Blu Procida

Uno dei ragazzi
  • Innholdsteller

    132
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

3 Neutro

Om Blu Procida

  • Rang
    Uno dei ragazzi

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Oslo
  1. Jeg kjøpte en (Rosso Proteo) 156 V6 -99 i fjor høst som jeg har kostet på en del, men så kom i tillegg over en ditto 1998 mens jeg var på jule-/nyttårsferie på nordmøre. Jeg kjørte den ca. 8 mil og det gikk helt greit. Det som mangler den er i hovedsak lekk tannstang, abs lampe lyser og rust i golv. Til tross for en del rust i golvet, så fikk den ikke anmerkning på pkk på dette. Så er da spørsmålet, burde den egentlig tas vare på eller kan jeg hogge den med nogenlunde god samvittighet? Har sportsdempere og nyere eibach fjærer, samt effektanlegg. Bilen gikk godt og lå bra på veien også.
  2. Ikke at jeg tror dette er spesielt aktuelt for oss alfisti, men slik kan tilhørende muttere med spesielle skiver til felger med varialbel boltsirkel se ut: https://www.vintagewheels.no/produkt/hjulmutter-bolter/lug-muttere/pakke-4-stk-cragar-12-x20-rh-lugmutter-skiver
  3. Dette er vel et eksempel på varibel boltsirkel: https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=74950641
  4. Hvis det er sideairbag integrert i setet, så tror jeg at tråden må være av en type som er designet for å ryke hvis aibagen løses ut.
  5. Ønsker kjøpe støtdempere og senkesett til 156 v6, alternativt coilovers. Gjerne Bilstein, Koni eller lignende kvalitetsprodukt. Komplett sett med fjærer og dempere er også interessant.
  6. Sitter her å lurer litt på hva jeg skal gjøre med min 166. Har kostet på den alt for mye gjennom de 3 årene jeg har hatt den, men nå er den teknisk sett slik jeg vil ha den. Samtidig har jeg kjøpt meg et prosjekt i form av en 156 2,5 V6 -99 so jeg skal ha som sommerbil. Det som er synd er jo at det ikke er lett å finne noen kjøper til en 166 som har gått 250 tkm, selv om den er finere enn de fleste andre til salgs. Det som gjenstår er rust rundt kanalskjøten bak. Jeg vet ikke om jeg finner noen annen Alfa som matcher langtursegenskapene til 166-en. kjørte 56 mil nonstop (foruten en tissepause mellom fotoboksene før Alvdal) til Nordmøre på fredag kveld i godt driv. Kjørecomputeren viste 0,45 l mila ned et snitt på 88 km/t, så det er ikke noe å si på forbruket heller. Det må kanskje bli en 159 sportwagon TI 2,4 eller tbi. Planen var egentlig å finne en fin 166 3,2 eller GT 3,2, men jeg klarer meg kanskje med 156en som sommerbil.
  7. Slettes ikke å forakte den heller! God tur, snakkes.
  8. Det er vel få 166 som ser så velholdt ut som din Atle! Jeg synes også det er morsomt å se at folk kikker litt ekstra på bilen og det er jo litt gøy å observere på avstand;-) Jeg kommer på Italiensk dag, hvis hjullageret VF holder... Ellers hadde det vært interessant om han eldre karen kom med sin Collezione 3,2.
  9. Dette er nok en gammel annonse, finner ingen 166 på bruktbilsidene deres nå. I tillegg var momsrefusjon på denne, så det tyder jo også på at det er noen år siden. Monaco bilen ser veldig fin ut, men blir vel uforholdsmessig dyr å ta inn. Hvis bilen i tillegg har gått under 50% av snittet, så blir den tillagt avgift for "underkjørte" kilometer ved alternativ beregning også.
  10. Jeg tviler på at det er produsert 500 eks. av Collezione, hvis det er det du mener. Selger av den dyre fine i Montecarlo skriver i annonsen at hans bil er nummer 44 av 60 produserte. Synes det høres rimelig ut med tanke på de få som finnes å få kjøpt til en hver tid og desto mer verdt å ta vare på i mine øyne. Baksiden med disse modellene er jo, som AlfaGuzzi sier; at disse må beskyttes for vær og vind. Man bør ha Carport eller garasje, evt. overtrekk/solbeskyttelse. Jeg er påpasselig med å parkere i skygge eller parkeringshus når det er sol og passer på å tørke av om det regner på dørtrekket når man åpner døra. Jeg har sett en del utgaver tilsalgs i Italia som er ganske solskadet, og da kan det jo være det samme... Hvilket selvsagt også betyr at man etterhvert sitter på en stadig sjeldnere utgave av arten 166.
  11. En av kandidatene jeg har lurt på en stund har vært denne i Sveits: http://www.autoscout24.ch/de/d/alfa-romeo-166-limousine-2005-occasion?allmakes=1&hpfrom=230&index=1&make=2%2c%2c&model=7%2c0%2c0&st=2&vehid=3986268&vehtyp=10&yearfrom=2003&returnurl=%2fde%2fautos%2falfa-romeo--166%3fallmakes%3d1%26hpfrom%3d230%26make%3d2%2c%2c%26model%3d7%2c0%2c0%26st%3d2%26vehtyp%3d10%26yearfrom%3d2003%26r%3d5 Fordelen med denne er at den er både TI og Luxury, ulempene er at den kanskje ikke er så godt tatt vare på. Skinnet har bl.a. løsnet flere steder på dashbordet. Ellers er jeg usikker på dette med Nouvola-lakken, der det ser ut som de ikke har truffet helt med noen omlakkeringer. Dette er en veldig fin Collezione, til en meget stiv pris, her startet selger på 10.000 € for så å sette opp prisen til 14.500€ etter en ukes tid: http://ww3.autoscout24.de/classified/287705622?asrc=st|as
  12. Auto Ital kan jo være en alternativ kilde, men Japanske biler har jo rattet på feil side av bilen! Tok et kjapt søk på en tilfeldig salgsside, alle fire 166 der var utstyrt med høyreratt.
  13. Jeg kan ikke si at jeg merket noe til noen "sparekampanje" etter jeg gikk over fra min -01 til -04 modellen jeg nå har hatt i tre år. Mener at det var samme gode følelse i dørene på begge to. Skinnet var av god kvalitet på Momosetene på min gamle, men kunne ikke måle seg i skinnkvalitet med Pieno Fiore-skinnsetene. Det eneste min kamerat som tok begge bilene sa til meg, var at verksmester på Bauer i Flensburg hadde sagt til ham at det var lurt å unngå de siste to årgangene - da de hadde begynt å slippe opp for utstyr... Min 166 Luxury var utstillings-/adm.bil hos tyskland største Alfaforhandler, dette er en tidlig utgave der b-stolpen og undersiden av dashbordet også er trukket i skinn! Ellers ser det ut som at skinnet i setene på Collezione-utgavene jeg har sett, har den litt grovere vanlig Momokvaliteten som i de andre bilene med "vanlig" skinn. Dette blir litt flisespikkeri, men vi som er litt over snittet interessert i 166 legger jo etterhvert merke til en del forskjeller ;-)
  14. Jo, jeg har ikke noen forventning om at 166 3,2 er noe sprekere enn en 3,0 serie 1. Nå husker jeg ikke hvor stor vektforskjellen er sånn ca, men det er vel en del forbedringer også med bl.a. flere airbager. For min egen del så liker jeg best faceliften, men det er litt avhengig av fargen. Det skal også sies at det opprinnelige designet av fronten ble endret etter visning for en referansegruppe. (i tillegg til at bakhjulsopphenget ble redesignet og midtkonsollen tilført bl.a. navigasjonsenheten.)
  15. En ting er hva jeg må betale for å ta inn en 166/Gt 3,2 fra utlandet, dyrt nok, men det største problemet er vel å finne et eksemplar som er (veldig) godt vedlikeholdt. Jeg er erkjenner at jeg kanskje er noe sent ute for finne et godt eksemplar til en akseptabel pris. Har sett 166 Collezione til 15.000 € og da begynner det å bli uforholdsmesdig dyrt. Når det er sagt, så tror jeg at jeg heller får grave litt dypere i lommeboka i stedet får å måtte brukes masse penger på fikse på skavanker (tekniske som kosmetiske). En sliten 166 er ikke spesielt morro å kjøre. Det ser ut som at en god del av 166 Fl som er til salgs har mye mer slitent interiør enn min 2004 som har gått 240 tkm. Mange har vel levd et liv som bruksbil med mye småkjøring og påfølgende slitasje.