Dysan

Primo Capo
  • Innholdsteller

    1 012
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

18 Buona

Om Dysan

  • Rang
    Primo Capo

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Fantastisk bra og gratulere med kanon bil. Du må gi oss bilder og rapport etter påske tur. Forventer bilde der du drar en Porsche Cayenne opp fra grøft på fjellet
  2. Når kan vi forvente å se herligheten i Norge??
  3. Fantastisk jobb og flott at du tar var på en fin Alfa. Tålmodig er du som venter fra 2015 til nå med å få bruke bruks bilen på veien, men så blir den bra. Lykke til, kjekt å lese
  4. For noen år siden hadde jeg en Audi A4 med samme problem med at jeg kom ut til kjerra og vindu stod nede. Regn og snø var det i bilen. Det viste seg at det var kjent problem i Audi miljø, men forhandler fikset det med omprogrammering. Min Audi var eldre en 159 så sjekk med forhandler.. Sorry for å forsøple Alfa tråd med Audi shitt, men ville bare vise at de har samme problem
  5. http://www.dn.no/privat/2017/02/16/1305/Motor/lever-opp-til-navnet Endelig begynner Ferrari å lage noe som ser rått ut. Denne så flott ut og kunne ryddet garasjen til denne Man skulle tro det var et barn som ga den navnet, men det er uansett lite tvil om at 812 Superfast lever opp til navnet sitt. Bilen overtar etter F12 Berlinetta, og kommer med Ferraris sterkeste motor noensinne, uten hjelp av turbo. Motoren er plassert foran og har 12 sylindere, er på 6,5 liter og yter ville 800 hestekrefter ved 8500 omdreininger. Det er 60 hestekrefter mer enn forgjengeren. Hvor lenge Ferrari kan fortsette å lage denne typen motorer er ikke godt å si, men med et CO2-utslipp på 340 gram per kilometer og et forbruk på 1,5 liter er den ikke akkurat helt i tiden, selv om disse tallene ikke er så ille for en motor med så mye effekt, volum og antall sylindere. Ferrari gir ikke slipp på den 12-sylindrede motoren som startet eventyret for 70 år siden. Ferrari kaller bilen den sterkeste og raskeste bilen i merkets historie. Da velger de å se bort fra hybriden LaFerrari som har 963 hestekrefter og en toppfart på over 350 km/t. Maksimalt dreiemoment på 718 newtonmeter kommer ved 7000 omdreininger, men 80 prosent av dem er tilgjengelig fra 3500 omdreininger, som skal gjøre bilen bedre å kjøre, samt øker kraften uten å måtte opp i høye turtall. 812 Superfast er den første Ferrari med elektrisk servostyring og skal sammen med andre elektroniske støttesystemer sørge for at man til fulle kan utnytte seg av alle kreftene i bilen. Bilen er oppgitt til å gjøre null til 100 km/t på 2,9 sekunder og skal ha en toppfart på over 340 km/t. Bilen veier 1525 kilo, og de er fordelt med 46 prosent foran og 53 prosent bak. Bilen debuterer i Genève i mars.
  6. Se her ja, her var det flere svar. Det har godt meg hus forbi. Jeg har bestilt "rakarør" og prøver med det. Blir det for gale så får jeg montere originale potte tilbake. Hørte en 2000L som hadde tatt av den fremste potte og satt inn rør. Med kun bakre potte så hadde den perfekt lyd, ikke for mye, ikke for lite, men akkurat passe med en perfekt lyd snerr når han gasset på. Satser på at det får noe likt når nar bakre potte blir tatt av. Takk for info og svar
  7. Takk for flott tråd og mange gode tips. Forsett å del, koser meg å lese hva du gjør og hva jeg burde gjør med min Bertone
  8. Kan bekrefte dette med Volvo kassevogn oljeskift. Hjalp familie medlem med Volvo og problemer med girskift på automat. Volvo var kjørt 129.000km, fikk flushet og ny olje ble kassen som ny. Pris de skulle ha rundt 8000kr for hele jobben. Flushe og oljebytte på automat kasser må gjøres uansett hvilke merke en kjører. Dagens nye kasser er finmekanik på bra høyt nivå og vil en ha en automat kasse som skal være problem fri så bør en ta oljeskift på 60.000km- uansett om merkeverksted sier NO- ingen olje skift trengs.
  9. Hei, Er det noen som har speedometer til Bertone Junior som de ønsker å selge? Dette er en 1972 modell og har to stor klokker, ett til turteller og speedometer.Ikke første generasjon (Ostehøvel) og ei heller siste generasjon med alt i ett plastikk stykke(GTV 2000), men det som er imellom.
  10. Takk Forzaalfa, Det var det eg ville høre og bestiller eksos rør i kveld.
  11. Hei. Oppdaget at det var hull i bakre eksos potte på min gamle Bertonen og lurer på å sette inn ett raka rør isteden for eksos potte. Ser at Classic Alfa selger rør med krom ende stykke. Det jeg lurer på er lyden, ønsker ikke for mye lyd, men flott snerr som fremhever min fantastiske Nord motoren med sin weber forgasseren. Det andre er EU kontroll, er det farer for anmerkning på lyden. Noen av dere andre Bertone eiere som kjører kun en eksos potte?? http://classicalfa.com/products/EX014-REAR-EXHAUST-SECTION-%2d-NO-SILENCER-%2d-ALL-GT{47}GTV-%26-GIULIA-SALOON.html
  12. Kan du ikke se i rote kassen din om du har noe annet blikk som er rundt til å lage lokk av. Dele det i to og bruke noe annet eks strikk til å holde det på plass. Bare et forslag :-)
  13. Alfa Romeo-SUV i eksklusiv «First Edition» http://www.hegnar.no/Nyheter/Motor/2017/02/Alfa-Romeo-SUV-i-eksklusiv-First-Edition Alfa Romeo Stelvio er rett rundt hjørnet. Første versjon av den nye italienske SUV-en er Stelvio First Edition, som er en meget godt utstyrt bil og kommer i et begrenset antall. «Med Stelvio First Edition vil Alfa Romeo ha et spesielt fordelaktig kundetilbud til de kundene som ønsker å være først ute med å kjøpe Stelvio», skriver importøren i en melding. Av utstyr kan nevnes elektrisk justerbare og oppvarmede seter i skinn, ekte trepaneler i dører og dashbord, 20 tommers aluminiumsfelger, skinntrukket luksusratt med aluminium hendler for girskift, samt fargede bremsekalippere. Bilen er utstyrt med en 2.0 turbomatet bensinmotor som leverer 280 HK, og sammen med en 8-trinns ZF automatgirkasse og Q4 firehjulsdriftsystem bringer det frem den beste kjøreopplevelsen. Bilen presterer 0-100 km/t på bare 5,7 sekunder, det er den beste akselerasjonen i sin klasse Modellen debuterte som Quadrifoglio, med verdenspremiere på Los Angeles Motorshow i november 2016. Prisen på First Edition er 758.800 kroner. Det fremstår som gunstig for en så kraftig og velutstyrt SUV.
  14. Fantastisk, her må jeg innrømme at jeg er mer en misunnelig på deg . Det er jo kanon å se hvor bra den er og ikke minst at du nå får den på veien igjen. Fantastisk flotte linje og er imponert over de flotte detaljene på Fiaten. Forsett med å legge ut bilder