Mats

Primo Capo
  • Innholdsteller

    1,253
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Mats vant sist dagen den 13. juli

Mats hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

15 Buona

Om Mats

  • Rang
    Primo Capo
  • Bursdag 08/10/1978

Profilfelter

  • Nettside
    http://www.mir.no

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Bergen
  1. ID oppsummering. Var godt å fø kjørt litt selv om det var vanskelig å finne grooven på det våte føret. Merkelig lite problemer, men de probleme som kom oppstod på dumme tidspunkt. Løp 3 ble ødelagt av en panserlås foran som løsnet.... heldigivs skjedde det slik at ingen skade var skjedd annet enn at løpet måtte brytes. I andre løpet så var et gammelt problem med girsjaltingen tilbake og den ble stående i 2 gir. Girkassen er ellers fin og den virket igjen etterpå når jeg med skrujern hadde bikket den ut av gir igjen. Plagsom og dette må utbedres en gang for alle....for kassen er perfekt til bilen ut over dette. Ser ut som den tåler effekten også. Motoren viser foreløpig ingen sykdomstegn så bank i border at dette kan vareen stund til:-) Satser på å delta på løpet i september også.
  2. Du har vel rett i dette. ikke mye mer lyd når jeg tok av filteret. nå er det lit for mye lyd i eksos så den overdøve uansett det meste som foregår hehe. Med TB så tenker jeg det synger fint fremi der, men de pengene får jeg heller putte i reseren:-D godt å få avklart at den puster som den skal hvertfall
  3. Hei ja men det var ganske interessant. Er vel bare et regnestykke tenker jeg. Jeg skal lage et adapter som du nevner og på den måten få på et annet filter. Lyden er jo så herlig i denne motoren at man kan jo ikke få nok. Litt mer innsugslyd skader ikke i det hele tatt:-) Pussig at det er samme dimensjon på 2.5 og 3.0. takk for hjelpen:-) Mats
  4. Har en fin original GTV6. Har ikke putlet mye med disse motorene men det vet jeg mange andre p åforumet har. Synes den luftmengde målereren ser ut som en restriktor. Kunne egentlig tenkte meg å sette på et konisk filter istedenfor luftfilterboks. Da litt for lyden sin del.. men dette virker jo ikke være så enkelt siden denne måleren er tilrettelagt slik den er.. Spørsmålet er, hva gjør man når man trimmer disse bilene?? Kan jo ikke være mulig å hente mer enn original effekt og knapt det gjennom det lille firkantede hullet ?? vennlig hilsen Mats
  5. Da er jeg på jakt etter en 75 TS kasse:-) Gjerne en råtten TS bil som er komplett med drivlinje osv osv. Mats Andersen 452 51 756
  6. nja det ble hvertfall endelig noen tider nedpå 30 tallet :-)
  7. takk! det gikk hvertfall fortere enn før:-) M
  8. lenge siden forrige oppdatering.. Er omsider kommet så langt at det gikk an å våge seg utpå noen runder.. Overraskende velfungerende er konklusjonen. Men det er en liste med ting som må utsorteres frem mot neste kjøring som jeg tror blir ID. Motor og drivlinje ser ut til å holde, men jeg må få på igjen Colotti kassen, for TS kassen har altfor store drop i forhold til det smale registeret jeg har å kjøre på. Gøy å få kjørt igjen!
  9. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=99624392 kom gjerne med bud M
  10. Ja det går som regel litt opp og ned. Har sjøl hatt en avbrekk i sommer men er så smått kommet igang igjen nå. Elektriske greier... tidkrevende men litt kjekt også. Godt nyttår! Mats
  11. Hei skjedde det noe mer gøy her? M
  12. Selger vingen som har vært brukt på min race gtv. Det er en 1250X250 dobbel element carbonvinge med gurney flap/wicker flap. Den er veldig lett. Dersom den skal brukes på 116 GTV eller 116 75 så medølger sideplater/ innfesting. De som hører til 75 er ikke avbildet. De er også i carbon. sideplatene som vist på bildet er aluminium. Vingen er opprinnelig handlet hos Ron Simons, og den var dyr.. Kan selvsagt brukes p åalle type biler, men da må man lage nye innfestinger/sideplater. Begge vingeprofilene er justerbare. OBS - Vinge gir tillegg i regnearket. pris 2300 eller bud. 452 51 756 [email protected]
  13. Litt mer porting, litt større headers og sperre på 8200;-) Mats
  14. Med nøyaktig utregning er det litt under 95hk Per liter. Har selv gjettet på at begrensningene ligger i at eksosen er uportet, samt at primerrørene mine kun er 37,5 og 39,5mm ID mener jeg å huske. Ifølge en del kalkulasjoner er dette godt i underkant på motoren min, men det var det største som var å oppdrive uten å spesiallage. Hadde ikke du en del erfaringer og med at rørdimensjonen måtte opp en del? Jo men det avhenger jo av hvor man ønsker å ha dreiemomentregisteret. I mitt tilfelle var den kun det som skjedde over 6000 omdr som var viktig. Så om du går opp med rørdim eksos så mister du også dreiemoment noen steder i register, så da blir neste spørsmål hvilket turtalsområde er resten av motor bygget for? Om du ikke er komfortabel med å dra motor mye over 7000 rpm kan det godt hende at eksoses din er perfekt slik den er. effektkurven kan jo tyde på det. M
  15. gratulerer så mye med dette! Stor stas at det endelig funker og effekten er jo ganske bra. Å lage sugehester er ikke enkelt, du har hvertfall funnet 100 nye hester i den motoren! Ser også glitrende ut( godt at stemplene funket også...) Mats