Kai78

Uno dei ragazzi
  • Innholdsteller

    237
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Kai78 vant sist dagen den 22. september

Kai78 hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

41 Molto bene

Om Kai78

  • Rang
    Uno dei ragazzi

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Skien
  1. Mistenker også den store, sorte hurtigkoblingen. Skal få åpnet den og gått over kontaktpunktene med litt elektrorens. Tusen takk for at du delte disse bildene, Runet, det var nøyaktig denne informasjonen jeg trengte.
  2. Oppdatering: Har testet med å flytte over begge pæreholderne. Pæra opprinnelig fra tåkelyset virker på ryggelys-siden, mens pæra fra ryggelyset (som jeg vet virker) ikke fungerer på tåkelys-siden. Det bekrefter mistanken om at pæra til tåkelyset ikke får strøm. Har også funnet to kabelsett ved høyre, bakre hjulbue - på innsiden av støtfangeren. De ligger veldig utsatt for sprut. Kan disse være en del av problemet?
  3. Ja, samme på begge sider. Delenr: 185500980.
  4. Hei alle sammen, For en stund tilbake sluttet tåkebaklyset på bilen min å virke. I seg selv ikke noe stort problem bortsett fra den irriterende feilmeldingen som kommer opp ved hver oppstart. Har sjekket at pæra er hel og gått over alle sikringer i motorrom og inni bilen, samt tatt diagnose som sier "rear foglight fatal error". Alt tyder på at det ikke går strøm fram til pæra. Er det noen som vet hvilket rele (se bilder) som styrer tåkelysfunksjonen - eventuelt et typisk sted hvor ledninger kan slites og ligge mot gods? Alle tips mottas med stor takk.
  5. Dårlig batteri i nøkkel, kanskje?
  6. Kan bekrefte at Bilstein er stivt. Hadde Bilstein-dempere før jeg byttet til AP. Ellers, når det gjelder justerbart, ser jeg mange snakker varmt om Eibach Pro-Street. Dessverre er ikke disse TÜV-godkjent på GT. Av rimeligere varianter er AP og Vogtland gjengangere på tyske fora.
  7. En stund siden forrige oppdatering. Kan med glede melde at motoren lever i beste velgående etter overhaling av toppen og omprogrammering av hjernen/blending av EGR. I mellomtiden har bilen også vært på EU-kontroll, det gikk dessverre ikke så bra. Fasit: Lekkasje i tannstang og dårlige håndbrekkabler. Fikk heldigvis byttet tannstanga på reklamasjon hos firmaet jeg kjøpte bilen. Da får man satse på problemfri bil en stund.
  8. Samme her.. Nydelig styrefølelse og bilen sitter klistret til veien(så lenge man ikke senker for mye), men for min del blir justerbart for stivt til hverdagsbruk.
  9. Min personlige erfaring med justerbart, etter å ha testet sett i både nedre/øvre prisklasse (TA Technix, Supersport, KW), er at komforten generelt lider. Har riktignok aldri prøvd med regulerbare dempere, kanskje det hjelper.
  10. Har du delenummeret på disse?
  11. Jeg har senket min med H&R-fjærer kombinert med AP støtdempere. Synes dette oppsettet er bedre enn originalt, overhodet ikke stivt og stumpete. Har også testet fjærer fra Eibach. Høydemessig temmelig likt H&R, kanskje en anelse høyere bak, disse er også en smule mykere. Prøvde justerbart av billig fabrikat en periode, men det gjorde bilen helt forferdelig å kjøre. Kanskje noen andre har forslag til merker som fungerer godt i det daglige. Sånn ser min ut med H&R;
  12. Spørsmål 2 kan jeg hjelpe med. -Skru på tenningen og sett bilen i revers. -Legg øret inntil sensorene og lytt etter en elektronisk knitrelyd for å avsløre den/de som ikke virker. Lykke til.
  13. Ville startet med bryteren. Begge setevarmerne i min bil virker på tross av at det ikke lyser i noen av bryterne.
  14. Girspaken i bilen min har blitt treg med tiden - spesielt i fri. Fant en nyttig video på YouTube som beskriver hvordan man kan løse dette. Her kan de nødvendige delene kjøpes. Anbefaler å bruke et ikke-petroleumsbasert middel å smøre med, f.eks silikonfett.