Mats

Primo Capo
  • Innholdsteller

    1244
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

1 Neutro

Om Mats

  • Rang
    Primo Capo
  • Bursdag 08/10/78

Profilfelter

  • Nettside
    http://www.mir.no

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Bergen
  1. Ja det går som regel litt opp og ned. Har sjøl hatt en avbrekk i sommer men er så smått kommet igang igjen nå. Elektriske greier... tidkrevende men litt kjekt også. Godt nyttår! Mats
  2. Hei skjedde det noe mer gøy her? M
  3. Selger vingen som har vært brukt på min race gtv. Det er en 1250X250 dobbel element carbonvinge med gurney flap/wicker flap. Den er veldig lett. Dersom den skal brukes på 116 GTV eller 116 75 så medølger sideplater/ innfesting. De som hører til 75 er ikke avbildet. De er også i carbon. sideplatene som vist på bildet er aluminium. Vingen er opprinnelig handlet hos Ron Simons, og den var dyr.. Kan selvsagt brukes p åalle type biler, men da må man lage nye innfestinger/sideplater. Begge vingeprofilene er justerbare. OBS - Vinge gir tillegg i regnearket. pris 2300 eller bud. 452 51 756 [email protected]
  4. Litt mer porting, litt større headers og sperre på 8200;-) Mats
  5. Med nøyaktig utregning er det litt under 95hk Per liter. Har selv gjettet på at begrensningene ligger i at eksosen er uportet, samt at primerrørene mine kun er 37,5 og 39,5mm ID mener jeg å huske. Ifølge en del kalkulasjoner er dette godt i underkant på motoren min, men det var det største som var å oppdrive uten å spesiallage. Hadde ikke du en del erfaringer og med at rørdimensjonen måtte opp en del? Jo men det avhenger jo av hvor man ønsker å ha dreiemomentregisteret. I mitt tilfelle var den kun det som skjedde over 6000 omdr som var viktig. Så om du går opp med rørdim eksos så mister du også dreiemoment noen steder i register, så da blir neste spørsmål hvilket turtalsområde er resten av motor bygget for? Om du ikke er komfortabel med å dra motor mye over 7000 rpm kan det godt hende at eksoses din er perfekt slik den er. effektkurven kan jo tyde på det. M
  6. gratulerer så mye med dette! Stor stas at det endelig funker og effekten er jo ganske bra. Å lage sugehester er ikke enkelt, du har hvertfall funnet 100 nye hester i den motoren! Ser også glitrende ut( godt at stemplene funket også...) Mats
  7. ja men dette ser jo skikkelig bra ut;-)
  8. må prøve 18 juni ellers blir det på andre siden av ferien. har litt å ta igjen på hjemmefronten etter mye tid med motor... fornøyd type dette her hahaha
  9. ja skulle hatt et styrt dyno rom med temp/fukt og trykk styring, hehe. For min del var det ganske stabile og kurrante temp forhold, men litt verre om inn luften va minus 10 grader eller pluss 40. på vestlandet har vi bare en ute temperatur og den er ca 10 grader +. HAHA
  10. haha ja de suser godt med kald luft over motor heldigvis. innsugsluft 13 grader og ca 33 grader inn i motor så intercooler gjør en fin jobb den:-) Mats
  11. Hei ja kjøpte det plenumet men endte opp med å modifiserre det med sidemating istedet. hva mener du med vifte på intercooler? hadde ikke tenkt å ha det, hehe. Men i dyno rommet for øvrig er det en mega tilluftskanal som står utenfor bildet:-)
  12. takk for det:-) en liten work in progress her rett etter første oppstart
  13. Da var det på tide med en liten update.. Motor er ferdig bremset i dyno og vi er virkelig fornøyd. Sentrifugal kompressoren har resultert i en nesten i overkant turtalsvillig motorkarekteristikk, men jeg ba jo egentlig om det ved å velge denne type overlading. Ladetrykket øker så det holder helt til vi ikke tør dra mer turtal pga grense for kompressor. pga ladetrykket og litt høy komp i motor har vi måtte ty til mer bankefast drivstoff type racefuel. E85 var også vurdert og testet littegrann men pga diverse omstendigheter valgte vi det bort i denne omgang selv om det vill gitt mer marginer og effekt. Turbo ville gitt rikelig mer dreiemoment spesielt i mellomregister og i tillegg mye mer effekt + ødelagt drivlinje. Nå har jeg gått for en pakke som er veldig kjørbar og ultraresponsiv ZERO lag for å si det sånn. Legger ved DIN korriget kurve fra når vi gav oss igår. Akkurat som med sugemotor er det mer og hente både med kammer og trakter osv osv, men et sted måtte jeg si stopp da dette har tatt nok tid og penger som det er.. Nå gjenstår endel småknask ihht til å få opplegget i bilen. Noe nye radiatorer som må ha tilluft og plassering av tørrsumptank osv osv. Mats Fin Din Rotrex.pdf
  14. Har ikke sett de der på nært hold, men det er vel en tilsvarende lagerløsning men som står i et nytt hus som er hengslet i bunn. Egentlig ikke noe hoks pookus men litt job og gjøre det skikkelig uten at det blir for tungt. Det er sikkert ikke noe problem og i verste fall får du jekke opp bilen og lage et snitt i fremkant av de dion tuben mesn bilen står med hjulstillingsutstyr, så bikker du på greiene sveiser noen punkt slipper bilen ned og måler. Men da må man først vite hva som er anbefalt spissing i forhold til camber og det er ikke helt godt å si. husker ikke hva som er på min, men den er hvertfall veldig stabil. Ville ikke bekymret meg for dette før du får kjørt litt mer. M
  15. Det var muligens ikke helt bra. Sies at det skal være mer spissing bak når du øker camberen. Kan risikere at den føles ustabil/nervøs rett frem.. Er ikke sikker på hvor mye spissing som kreves her. Ron Simons gjorde dette på min for noen år siden å la inn en del spissing i samme slengen ved å skjære snittet også litt i forkant av tuben. Jeg har 2.5 grader negativ bak. Men dette vil du jo merke om du bruker bilen litt mer, kanskje det ikke gir noe særlig negativt utslag i praksis:-) Mats