Dott. Alfa

Primo Capo
  • Innholdsteller

    1 013
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om Dott. Alfa

  • Rang
    Primo Capo
  • Bursdag 04. juli 1966

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Haha, takk! Bra spottings. Ikke fra Spideren, men rimelig likt. Fortsetter mitt lille korstog for å fremme elegant gulvdekke for Italienske skjønnheter! QP'en er fantastisk - smiler fremdeles bredt hver gang jeg kjører den.
  2. Lenge siden vi har vært innom her nå, men må nesten vise frem siste familiemedlemmet. Et "fornuftig" tilskudd som kontrast til Alfagalskapen.. Quattroporte 4,7 S
  3. Takk, ja jeg synes den er griselekker. Bilder kommer.
  4. Jo det tror jeg nok den var. Men undertegnede ønsket seg den enda sterkere..
  5. Ursa Major kjører ikke lenger Quattroporte!.. ??
  6. Var det noen som ropte? Veldig (!) lenge siden jeg har vært på Cuore nå, men syntes jeg merket et behov for evangeliet. Jeg har kjørt S4 som dagligbil gjennom sommerhalvåret i åtte år nå, og smiler fremdeles fra øre til øre hver gang jeg setter meg i bilen. Jeg våger påstå at det er omtrent umulig å få like mye glede per krone med noen annen form for transport. Hvor skal vi begynne?.. La oss få det negative ut av veien. Ja, det er en gammel bil; mesteparten er sekstitalls design. Det betyr for eksempel at humper i veien i en skarp sving gjør at du spretter sidelengs ut i grøfta, og det kan være upraktisk. Samtidig er den noe så unikt som en sekstitaller som er produsert på nittitallet - og det er helt perfekt for oss som ønsker seg en klassiker, men som gjerne vil at den skal være i stand til å kjøres tilnærmet til daglig. S4 har galvanisert karosseri, og det er ikke antydning til en rustflekk på min. Kjøp den fineste du finner, og den vil holde seg fin lenge (med unntak av bakvinduet og setene som slites. Jeg har byttet, og nå er den som ny igjen). Sammenliknet med det meste annet kjennes den som en balettdanser på veien. Fantastisk balansert og presis (for du har selvfølgelig passet på å holde foringer og ledd 100%), og du får hele tiden tydelige tilbakemeldinger om at du balanserte den riktig i kurven og traff perfekt på nedgiringen. Den finnes ikke stiv i karosseriet; masse scuttle shake, men det kjennes faktisk riktig når den vrir seg på sekstitalls vis. Det er en bil som får deg til å kjenne at du kontrollerer mekanikk, og jeg blir alltid i godt humør av å ta noen ekstra småveier. Motorvei? Nei, ikke egentlig, men det finnes alltid morsommere alternativer. I motsetning til Landmanns er min tett. Ikke en vanndråpe inn, så det er mulig. S4 har noen fordeler (galvanisert, kjennes litt nyere og lettere å bruke) som oppveier for litt kjedeligere karakteristikk med innsprøytning. Når det er sagt er det tre ting som umiddelbart må gjøres med en standard S4: 1: Squadrachip - bedre bunndrag og mer anvendelig momentkurve, litt triveligere lyd. Trenger imidlertid 98 oktan. 2: Erstatte bakre potte med rett rør fra Alfaholics, Highwood eller liknende slik at snerr i lydbildet fra gammel Spider kommer tilbake (nesten) 3: Bytte ut dolokkrattet med et elegant klassisk Nardiratt som passer bilen. Styringskarakteristikken passer mye bedre med et stort ratt enn et lite. Jeg har også en Jaguar XKR med 400 gamper som myrder Spideren på 0-100, men rundkjøringer tar jeg sidelengs og mye kjappere i Spideren enn i Jaguaren. Jag'en er barsk, bekvem og går styggfort - men Spideren bringer alltid frem det største smilet. Her dreier det seg om å se fremover, planlegge og holde turtallet oppe; ikke bare tråkke på gassen etter behov. Følelsen når du snur deg tilbake og tar en kikk på Spideren som tikker og freser mens den kjøler seg ned etter en frisk tur er ubeskrivelig. Og enda bedre fordi du vet at dette er en bil som bare passer for noen få med sans for litt spesielle gleder.
  7. Heisan. Nei, ikke den sjøgrønne. Jeg hadde en superstrøken hvit coupe med sort skinn som dessverre ble påkjørt og brant opp i Sverige. Ikke mitt lykkeligste øyeblikk.
  8. Jeg har ubrukt original dynamo til Flavia 1800 iniezione i eske... Delenummer 176.17.46. Har også en haug deler til Flavia coupe. Dersom det er 1800i du har sitter jeg på en god del motor og innsprøytningsbiter. Annet snacks som ny pedalgummi, originale hjul, ubrukte kromringer til felger, hjulkapsler (4x sedan og 4x coupe), et usannsynlig vakkert toekers treratt..
  9. Selger et sett felger til Spider S4 i bra stand. Det står på dekk med ok mønster, men tørr gummi. Bud?
  10. Ooohh. Deiligdeiligdeilig. Den som hadde en ekstra garasjeplass...
  11. Well done Sir. Når vi først snakker porno, så stiller det vel i samme klassen.
  12. http://www.greatmagazines.co.uk/store/displayitem.asp?sid=2151&id=45328
  13. Hmm? Ikke sett? Kjempereportasje om midtmotorbiler, eksemplifisert med 4c. Bilen smurt utover hele førstesiden, lyriske journalister, og bilder av den heller spesielle lakken i naturlig lys. Voldsomt mye penere enn det lakserosa inntrykket fra messen. Representanter fra Alfa som uttaler seg om hva og når, og hinter at spider også kommer.
  14. Lest siste CAR? Kult.
  15. Ugh. Hadde den der hatt noe annet enn en trekant i grillen ville skjellsordene sittet løst.