alfarookie

Capo
  • Innholdsteller

    788
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

3 Neutro

Om alfarookie

  • Rang
    Capo

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  • Lokasjon
    Stavern
  1. Kunne absolutt være aktuell for meg den der, Lucky. Trodde ikke du hadde den lenger, du hadde vel antydet et salg også her på forumet? Har den stått urørt over vinteren? Regner med at den er godt holdt, men enda et år og flere km gjør litt med prisen. Og med påskekampanje i tillegg har jeg kanskje råd til den? Skjønner godt du tviler litt om du vil selge eller ei, men kjøperne er det ikke flust av heller når man en gang får lyst å selge.
  2. Nærmer seg tidspunkt for å skille meg av med Lybraen. Beste bilen jeg har hatt, men ting utvikler seg. Og jeg vil ikke gå over i historien uten å ha eiet en Delta. Dessuten er den ikke allemannseie som en Alfa Romeo Så mitt ønske er enkelt - 190 hk diesel eller 200 hk bensin - gjerne lyst interiør og helst Platino. Finnes det noen i Norge? Antagelig ikke for salg, tenker jeg, men jeg hører gjerne fra en som kan tenke seg salg.
  3. "..................da blir denne satt på A neste uke i køkjøring gjennom Operatunnellen" Automatikken er litt treg, hvis du vet om drittlukt eller -luft, er det best å styre det selv manuelt før du kjører inn i "tåka"
  4. Det er tre stillinger på denne knappen - 1 kun uteluft, 2 kun resirk og 3 auto. På auto vil fuktighet inne, evt duggsensor, uteluft renhet, muligens også temperatur ute - inne og innstilt temperatur, avgjøre hvor den henter luften fra, evt i en blanding. Algoritmen vet jeg ikke noe om. Hvorfor ikke lese i brukermanualen?
  5. Det med plast senterringer er nok korrekt, dette har vært diskutert i tidligere tråder og Rune R er av dem man bør høre på. Grunnen er vel det at det er boltene som skal gjøre den endelige sentreringsjobben, ikke navhullet. Derfor den "langsomme" tiltrekkingsmetoden hvor hver bolt får like mye å si for felgens plassering. Et unntak fra dette finnes dog: bruker man bolter med løs kon (variabel kon) også kalt slingrebolter her på forumet, SKAL man bruke senterringer av metall. Står ikke i norske forskrifter, men i tyske. (Enig i dette,Rune?)
  6. Greit å kunne litt rakettvitenskap - jeg pleier bare å lese hva som står på felgen
  7. Voldsom bredde på den a gitt - sitat "Stelvo er 468 cm lang, 165 cm høy og 216 cm bred." Rene lastebilen - må lære kjøre på nytt, nesten
  8. Lykke til, Masi. Fikk aldri sett på den, ble syk. Steppet noen andre inn, eller tok du den usett?
  9. .....når er denne fyren tilgjengelig - har prøvd å ringe to ganger uten hell. Er han på jobb hele uken?
  10. Jeg kan ta kontakt med selger - sier selvf det er på vegne av en annen. Prøverunde går greit, lytte litt og danne meg et bilde - ok. Men hvor mye av det andre jeg klarer å avdekke, er jeg ikke sikker på. Selv biler jeg selv skal kjøpe får jeg aldri sjekka under. Melder tilbake.....
  11. Bor ca 7 min unna. Fremdeles aktuelt? Hva vil du jeg skal se etter? (Har ikke spesielt peiling!)
  12. Ser at felgene har 8 hull. Hva er de to BCD'ene? (....bolthulldiametrene ) Står vel inngravert på innsiden.
  13. Takk for bra svar. Hvis alle 159 manuelt gir har denne famøse girkasse, er det rart man ikke her på forumet hører flere klager på den. Kan jo, etter det jeg forstår, være snakk om behov for reparasjon etter 60.000 - 100.000 km og så koster det 25.000 - 50.000 kr. :o - det er opptil 50% av bilens verdi! Da fremtrer nå 2-literen som eneste aktuelle. Men hva med 2,4 jtd - er den også med M 32? Vet noen om Lancia Delta ble levert med denne girkassen på 1,9 jtd twinturbo eller Multi air 1,4? Regner med 2-literen gikk fri også på Lancia.
  14. Til trådstarter: Hvordan går det med girkassa? Fått tak i ny eller reparert? Vurderer å kjøpe 159, men det man skriver om M 32 kassa skremmer. Hvilke årsmodeller/utgaver er utstyrt med denne girkassa? Og hvor kan man lettest sjekke, finnes det noen side hvor man ut fra chassisnr/motornummer kan finne svar?