Landmann

Consigliere
  • Innholdsteller

    5 892
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Landmann vant sist dagen den 8. april

Landmann hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

107 Eccellente

Om Landmann

  • Rang
    Consigliere

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. ... denne saken er på høyde med NRKs reinflytting - minutt for minutt. Lærerikt, møysommelig, men på veg mot mål!
  2. For "oss" handler det om å få en rettslig pekepinne på hva som er innholdet i informasjonsplikten. Og du er den eneste "mannen blant mus" som ønsker å vite hva som er rett. Vi andre, som ber deg ta tilbydt beløp for å holde stilt, er forlengst forvandlet til inntørkede rosiner. Blir ikke mye god vin av oss.
  3. Ja - enig mht "PR-sammenheng". Men for oss forbrukere ville ikke en slik overenskomst (skjult for offentligheten) ha noen som helst verdi. Vi er best tjent med en myndighetsavgjørelse, som staker ut framtidig kurs bl.a mht informasjon og innholdet i informasjonen fra forhandler til kunde. Du skal ha cred Pål Arthur for at du velger å forfølge saken 👍🙂
  4. Den jordkabelløsningen du nevner hjelper ikke dersom ikke startmotoren har supergod jordforbindelse. For å sjekke om den eksisterende jordforbindelsen er god så kobler du ene enden av startkabel til startmotorkropp og den andre enden til motorblokka. Vri så om tenningsnøkkelen! Hva kan du da melde...?
  5. Mht svak startmotor så er min erfaring følgende: startmotorer er veldig avhengige av god jording. De fleste startmotorer har "kropp" av rent stål - og ved trang innfesting til motorblokka så er jordforbindelsen superkanonbra! Men jeg har vært bort i startmotorer der kroppen er lakkert og sågar belagt med "gummimaling". Det betyr at startmotoren ikke har jordforbindelse - bortsett fra gjennom sine 2-3 boltforbindelser. Dersom bolthullene i startmotorkroppen er romme så har du kritisk svak jordforbindelse. Derfor kan det være lurt å kontrolle jordforbindelsen nøye. (Don't you ask why! Men én vinter gikk jeg med håndfres og traktoren stod. Startmotoren til John Rådyr var hellakkert!)
  6. Så da gikk du ikke tilbake til halogen?
  7. Flåtters
  8. Blå Stelvio spotta på E8 lørdag sen ettermiddag. Gåsemor på tur.
  9. Hehe... greia er vel for oss andre som for Barten: vi ønsker oss et problemfritt og budsjettvennlig bilhold. Halogenlykter og -pærer er skuddsikkert, lengevarende og dødsbillig. Og når det skal byttes så koster det en halvtimes flaskesamling, pant - og selv muttern kan bytte, mens fattern tar seg nok en pils. Xenon er kun godt. Når det gjelder lyskvalitet -sammenliknet med xenon og LED, så er halogenpærer middelmådig. Men er man vant til halogen -så er man vant - kjører deretter - og lyset er superbra for den vante sjåfør. Det kule er at halogenpærene kom vel på 70-tallet, med kontinuerlige forbedringer - og gubber (og kjerringer) har tilbakelagt millioner av kilometer, fornøyde. Så kom noe nytt - og dermed var det gamle ansett for å være pissedårlig. Heldigvis er det ikke det! Jeg stemmer også for at Barten får det eksisterende på stell, men det er fordi det er sikkert et himmla pes å konvertere fra Mara Salvatrucha til ten-sing?
  10. Er det noen kjente svakheter ved 156 FL'ens lakk? Og hva menes med 156-type?
  11. Fettlista 🙂 er det ikke billigere å rette vannslangen under skjermen og bruke fingrene til å fjerne sand og skit?
  12. Det billigste er å reparere det originale oppsettet istedetfor å lage nytt. Bor du i Bartebyen Barten? Kanskje noen i ditt nærområde kjenner til xenonspesialister.
  13. Litt google-leting og følgende svar dukker opp mht å "nedgradere" til halogen: - LCM* needs to be recoded so your halogen highbeams work correctly. *Light control module Fra Volvo S40-eier: I have the same problem my driver side headlight is smashed and i got a pair of halogen assemblies for half the price of one HID assembly but when i hook it up 1) the computer says that the bulbs are blown 2) the running lights don't work 3) when i put it on highbeams they do work 4) the turn signals do work
  14. Litt vanskelig å svare når man ikke har gjort dette selv, men...: - har du kappet ledninger og deretter koblet til halogenpærer på begge ledningssett og sett at dette nye virker? Når det gjelder lykteinnsats ville jeg tro at det er bolt-on.