Forzaalfa

Ispettore
  • Innholdsteller

    2,988
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Forzaalfa vant sist dagen den 26. november 2016

Forzaalfa hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

45 Molto bene

Om Forzaalfa

  • Rang
    Ispettore
  • Bursdag 01/03/1983

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Kongsberg
  1. Jeg kan ikke skjønne at FB er noe alternativ? Det er jo umulig å ha en litt dyptgående diskusjon om et spesifikt emne, 4 oppdateringer om at noen har vasket bilen sin så er det borte fra feeden? (Det blir sikkert ikke borte, har bare inntrykk av at FB er laget for et kort oppmerksomhetsspenn)
  2. Jeg stemmer i på denne! Dette er jo grunnen til at jeg postet spørsmål om automatgir under teknisk, her får man kjapt svar! Til mitt forsvar er bilen det er snakk om av merke under FCA paraplyen, og har VM Motori 531 motor! Jeep forumet er kjempestort med 100 forskjellige underfora, noe som hjelper svært lite når ingen skriver noe. Takk til alle som holder forumet i live!
  3. Grattis! Har litt deler fra identisk bil liggende fortsatt, sjekk deledatabasen under Deler selges..
  4. Tipper det er et universal "dasslokk" som svenskene var så glade i.. Det at den ligger en annen GTV6 til 195000 hjelper nok på prisen på denne. Nærmer seg porschetilstander..
  5. Grattis. Hvor ble det av det andre Ronal settet? Syns de er hakket råere enn A1 jeg..
  6. Jeg stemmer for. Ingen problem å bygge tilbake, og det passer jo hvis motoren er tilsvarende "raskere" enn orginalen.
  7. Okei, da er det i dette tilfellet bare en vei til rom. Da vet jeg det, takk for svar! Idag var det imidlertid ikke en dråpe under den, så jeg kan jo håpe på at det var noe rest olje fra forrige montering (ikke så lenge siden). Porka: Det er tilogmed italiensk dieselmotor i den! hjelper det??
  8. Jeg har pådratt meg en amerikansk farkost med 44RE automatkasse (trekkvogn for corsabil!), og denne har nå fått et markeringsbehov.. Det lekker fra bellhousingen som inneholder converteren, så jeg antar at dette er simringen mellom converter og girkasse. Spørsmålet er: Kan jeg ta ned girkassen uten å demontere converter fra motoren? Jeg vet at converteren kun henger fast i flexplaten på motoren, men er det noen annen grunn til at alle instruksjoner for biltypen sier at converter og girkasse må demonteres i ett stykke? Jobben med å løsne converteren er det verste med hele girkassedemonteringen, så kan jeg slippe så er det fint! (Til dere som ser rødt fordi det ikke er snakk om Alfa: Se for dere at det gjelder en Alfa 6 med automat!)
  9. Det er jo ikke de folkevalgte som gjør den vurderingen, de står vel mest for startprisen. Jeg tipper den vurderingen du snakker om - som gjøres av private firmaer leasingselskapene bruker - kommer til å endre seg ganske mye det neste året. Tyskland renner over med dieselbiler folk ikke vil ha, og den bølgen treffer nok norge ganske kjapt. Man kan i hvert fall håpe!
  10. Hva med å sette skilt på den og kjøre? Skjønner ikke at du ikke vil ha en sånn bil!
  11. Hvis du kan se på kartet hvor den står så kan du sette en peker ved å trykke en gang på stedet slik jeg har gjort her: https://www.google.no/maps/@59.6526052,10.6518,684m/data=!3m1!1e3 Funker fint på PC i hvert fall, vet ikke på mobil eller pad.
  12. ..And Alfa 33 S1/S2.
  13. Hør med Robert Sørensen, jeg tror han har et til bertone. ☺
  14. Trenger ikke autoklave nei, men en støvsuger/kjøleskap kompressor for å lage litt undertrykk så er du godt på vei. Fint materiale det.. ☺
  15. Det ble jo bra finish på den. Men hvis du har skikkelig CF vev og epoxy(?) trenger du vel ikke egentlig glassfiberen? Du har jo nok kurvatur der til å få nok stivhet til å holde ipaden med ett lag CF, det blir jo fjærlett.