EVO16V

Uno dei ragazzi
  • Innholdsteller

    231
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om EVO16V

  • Rang
    Uno dei ragazzi
  • Bursdag 09. nov. 1980

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Rennebu
  1. Ifølge el.skjema, så er det elektronisk boostcontroller, bare å finne rett stikk i ledningsnettet inn til hjernen og se om du finner rett ledning :-) Verkstedmanual finner du her om du ikke allerede har: https://www.aecar.co.uk/pages/lancia-delta-8v-technical-manuals https://www.aecar.co.uk/pages/lancia-delta-16v-technical-manuals-page
  2. Jeg har hatt to evo1 uten soltak ;-) Egentlig litt rart at Evo2 er priset høyere enn Evo1, for Evo1 er den siste homolegeringsmodellen og de special edition greiene er strengt tatt bare forskjellig farger på bil og interiør.
  3. Originalspruten kan jo også programmeres på samme måte som et datasprut kan programmeres, så det brude ikke være noe problem å få den til å gå rent. ES tuning i Trondheim kan ihvertfall gjøre det på integralen. Og om du finner noen som har drevet mye med mapping av Cosworth, så vil jeg tro de kan ta det også, da det er Marelli insprøytning på Cosworth også. Jeg skal få min på veien igjen etterhvert og jeg går nok for en GTX2863R, den er god for 425hk og regner vel med å ta ut ca 350hk.
  4. Bremset 258hk/348Nm på hjula med original turbo, stempel, grenrør osv. Kun kammer, eksos og remap. Fungerte bra, men med 1.6bar ladetrykk, så sliter tenningen med å henge med. Når det er sagt så fines det mer moderne turboer å få kjøpt, så hvis du skal oppgradere så ville jeg gått for en annen turbo, før jeg hadde kjøpt datasprut. Grenrør er også bra med tanke på respons :-)
  5. Kan laste ned til delta/prisma her: m.delphiforums.com/grale/messages/138 Kan vel være en del likt i motor drivverk.
  6. Vannpumpa står jo på blokka, som er lik på de to motorene, så er nok like trangt på 8v, reg reim er nok også omtrent samme jobben på de to motorene.
  7. Den har ihvertfall, evo nav (5bolt), instrument, interiør og støtdempertårn foran. Er isåfall en stor ombygging som er gjort, men evo kom ikke før i 91, så noe stemmer ihvertfall ikke. Kan tippe på at det er en evo med 87 chassinr.
  8. Jeg har fortsatt denne. Norske skilt og EU godkjent. 200 000kr. cuoresportivo.no/index.php?topic=40491.0 Har en eksos og oljelekkasje som jeg må fikse før jeg legger den ut på finn igjen, og det skjer vel iløpet av en mnd. tid.
  9. Takker! Bilen kan følge med, for ca 200k kr ekstra
  10. Etter litt måling har jeg konkludert med at boltsirkel er 5x100, har brukt slingrebolter på min bil som har 5X98 og det funker, bolter følger med. Er hubadapter i felgene som gir hub på 58,1mm, uten adapter 68,5mm Inpress ET28 med adapter, uten ET35 Dekk: Toyo Proxes Tr1 215/40-17, to av dekkene er så og si ubrukt, to er halvslitt. Pris 3500kr Tlf: 41533397 E-post: [email protected]
  11. Har du senterdiff og vet du eventuelt tilstanden på den?
  12. Se annonse her: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=51887251&searchclickthrough=true Mer info her: http://forum.lazzaroni.no/viewtopic.php?f=6&t=3516 Kan bytte i Porsche 911 Turbo (4wd) eller GT3
  13. Er på utkikk etter en grønn alcanatara stol til Delta Integrale evo1. Må være i god stand, om det er fører eller passasjerstol spiller ingen rolle. Jeg kan kontaktes på: [email protected] eller tlf: 415 33 397 Knut Erik
  14. Jeg har aldri forstått dette med forsterkede råde/veivlager, det skal da være oljefilm mellom lager og veiv og dermed ingen kontakt, så jeg lurer litt på hva denne forsterkingen består av? Det er vel mulig å gjøre noen forandringer på veiva for å gi lagret bedre smøring, og det vil da gi lengre levetid på lagrene. Ingen tvil om at rådelagrene på Integralemotoren er en svakhet, best å bytte før det går galt, så slipper en å slipe veiv
  15. Zagato selger hjul: http://www.lancia.org.uk/wheels_lanciawheels.htm Men gratis er de sikkert ikke.