Landmann

Consigliere
  • Innholdsteller

    6,179
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Landmann vant sist dagen den 8. juni

Landmann hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

180 Eccellente

Om Landmann

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Landmann mener i denne saken som i andre saker ikke en skidt; Landmanns mantra er å nyansere påståtte sannheter basert på egen gatemekkererfaring. Landmann gir maks cred i prikkpunkt to til den som mener at håndbrekksøvelsen gir mulig gevinst idet Landmann sier at utøveren kan lykkes. I samme åndedrag sier Landmann, basert på egne gatemekkererfaringer, at kandidaten kan gå fe.... Som bruker av dette forumet, andre fora og life generelt så er jeg av den oppfatning at fora er arena for læring. Dette innebærer presentasjon av utførte øvelser, som gir bææædi resultat. Jeg har ingen intensjon om å snakke ned andre bidragsytere, kun fortelle om egne bedritne erfaringer for slik å nyansere bildet. Altså... jeg beklager dersom tidligere forslagstillere føler seg uthengt, det var slett ikke meningen. Jeg ville bare presentere nyanser. Når det gjelder nødbremsanlegget så er jeg fritidsmessig smittet av https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1994-10-04-918/KAPITTEL_26#§26-3 forskriftens paragraf 26-5, punkt 1-3 Nødbremseanlegg: Bremseanlegg som skal kunne tilsettes med varierende styrke og kunne stanse kjøretøyet på rimelig veglengde, uansett dets hastighet eller belastningstilstand, dersom det oppstår feil i driftsbremseanleggets overføringsinnretning og ellers på vilkårlig tidspunkt. I klartekst betyr dette at nødbremsanlegget skal kunne stoppe kjøretøyet uavhengig av belastning og hastighet. M.a.o - trekker du til et korrekt innstilt nødbremsanlegg så får klytsjchen en jæmmla jobb med å trekke doningen framover med låste bakhjul. Men - som creditert - du kan i teorien likevel lykkes for å renbremse såvel klosser som skiver.
  2. Litt OT, men likkavæl innaførr... Håndbremstrikset og rust på bremseskivene bak kan fungere og det kan gå til fanders av følgende egenerfaringer: har du en bil med trekkrok så innebærer dette ofte at bilen har blitt brukt til å trekke - og kanskje endog trekke tungt med gjentatte slurestarter på kløtsjen/clutchen/klytsjen/koblingen. Du har m.a.o en tiltagende slitt kløtsjplate. å trekke håndbrekket hardt opp og kjøre over distanse gir stor belastning på kløtsjplaten. Prøv - og sniff deretter inn duften av brente lameller. På den andre siden kan du ha flaks og, som tidligere nevnt i tråden, kjøre både bremseklosser og skiver "rene". håndbrems brukes forsiktig av de fleste. Videre så brukes den også sjelden av noen. Sjelden bruk samt kondensinntrenging kan gi rustdannelse i kabelstrømpen. Røkker du fedtehardt til så kan du (slik jeg) kanskje oppleve at vaieren ikke returnerer. Dermed kjører du med den ene eller begge kablene i spenn og bremsene på. Dét sliter på klytsjchen. har du slitte bremseklosser bak så innebærer dette at stempelet/stemplene i klaven/calipperet står langt ut. Jeg har selv prestert å etterstramme håndbremskabelen for deretter å trekke håndbremsen tjyvhardt til. Armen for håndbremskabelen på calipperet returnerte ikke. Jeg hadde imidlertid kakeoppskriften for operasjon
  3. Supert det er bruk av slike budsjettriks som gjør bilhold interessant.
  4. Hmmm... over 1 uke er gått og ingen oppdatering! Kanskje han kjørte istykker kløtsjplatene med håndbrekket opptrukket, begge hendene på rattet - og nå forbanner alt og alle
  5. Og rust på skiver gir rumling.
  6. Takker... det får bli neste gang man slumper innom Hønefoss.
  7. Flott bil og godt jobba så langt 🙂👍
  8. Djizzus hadde jeg visst... Jeg er vaffeloman - og ekte seterrømme med mørkegrønt begerlokk og nyrørte jordbær med tyggemotstand hadde gitt meg buksesig. Masse grappa og neste morgen (jeg våkner alltid tidlig dagen derpå) hadde jeg benyttet meg av tilbudet du ga kl 02:45 om å pelle med alle de delene jeg ønsket all-free-of-charge. Deretter hadde jeg sjanglet opp bakken til Norderhov, lagt meg bak kirkeveggen og sovet ut... Ved en annen anledning så
  9. Kortvarig opphold i den idylliske småbyen. Fikk lånt meg en tråkkesykkel i flotte septemberdager og myste litt rundt. Det var Ringeriksbadet og noen runder i bassenget som lokket den dagen. Måtte stoppe opp ved 166'n for å se om jeg kunne pelle av noen deler - men den var låst og hel, så den fikk være i fred. Hadde jeg visst at jeg syklet forbi deg, så skulle banket på og sett om jeg fikk lurt med meg noen deler da også imens du stekte vafler
  10. Antyder du at Alfa'n er en dri...bil?
  11. Bilder, bilder, bilder... Ta deg ny tur med hunden!
  12. Kanskje endre litt på overskriften kanskje? Slik ingeniørene satte opp disse motorene på 70/80-tallet gitt originalt innsug og tilhørende eksos så hadde motorene ingen åndenød . At de kan trimmes både med inngrep både på innsug, forbrenning og veiv, og på eksossiden blir noe annet.
  13. Nope... ingen bilde synes.
  14. Hallaize... hva med resten av bildene, dvs de første. En kaffe, en hvetebolle - og du har oppdatert hele tråden med etterlengtede bilder.