Forzaalfa

Maggiore
  • Innholdsteller

    3 070
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Forzaalfa vant sist dagen den 4. januar

Forzaalfa hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

71 Superbo

Om Forzaalfa

  • Rang
    Maggiore
  • Bursdag 03. jan. 1983

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Kongsberg
  1. 1.34! Da skal pokalen i klasse 1 være oppnåelig ja. Hvor mye camber hadde du da? Mener vi har så mye som 4 grader foran, og da ser slitasjen helt prima ut. (#100, GT) Hvorfor går aggregatene på motoren i oppløsning? Mye vibrasjon der fremme? Locktite 243 er din venn.
  2. Syns de ser bra ut jeg, tror kanskje 15" er mer passende enn 14" også? Syns de du har funker fint også, men de har tydeligvis alle spider s3ene(ref google).. hva havnet diffen på levert hjem? veldig missunnelig på den, tror jeg må spare til en sånn!
  3. Bra stuk! Godkjent uten frontfanger?
  4. Ikke noe problem når den får vedlikeholdet den trenger, og det har den jo definitivt fått. Godt jobba, nå er det bare å høste godene!
  5. Hvis det er vaierløft og hendelen spinner fritt, så er det mulig å fikse! Det er en hylse i mekanismen som sprekker, jeg laget denne i ett stålstykke i stedet for tynt blikk som er originalt. Fungerer utmerket! Den er naglet sammen, men sitter like godt sammen med skruer etter reparasjon. Gratis å prøve.
  6. Kjenner meg igjen ☺ får ikke ha Alfasudn I fred når den er operativ.. Hun liker seg best høyt i 2 gir, jeg også
  7. Det er vel ikke veldig komplisert krets det der, eneste annet enn dårlig termostatbryter som jeg kan tenke meg er at ledningen er delvis gnagd over og ligger mot metall et sted? Det fordrer at bryterene legger til jord.. Det at begge går samtidig er jo litt rart, du får rive litt i ledningsnettet mens de går og se om du får noe reaksjon. Jeg har ikke vært borti noe annet enn NO brytere på dette, men jeg kjenner ikke den bilen.
  8. Ikke umulig, min har fått el vifte, så jeg tror jeg har et et sted.. Vil du ha på den vifta altså? Stjeler jo litt hester.. Jeg skal sjekke neste gang jeg er der.
  9. Trivelig lesing, du går grundig til verks! Er det en fungerende cromlakk på boks jeg ser, eller er det noe touchup greier?
  10. Olje er vel generelt et betent tema ja. Tror generell konsensus er at instruksjonsboken stemmer, og den kaller vel faktisk ut 10/60 for aktiv sommerkjøring tror jeg. Kjøper du en olje av de gamle store merkene blir det nok bra. Biltema sin er sikkert fin til motorrens, jeg har brukt de fullsyntetiske i flere år på bruksbilene uten noe å klage på..
  11. mulig jeg tar feil, men jeg tror ikke denne er helt umulig å demontere selv. Noen kasser trenger man spesialverktøy for å sette sammen igjen, men jeg tror ikke denne gjør det, heller ikke 116 kassen.. Trivelig jobb med masse fin mekanikk å se på.
  12. Bare en tanke: Denne er vel ikke så forferdelig langt unna å ha nødvendig utstyr til å delta i Corsaen? Bur må vel inn, ellers har du vel det meste? Høres jo konkuransedyktig ut den tiden der i hvert fall. Monterer du transponder så får du mer nøyaktig tidtagning også.
  13. Belte fikk jeg ordnet, fant et E4 sett som passet.
  14. Da har jeg fått litt tid til denne igjen, nå er det interiør som monteres. Baksetet ramlet på plass, men ser ikke ut til å tette helt i midten? Det er kanskje noen festeskruer i bunnen der jeg har glemt, her er verken sete eller rygg festet på noe vis. En annen gåte var setebeltene.. Det fulgte med noen med svensk godkjenning, men det mangler E4 merking.. Er disse godkjente eller må jeg ha E4 i denne? Det var heller ikke noe hull i skaien over hjulbuene til innfesting av belte, kan denne ha vært levert uten i 1972?
  15. joda, hovedstrømsbryter kan være fint, men hvorfor ikke bare finne feilen? Det er ikke så veldig komplisert system i disse, og det SKAL jo ikke bruke opp batteriet ved stillstand orginalt. Er feilen i noe som ellers fungerer og du ikke vil bytte kan man montere ett relè for dette som switcher på tenningslåsen..