kmt. Det er fremdeles sånn at datamskiner er meget inkompetente og er 100% prisgitt hva vi forteller dem de skal gjøre, og takk og lov for det. Noe annet er å legge til rette for vår egen undergang. Jeg har tro på biler som kan kjøre selv i visse områder, - automodus på de store veiene, men likevel har ratt og pedaler for manuel overstyring i mer kompliserte situasjoner. Hverken Google Maps og Garmin klarer jo i skrivende stund engang å ta meg til rett adresse rett nedi gaten her. Dette er trafikerte veier med mye trafikk.. Tenk så inni h**** frustrerende også når bilen nekter å kjøre videre for den mener at her går det ikke an å kjøre, og den nekter å la deg overstyre.?. Men man kan se at jo det gjør det faktisk, dersom man bare gjør sånn eller sånn. hehe Alt i alt ser det ut til at jeg er negativ, men tror det vil komme mer og mer, men myye mer en 20 år før rattet forsvinner helt. Bortsett fra fiffige mobiltelefoner, sosiale medier, epost og raskere CPU'er er det ikke allverden egentlig som har forandret seg de siste 20-30 årene,
  2. jeg tenker også at det før eller siden desverre blir slik. Men det er så mye som skal til for at dette funker i all eomstendigheter. Det er hvertfall lenge til det blir biler som ikke har mulighet for manuell styring. Ser for deg du kommer på en smal skogsvei og en traktor kommer mit deg. Det gjelder å finne et egnet sted på veiskulder med ikke alfor store steiner, ikke for mye gjørme eller andre ting som en 3d scanner ikke kan analysere. Hvordan skal da dette vidunderet kunne ta en skjønnsmessig vurdering for å løse en slik situasjon? den vil sikkert klare endel slike tilfeller, men neppe alle. Så blir en sensor dekket av dritt slik at den ikke får all nødvendig data. Da får du sikkert beskjed om å gå ut av bilen og tørke av. Men om dritten kommer på feil sted og tid, kanskje resultatet i teorien kan bli fatalt.? Kan bilen lukte at det er is 100 meter frem? Kanskje den trodde det var is, men det var noe annet. Det er så mange erfaringsbaserte ting som mennesker kognitivt kan vurdere og forutse (på godt og vondt) som en datamaskin forhåpentlig aldri vil kunne erstatte. Greit på en hovedvei i chicago der 100% andre ting som beveger seg i veibanen er styrt av samme system. Og er 99.5% prosent forutsigbart. Hva om dette systemet blir hacket eller får hikke. det vil jo skje. Kommer da 16 0000 0000 biler ut av kontroll i noen sekunder for backup system tar over? Er så mange fallgruver at. men igjen det vil skje, men ikke om 20 år. Når dette blir tilfelle, så kjøper jeg hest som forhåpentlig fremdeles kan styres manuelt:-)
  3. Hei trenger et original bakre stabstag til gtv gt eller gtv6..... noen som har? Mats 45251756
  4. ID oppsummering. Var godt å fø kjørt litt selv om det var vanskelig å finne grooven på det våte føret. Merkelig lite problemer, men de probleme som kom oppstod på dumme tidspunkt. Løp 3 ble ødelagt av en panserlås foran som løsnet.... heldigivs skjedde det slik at ingen skade var skjedd annet enn at løpet måtte brytes. I andre løpet så var et gammelt problem med girsjaltingen tilbake og den ble stående i 2 gir. Girkassen er ellers fin og den virket igjen etterpå når jeg med skrujern hadde bikket den ut av gir igjen. Plagsom og dette må utbedres en gang for alle....for kassen er perfekt til bilen ut over dette. Ser ut som den tåler effekten også. Motoren viser foreløpig ingen sykdomstegn så bank i border at dette kan vareen stund til:-) Satser på å delta på løpet i september også.
  5. Du har vel rett i dette. ikke mye mer lyd når jeg tok av filteret. nå er det lit for mye lyd i eksos så den overdøve uansett det meste som foregår hehe. Med TB så tenker jeg det synger fint fremi der, men de pengene får jeg heller putte i reseren:-D godt å få avklart at den puster som den skal hvertfall
  6. Hei ja men det var ganske interessant. Er vel bare et regnestykke tenker jeg. Jeg skal lage et adapter som du nevner og på den måten få på et annet filter. Lyden er jo så herlig i denne motoren at man kan jo ikke få nok. Litt mer innsugslyd skader ikke i det hele tatt:-) Pussig at det er samme dimensjon på 2.5 og 3.0. takk for hjelpen:-) Mats
  7. Har en fin original GTV6. Har ikke putlet mye med disse motorene men det vet jeg mange andre p åforumet har. Synes den luftmengde målereren ser ut som en restriktor. Kunne egentlig tenkte meg å sette på et konisk filter istedenfor luftfilterboks. Da litt for lyden sin del.. men dette virker jo ikke være så enkelt siden denne måleren er tilrettelagt slik den er.. Spørsmålet er, hva gjør man når man trimmer disse bilene?? Kan jo ikke være mulig å hente mer enn original effekt og knapt det gjennom det lille firkantede hullet ?? vennlig hilsen Mats
  8. Da er jeg på jakt etter en 75 TS kasse:-) Gjerne en råtten TS bil som er komplett med drivlinje osv osv. Mats Andersen 452 51 756
  9. nja det ble hvertfall endelig noen tider nedpå 30 tallet :-)
  10. takk! det gikk hvertfall fortere enn før:-) M
  11. lenge siden forrige oppdatering.. Er omsider kommet så langt at det gikk an å våge seg utpå noen runder.. Overraskende velfungerende er konklusjonen. Men det er en liste med ting som må utsorteres frem mot neste kjøring som jeg tror blir ID. Motor og drivlinje ser ut til å holde, men jeg må få på igjen Colotti kassen, for TS kassen har altfor store drop i forhold til det smale registeret jeg har å kjøre på. Gøy å få kjørt igjen!
  12. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=99624392 kom gjerne med bud M
  13. Ja det går som regel litt opp og ned. Har sjøl hatt en avbrekk i sommer men er så smått kommet igang igjen nå. Elektriske greier... tidkrevende men litt kjekt også. Godt nyttår! Mats
  14. Hei skjedde det noe mer gøy her? M
  15. Selger vingen som har vært brukt på min race gtv. Det er en 1250X250 dobbel element carbonvinge med gurney flap/wicker flap. Den er veldig lett. Dersom den skal brukes på 116 GTV eller 116 75 så medølger sideplater/ innfesting. De som hører til 75 er ikke avbildet. De er også i carbon. sideplatene som vist på bildet er aluminium. Vingen er opprinnelig handlet hos Ron Simons, og den var dyr.. Kan selvsagt brukes p åalle type biler, men da må man lage nye innfestinger/sideplater. Begge vingeprofilene er justerbare. OBS - Vinge gir tillegg i regnearket. pris 2300 eller bud. 452 51 756 [email protected]