Alfanatiker

Don
  • Innholdsteller

    10,101
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alfanatiker vant sist dagen den 5. august

Alfanatiker hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

66 Superbo

Om Alfanatiker

  • Rang
    Don
  • Bursdag 10/09/1984

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  1. AJ_B. Når jeg hadde samme opplevelse som deg vedrørende dumper og hastighet på min gt nettopp, byttet jeg indre endeledd for å fikse problemet.
  2. Nytt rør på IC? Hvor skal dette sitte?
  3. Er det ikke t3 45 trim som sitter i den da?
  4. Fikk sms av han et par timer før jeg dro ut til deg idag. Har ikke du tid har jeg, men som jeg nevnte til han har jeg kun egen henger uten bremser. Kan du bidra med ekvipasje kan jeg bidra med tid.
  5. Er det skikkelig krise, så sitter det en TBO324 (T3 45 trim). I deltaen min som skal byttes ut i en GTX2860R jeg har. Kniper det skikkelig kan du jo bare skru ut min og inn med den nye. Da skal du slippe å måtte betale for den og
  6. Når jeg nevnte vekttillegget, så tenkte jeg på T8 vs Stelvio Ellers går bilen utvilsomt meget bra til størrelsen ja! Og det fikk meg til å tenke på enda en ting. Den har usedvanlig mye torque steer til å være en moderne bil! Virker som om den i hovedsak bruker framhjulene. Som du var inne på er det veldig høyt nivå av utstyr ja. Selv likte jeg godt alle de utvendige kameraene, visualiseringen av bilen ovenfra var veldig imponerende, og det var deilig med klima i setene.
  7. Jeg har kjørt en sånn T8, og det er et par ting du bør være klar over. Det ene er at rekkevidden på strøm er svært liten. Er vel snakk om i beste fall 2 mil, viss I det hele tatt så mye. Det andre er et forferdelig drivstofforbruk. 1 liter selv på langkjøring er bare å glemme. Tanken er og meget liten (snakker vel om 50 liter), så regn med å bli godt kjent med bensinstasjonene sine ansatte. (regner med det er en veldig vesentlig vektforskjell mellom de 2 bilene). Det siste, og som jeg synes var meget overraskende, er at den har veldig harde og ikke spesielt gode seter. Til å være Volvo var dette meget overraskende, og særlig når vi snakker om en bil til 1 mill. Anbefaler deg å låne en en dag eller 2 før du bestemmer deg iallfall. Og kjør den så lang du regner med noen av dine turer vil bli.
  8. Fortell meg spec på turbo og dyser og jeg skal fortelle deg om det er mulig... Det sagt er dette åpenbart feil iallfall. Det virker som om det er lagt inn 140kw istedenfor 140hk, så har de bare ut ifra det lagt på en gitt % og forventer at bilen gir såpass... Har ikke rot i virkeligheten. http://www.bestchip.no/biler/alfa-romeo/alfa-romeo-156-1-9-jtd-190hk
  9. Er nok dessverre nødt for å komme med en "dårlig" nyhet her. Dersom du kan dra den til 7500 er det dessverre noe feil med turtelleren din. Det var jeg personlig som kjøpte chippen av squadra, kjørte med den et par år selv før jeg monterte den for Vegard i hans bil når han var på besøk. Sperren er på 6800 rpm og maks effekt på 6000. Du kan kanskje noen ganger se 7000 om den ikke rekker å sperre, men viser den 7500 er det noe galt med instrumentpanelet. Ellers må jeg si at denne 24 har fristet utrolig mye siden første gang jeg så den. Forøvrig hadde jeg en slik delebil en gang, og har fra da ønsket meg en. For meg personlig er det det "ultimate" av 164.
  10. Mail til PS Schulze og Pogea er sendt. Skal vel mye til at noen har tid på så kort varsel uansett, men det er lov å håpe. Justeringen fra Autolusso er ikke helt i mål enda.
  11. Skal en tur ned til Nurburgring neste uke, og kjører nedover på mandag. Forsøker å finne noen som kunne koblet seg opp og justert turbotrykket på den nye turboen litt, ettersom den lader langt mindre enn det den er laget for. Er det noen som kjenner til noen firmaer nedover som kunne hatt muligheten til det? Jeg har mailet med Stephan på Squadra i Nederland og han sa han gjerne kunne gjort det, men han er dessverre bortreist det tidspunktet. Så hørte jeg med JTD-performance men han manglet dessverre utstyret for å koble seg opp live på den bilen ettersom jeg forstod, og han var uansett opptatt med at de skulle flytte butikken. Hvilke andre finnes det å velge i? Finnes det noen tilsvarende Flissundet i Tyskland som kanskje kunne tatt imot GT min?
  12. har lyst på 4wd, men har god tid Og orker dessuten ikke ringe å styre med bilder og info på mail osv viss det uansett viser seg at det f.eks er like mye eller mer arbeid jeg hadde på Deltaen for å få den på veien
  13. Venter på noen foringer før pkk går igjennom. I mellomtiden har jeg mottatt litt andre deler. Blant annet ny turbo... GTX2860R med doble kulelagre og 11-blads billet kompressorhjul.
  14. Litt bilder og muligens mer info om hva som er verst med tanke på å skulle få denne på veien igjen?
  15. Alfaene er det interessant å vite tilstand og prisantydning når det er klart på iallfall