Alfanatiker

Don
  • Innholdsteller

    10 222
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alfanatiker vant sist dagen den 6. november 2017

Alfanatiker hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

109 Eccellente

Om Alfanatiker

  • Rang
    Don
  • Bursdag 09. okt. 1984

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  1. Høres ut som Orion, Omega eller Royal Purple med klatrende effekt.
  2. Det er ikke mulig å leie røde skilt på en bil som er registrert. Dersom de er skikkelig firkantet, kan det være de egentlig sier at reglene er slik at man først må avregistrere bilen, for så å låne skilter. Men strengt tatt skal en bil med røde skilter og være i "forskriftsmessig stand". Så kanskje alternativet evt er å frakte den på henger. Personlig hadde jeg gitt blaffen og kjørt som den var, på de skiltene som er på. Skulle du mot formodning bli stoppet, har du dokumentasjon på at du faktisk er på vei til verkstedet for å godkjenne bilen.
  3. Jeg er fortsatt i dialog med den første interessenten. pdd sjekker han litt opp i hvordan det er med frakt fra meg og til nordnorge, der han bor. Så jeg får vel nesten la han få førsteretten dersom vi kommer fram til en fornuftig fraktløsning og han faktisk vil ha delene.
  4. Et bilde av bilen det satt på for noen år siden.
  5. Si det? Det burde jo. Er ikke dette egentlig likt, med unntak av forskjellige varianter av luftinntak?
  6. Er i dialog med en interessent, dog er ingen ting avgjort. Deler det ikke opp da jeg ser det som mindre lurt. Alle 4 dørpaneler og de 2 panelene til skjermene følger og med (disse er ulike de på de andre 164.
  7. http://www.sarpsborgmotor.no/main.aspx?page=articlelist&gid=10330&gidlevel=2&searchstr=&startpage=3&promo=none
  8. VHT har veldig bra produkter til dette
  9. Frontfanger, bakfanger og begge sideskjørt med lister selges. Ikke strøkent. Rød av farge, så er ikke bilen din rød burde da dette selvsagt lakkes. Selges kr 4000 tlf:938 00 349
  10. Tidlige M32 er "feilkonstruerte" og mangler tilgang på nok olje til det øverste lagret ytterst i kassen. Denne "feilen" ble oppgradert på senere modeller, men dessverre fikk aldri 159 denne oppgraderingen ettersom bilene ikke var i produksjon lenge nok til at utviklingen kom. 159 gikk ut i 2011, og oppgraderingen fra Getrag kom i 2012. Trolig kan man forhindre problemet ved å bruke en klatrende girolje. Men utenom det så har det nok lite med bruksmåte å gjøre hvorvidt problemet dukker opp eller ikke. Det er utrolig lett å finne Opeler med dette problemet, ettersom det er langt fler levert av dem enn Alfa. Og der blir nok de fleste kjørt pent i sammenligning. Fordelen er at kassen sjelden havarerer totalt, og derfor kjører mange med ulyden i årevis. Mange folk med "dårlig øre for mekanisk ulyd" hører det kanskje ikke engang. Her er litt mer info om forskjeller og den mekaniske utfordringen som skaper lagerproblemet. https://www.eco-torque.co.uk/single-post/2016/12/02/M32-GEARBOX-Everything-You-Need-To-Know-About-Uprated-Bearings-End-Casing
  11. Jeg ville selv valgt tbi. Alfamotorer istedenfor GM. Og som programmert forvandles denne motoren ganske drastisk karakteristikk. M32 har et smøreproblem til ett av lagrene i enden av kassa, så det lønner seg å oppgradere ytterskallet da det uansett før eller siden vil bli et problem. Grei fiks, men kassa må ut. Og dette problemet gjelder alle biler levert med denne kassa fra Getrag (ikkr bare alfa som har den).
  12. Samme problem på alle biler denne kassen er levert på (laget av getrag, på bestilling av GM). Det er masse å lese om dette fra diverse Opel osv. Du trenger nytt av det ytre lageret på den øverste drevsatsen. Og dersom du vil ha problemet helt bort fra å skje igjen så burde du kjøpe nyere oppgradert ytre skall. Det selges kit for dette. Søk litt på Google på getrag m32, så finner du informasjonen du trenger. Jeg er på jobb og har ikke tid til å lete det frem akkurat nå.
  13. Uten tvil. Jeg var med ny eier på skitur i dag. Så den blir nok flittig brukt til sunne fornuftige formål i fremtiden Flott bil!!
  14. Har et kjørbart prosjekt med interessant motor du kan få billig.
  15. Ofte skal man da senke utrolig mye før vinkelen blir nevneverdig endret. Stort sett er det vel helst på biler som heves unødig mye at dette er et reellt problem?