arnstein156

Caporeparto
  • Innholdsteller

    439
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

1 Neutro

Om arnstein156

  • Rang
    Caporeparto
  • Bursdag 04. feb. 1978

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  • Lokasjon
    Hauge i Dalane
  1. På min x156 pre-facelift var det bare å skru ut to skruer i overkant av plastdekselet (bildet) rundt lampen i front, og så vippe dette ut (sitter med klips). Når dette var borte, var det tre skruer som holdt lampen, og når disse var fjernet tok jeg ut hele lampen og skiftet pæren. Om dette er en facelift, så er det muligens ikke samme løsning.
  2. Jeg registrerer at US-modellen har kommet i Ti-versjon. Er dette det samme som Veloce i Europa - noen som vet?
  3. Fancy fargecombo: Sølv med rødt skinn (Veloce)
  4. Ser ut som om Veloce har justerbart understell eller noe i den duren - noen som vet noe mer om det?
  5. Denne var litt fin. http://www.mobile24.no/bil-til-salgs/alfaromeo/giulia/294168496
  6. Det lurer jeg også på. Selgeren i RSA-butikken jeg var innom, var meeeeeeeeeget (!) skeptisk til FCA. De kommer, som RSA, i utg. pkt kun til å tilby forhandlerne ferdig spekkede biler (som nevnt tidligere i denne tråd). I tillegg har FCA visstnok åpnet for spesialbestillinger/personlig konfigurerte biler, men han kom i alle fall ALDRI til å gjøre dette da det var ren lotto hva som ble levert - til nå hadde han forsøkt å tilpasse et par varebiler, men bilene var ikke i nærheten av det som var bestilt med det resultat at han så satt inne med "uselgbare" biler som kundene ikke ville ha. Det gjør det ikke bedre at FCA da bruker null kr i markedsføring, gir svært dårlige betingelser på demobiler - og kun har dieseler i første runde - biler som forhandlerne nøler med å registrere, da de ikke forventer å få solgt dem med noen fortjeneste (pga kundene stort sett vil ha bensin, og dårlig avtaler mtp demo) Til FCAs forsvar er Norge/Norden et svært lite attraktivt marked, og hjelper nok ikke på mtp tilgang til modellspekteret.
  7. Fikk gå over Giuliaen ganske så alene en times tid inne på RSA i Kr.sand nå på lørdag. Gått rundt bilen mange runder, sittet framme, bak. Åpnet og lukket dører, vinduer, luker og deksler. Konklusjon uten å ha kjørt den: Får jeg med meg setet fra min 2013-mod 3-serie (M-sport), er denne høyst interessant. Jeg på mine 182cm savner virkelig lårstøtte i Giuliaen - hjelper å ta setet litt lengre bak, men da sliter junior i baksetet. Alterativt muligheten for å tilte setet opp framme og ned bak, ikke bare opp og ned hele setet som i bilen jeg så på. Hvis det kommer en "TI/Sport"-modell av denne, med lengre/bedre lårstøtte, evt hvis det kommer et alternativt som nevnt tidligere med flere valg, så er den ikke en uaktuell bil. Ser bedre ut i virkeligheten enn på bilder synes jeg også. Bortsett fra den samme sørgelige mørke rød/brun-fargen som jeg ser går igjen fra de fleste andre lanseringsstedene. Som litt detailer-interessert blir det spennende å se hvor lenge hjulbuene bak ser pene ut - ser ut som de står for hogg av steinsprut etc. Samtidig var det vel akkurat dette partiet som jeg synes gjorde den store forskjellen på bilder vs live - fin form der. Sitter likevel ikke igjen med wow-følelsen som da jeg i 1996 på gutterommet så de første bildene av 156-en, og senere 159-en. Mulig det kommer. Håper det kommer.
  8. Flere spionbilder: https://www.facebook.com/alfatipo949/photos/pcb.1738165919763065/1738165799763077/?type=3&theater
  9. Hva er måten å finne ut om dette er synderen? Demontere reim, og fysisk ta ut vannpumpen? I dette tilfellet hadde verkstedet prøvd alt annet (termostat, radiator etc) før verkstedet ringte meg (!) og lurte på hva som kunne være galt... Siden jeg hadde hørt om dette tidligere, nevnte jeg dette for dem. De skiftet vannpumpen og problemet ble løst.
  10. Bekjent med 2,4 jtdm med samme problem - ødelagt impeller/skovler i vannpumpe. Også et kjent VAG/Audi-problem dette (ødelagte skovler).
  11. Vårens polering unnagjort. Swisswax Concorso i år også - litt mørkt bilde, men fin glans!
  12. 2011-mod TI, gått snart 40.000. - batteri - sinkslipp med påfølgende omlakkering av førerdør og bagasjerom (garanti)
  13. http://bilnorge.no/artikkel.php?aid=45674
  14. Mer: http://www.alfaromeo.com/giulia