Gå til innhold

Gruagarasjen

Caporeparto
  • Innholdsteller

    433
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    28

Gruagarasjen vant sist dagen den 9. november

Gruagarasjen hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

260 Splendido

1 følger

Om Gruagarasjen

  • Rang
    Caporeparto

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Grua

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Gruagarasjen

    Investorer planer å selge Maserati og Alfa Romeo

    Det er selvsagt helt mulig at FCA har vunnet noen kunder fra andre merker med sin nye produktlinje. Men de har sannelig også mistet noen trofaste følgere, meg inkludert. Slik går det når man skal kopiere andre i håp om å tjene noen lettvinte penger (ta markedsandeler fra konkurrenter ved å tilby det samme med en litt annen vri). For meg som har gått fra å kjøre en staselig Alfa hver dag siden 1993, til nå å kjøre noe annet til daglig, så spiller det ingen rolle hva som skjer framover. Det vil alltid være normale slitedeler å få tak i til min entusiast bil. De delene jeg trenger er det allikevel noen underleverandører som produserer. Jeg har hevdet helt siden "giulia en vurdering" at denne plutselige iveren fra FCA om å blåse liv i merket er kun er for å sminke liket før et salg. Det å ligne de andre større konkurrentene, blir å konkurrere på samme vilkår. Det vil de aldri klare. Salgs apparatet til BMW - MB - Auda er mye større og utvalget er uendelig mye større. De burde heller satset på å å gå den sære smale sti. En bil for de få, og akk for noen fine biler det kunne blitt! Glem masseforbrukerne. Lag noe for de sære, og la det koste deretter. Det er merkevare bygging. Og vil gjøre våre eldre Alfa-er enda mer verdifulle og ettertraktet. Nå kaster vi fortsatt biler med Busso, Det er for meg helt uforståelig. Alle ser vel at den perioden vi har hatt nå med store sugemotorer aldri kommer tilbake noen gang! Det blir små pustehjelp motorer med begrenset turtall register. Rykk og napp motorer slik som vi har i Frøken G. Hater det! (og derfor står den også i garasjen og blir ikke brukt. siste tur var på høsttreffet rundt Randsfjorden) Ta vare på det gamle. Med det menes alt før 159 perioden i mine øyne. Disse bilene kommer aldri tilbake. Heretter blir det traktorer og el-dritt. 😁
  2. Gruagarasjen

    Gruagarasjen

    12V QV ligger godt i pris også. regn med 150 hvis den har gått under 100.000km. Super 24V som har gått mer enn vår, med automat ligger på 130.000.- De som er forholdsvis billige er 1 generasjon 88-89 modell 12v, men de er sjeldent veldig pene biler. TB bilene etter 93 holder seg også godt i pris.
  3. Gruagarasjen

    Gruagarasjen

    Hmm, synes prisene på 164 med V6 begynner å røre på seg nå. på god vei oppover.. Ikke har de gått spesielt lite heller
  4. Gruagarasjen

    Gruagarasjen

    ja, det er QV hjulene. De passer 164 veldig bra. og 75! Disse felgene er montert på den 75 som står på museet. 10mm spacere bak så er du i mål
  5. Gruagarasjen

    Gruagarasjen

    Siden det fortsatt er plussgrader her hos oss så har vi gått på eksteriøret først. Blir så fin så.
  6. Gruagarasjen

    Giulia - en vurdering

    Ok, hva er ideal høyde for bilseter? 1,70-75 vil tro at de som er litt kortere enn meg har lettere for å finne seg tilrette i flere bilmodeller enn det jeg opplever.
  7. Gruagarasjen

    Giulia - en vurdering

    Hvis du er over 1.80 Rune så fungerer ikke original setene til deg. Sitteputen blir for kort og setene er veldig flate. Den vi prøvde hadde heller ikke mulighet til å heve sete i forkant.
  8. Gruagarasjen

    Gruagarasjen

    Riktig det. Thomas har gitt meg innsyn i historien og jeg har alle papirer. Målet er Norske skilt, men det haster ikke sånn med det første.
  9. Gruagarasjen

    Gruagarasjen

    Jo, pitstoppet i Vartdal er ikke mindre enn 7 år! Så helgens kjøring på 65 mil fra Vartdal er det lengste bilen har gått på svært mange år. Men 164 og Busso er en svært solid kombinasjon. Så turen gikk fint, og stort sett alt virket bedre og bedre på turen. Bilen må ha nye bremser. Ellers er det full vask innvendig og rens av kontakter inni bilen. Så er det full motorservice med opplakkering av motordeksler og braketter. Så er det flekk lakkering av parkeringsmerker og maskin polering. Da skulle den være klar for EU. Men som nevnt, så skal Stian og jeg bruke den litt på prøveskilt neste år for å gi den noen flere mil, slik at vi er sikre på at alle lagrings feil er utbedret. Det er mulig den får Norske skilter i 2020. Men det kan også hende at vi venter til 2023. Da er den veteran. Hva har vi lyst til å gjøre med den? Tror nok Stian har lyst til å senke den og sette på noen feite felger, og få litt mer eksoslyd. Men sett bort fra det, så er den bra slik den er. Vi tror dette er en kommende klassiker. Vi ser på denne type bil i Tyskland og de er priset til godt over 100.000nok. + mva og avgifter. Så vi mener vi kan ha en ganske ettertraktet bil om noen år. Den har kun gått 128.000km. det eneste vi i grunnen vet er at det ikke blir en hverdagsbil. Skal verdien i bilen holde seg på sikt så må det kjøres lite, men brukes ofte nok til at vi unngår lagrings skader. Så det er ikke sikkert det blir Norske skilt før den er veteran. Stian dukker nok opp på Alfa treff til våren sammen med Bjørn Steinar sin 164 og min. Blir et flott skue😎
  10. Gruagarasjen

    Gruagarasjen

    IS 200 fungerer som helårs bil, enn så lenge. Planlegger salg til våren. Men Super vil nok aldri bli en helårs bil. Det blir en sommer bil. Men i første omgang så blir det prøveskilt for Alfa treff og søndagsturer.
  11. Gruagarasjen

    Gruagarasjen

    skulle gjerne tatt med denne hjem også: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=265747203&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=900&makeModelVariant1.modelId=11&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=specifics.mileage&sortOption.sortOrder=ASCENDING&fnai=prev&searchId=f5d6b1cd-69c2-1684-5175-581328a2fe5d
  12. Gruagarasjen

    Gruagarasjen

    Takk Thomas. Vi har nå kjørt 65 mil med den i helgen. Det er vel det lengste den har kjørt på svært lenge. Og det gikk veldig bra med tanke på lagringstid ute. Nå er det innendørs vinterlagring som gjelder med noen utbedringer som ventes. Volvoen står ute i vinter😎
  13. Gruagarasjen

    Gruagarasjen

    Du ønsker en bil med lineær og kommunikativ styring og svært god veiholding og lite krengning uten at det blir ubehagelig stiv. Du ønsker en bil med mer enn 4 sylindre og med en litt stor sugemotor hvor det er morsomt å dra på litt bare for å høre lyden Du ønsker deg en kort og presis 5 trinns girkasse, hvor bilen gjør minst 115 på 2 gir. Men du vil ikke fire på komfort. Det skal være en viss form for komfort da bilen også skal kjøres på lengre turer og minimalt med dekkstøy. Du vil ha en bil med litt moderne utstyr som klima, soltak, varme i seter, og gode lys Du vil gjerne dele bilgleden med flere familie medlemmer når du er ute å kjører en tur, så det må være plass til flere enn 2 personer. Du ønsker å skille deg litt ut fra dagens bilpark hvor det meste ligner på hverandre. Du ønsker en bil som ikke er så avansert at man ikke kan gjøre normal service selv uten å måtte resette alt med diagnose utstyr. Hva skal man da kjøpe? Jeg gir dere svaret: 164 V6 3.0 V6 24v, 230 hk, som ikke gir seg før 7000omdr. Elektrisk Recaro interiør med 3 minne innstillinger. Full klima anlegg, soltak, elektroniske dempere med auto og sport funksjon. Familie racer med gokart egenskaper, som også fungerer til motorvei kruising. Denne bilen som bare har gått 128000km ville ingen ha, utrolig nok. Litt TLC så blir denne en fin og sjelden 164. Fikk lange blikk i dag når vi var ute å kjørte. Det er sønn som er eier😎
  14. Gruagarasjen

    166 3.0 V6 Sportronic selges

    Så bra!
  15. Gruagarasjen

    166 3.0 V6 Sportronic selges

    Denne ble vel solgt til en Jaguar entusiast vel? Han var i hvert fall ganske sikker på at han skulle ha bilen når han pratet med meg.
×